2021-10-06, 08:47
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ännu ett meningslöst påhitt som inte tjänar något till. Och det ska vara konst. Det är nästan så att man tror att Gud sätter in något straff när det blir alltför tokigt.

Ok. Nu vet vi vad du inte tycker är konst.
Så. Då kommer en enkel fråga för dig;
-Vad är konst?

Citera
2021-10-06, 08:51
Medlem
KentOstskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hade media haft lite ruter i sig hade rondellhunden varit på första sidan i alla landets tidningar. För visa att vi tror på yttrandefriheten..

Nu är det mest hukande redaktörer som skriver krystade runor. Strykrädda som fan.

Fy fan vad jag skäms över detta landet. Idiotsverige

Det är lätt att klaga på andra.
Sätt rondellhunden som bakgrund på er Facebook för att hedra Vilks. Om ni vågar?
Någon måste ju börja.
Citera
2021-10-06, 09:16
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentOstskog
Det är lätt att klaga på andra.
Sätt rondellhunden som bakgrund på er Facebook för att hedra Vilks. Om ni vågar?
Någon måste ju börja.

Jag tycker ”Mullret” är inne på något.
Att enskilt, i ensligt spridda skurar protesterat, hade inte hjälpt Lars Vilks. Men jag kan tycka att Stina Dabrowski har rätt när hon säger att alla etablerade konstnärer och etablerade, kommersiella konstinstitutioner i Sverige skulle unisont gått ut i enad front för Lars Vilks och för yttrandefriheten. För Sverige.

Exakt hur detta skulle ha gjorts vet jag inte säkert, men anta att dessa ”kränkta” muslimer fick ett bemötande av 25.000 konstnärer och 1.000 museer, konstgallerister och kulturhus som masskopierade denna enfaldigt enkla hundteckning.
Och i stor gemensam sak ställt upp för vad landet Sverige står för, och Lars Vilks kollegor backade sin Kamrat, när han behövde det som mest.

Det hade utarmat terroristerna totalt.
En kraftfull mängdprotest som jag kan tycka är typiskt ynkligt av Sverige att inte våga eller orka göra.

Vad fan, jag är stolt över mitt land, denna hundteckning, i relation till dessa terrorstinna skithögar!!

Citera
2021-10-06, 09:28
Medlem
KentOstskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag tycker ”Mullret” är inne på något.
Att enskilt, i ensligt spridda skurar protesterat, hade inte hjälpt Lars Vilks. Men jag kan tycka att Stina Dabrowski har rätt när hon säger att alla etablerade konstnärer och etablerade, kommersiella konstinstitutioner i Sverige skulle unisont gått ut i enad front för Lars Vilks och för yttrandefriheten. För Sverige.

Exakt hur detta skulle ha gjorts vet jag inte säkert, men anta att dessa ”kränkta” muslimer fick ett bemötande av 25.000 konstnärer och 1.000 museer, konstgallerister och kulturhus som masskopierade denna enfaldigt enkla hundteckning.
Och i stor gemensam sak ställt upp för vad landet Sverige står för, och Lars Vilks kollegor backade sin Kamrat, när han behövde det som mest.

Det hade utarmat terroristerna totalt.
En kraftfull mängdprotest som jag kan tycka är typiskt ynkligt av Sverige att inte våga eller orka göra.

Vad fan, jag är stolt över mitt land, denna hundteckning, i relation till dessa terrorstinna skithögar!!

Ja, det hade varit fint. Jag menade bara att problemet är att alla skjuter ifrån sig frågan.
Senast redigerad av KentOstskog 2021-10-06 kl. 09:47.
Citera
2021-10-06, 09:39
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders_f
"Den vanligaste fordonsomständigheten i samband med dödsolyckor är att fordonet
fattat eld vid olyckan. Detta har hänt vid 10 dödsolyckor per år. Vanliga
omständigheter vid olyckor är att last skjuter ut eller tappas, punktering och att
fordonet rullar utan förare."

Källa VTI Notat - 6-2002.
Jag ska hjälpa dig.
VTI står för "Statens väg- och transportforskningsinstitut" och vad de gör kan läsas om här:
https://www.vti.se/om-vti

De har 2002 publicerat en studie under namnet "Vilken eller vilka orsaker finns bakom trafikolyckan?"
Länken till studien i sin helhet är här: http://vti.diva-portal.org/smash/get/diva2:670064/FULLTEXT01.pdf

Statistiken som presenteras är en sammanställning av trafikolyckor från åren 1994-1999. Det är alltså över 20 år gammal statistik, med allt vad det innebär. Man undrar också varför du länkar något som är 20 år gammalt. Har verkligen ingen i Sverige sedan dess undersökt orsaker till trafikolyckor?

Man kan alltså misstänka att du plockat russinet ur kakan. Det är då extra förvånande att när man synar dig upptäcker man att det är inte som du sa, utan som jag sa. Mellan 1994 och 1999 skedde två (2) dödsolyckor i Sverige där punktering varit en "fordonsomständighet". Denna formulering betyder, vilket du vetat om du läst det du länkat, att om något fordon inblandat i olyckan får punktering (oavsett om det är i detta fordon den avlidna är) så registreras detta som en "fordonsomständighet". Att kalla det trubbigt är en underdrift.

För att ha någon referenspunkt så var det tre gånger vanligare att man dog av att köra in i en brunn än att punktering var en "fordonsomständighet" vid dödsolyckor.

Din källa stärker påståendet att punktering är en extremt ovanlig omständighet vid dödsolyckor i trafiken. I alla fall var det så för 20 år sedan.
Citera
2021-10-06, 10:43
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentOstskog
Ja, det hade varit fint. Jag menade bara att problemet är att alla skjuter ifrån sig frågan.

Ja. Du har rätt.
Jag anser att alla dom tusentals som borde backat Vilks, dom gömde sig. Uselt.
Alla kollegor, alla institutioner, museum, kulturhus borde av Kamratskap visat stake o stöd.
Det gjorde dom aldrig.
Nu kommer många krypande.

Jag menar, dagen efter, så flaggade polisen unisont på halv stång och höll en tyst minut.

En kåranda som jag skulle önska se inom kulturbranschen.

Citera
2021-10-06, 11:03
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag ska hjälpa dig.
VTI står för "Statens väg- och transportforskningsinstitut" och vad de gör kan läsas om här:
https://www.vti.se/om-vti

De har 2002 publicerat en studie under namnet "Vilken eller vilka orsaker finns bakom trafikolyckan?"
Länken till studien i sin helhet är här: http://vti.diva-portal.org/smash/get/diva2:670064/FULLTEXT01.pdf

Statistiken som presenteras är en sammanställning av trafikolyckor från åren 1994-1999. Det är alltså över 20 år gammal statistik, med allt vad det innebär. Man undrar också varför du länkar något som är 20 år gammalt. Har verkligen ingen i Sverige sedan dess undersökt orsaker till trafikolyckor?

Man kan alltså misstänka att du plockat russinet ur kakan. Det är då extra förvånande att när man synar dig upptäcker man att det är inte som du sa, utan som jag sa. Mellan 1994 och 1999 skedde två (2) dödsolyckor i Sverige där punktering varit en "fordonsomständighet". Denna formulering betyder, vilket du vetat om du läst det du länkat, att om något fordon inblandat i olyckan får punktering (oavsett om det är i detta fordon den avlidna är) så registreras detta som en "fordonsomständighet". Att kalla det trubbigt är en underdrift.

För att ha någon referenspunkt så var det tre gånger vanligare att man dog av att köra in i en brunn än att punktering var en "fordonsomständighet" vid dödsolyckor.

Din källa stärker påståendet att punktering är en extremt ovanlig omständighet vid dödsolyckor i trafiken. I alla fall var det så för 20 år sedan.

Det beror lite på om man ser på statistik över trafik i normal hastighet, eller särskilda omständigheter som t.ex. mycket hög hastighet, biljakt och liknande. Senaste dödsolyckan i normal hastighet pga punktering inträffade i Landvetter 2018 så det är några år mellan sådana olyckor över huvud taget.

Men helt klart är att olyckan sannolikt inte fått dessa konsekvenser om man framfört bilen i normal hastighet.
Citera
2021-10-06, 11:06
Medlem
Citat:
"Lars Vilks har aldrig agerat eller tala för demokrati och yttrandefrihet. Att genom rasism förfölja och demonisera redan förföljda grupper — det är att bidra till att tycka ihjäl dem. Det är utplåningsretorik, inget annat. Och utplåningsretorik har ett särskilt mål: FOLKMORD", skriver Ylva Habel på Twitter.

Ylva Habel, som är affilierad forskare i medievetenskap vid Uppsala universitet och har varit lektor vid Södertörns högskola, har forskat om att vita människor är rasister. Hon har ofta gått till hätskt angrepp mot vita européer, som hon anser vara just rasister.

https://www.friatider.se/vansterakademiker-lars-vilks-mal-var-ett-rasistiskt-folkmord
Citera
2021-10-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det beror lite på om man ser på statistik över trafik i normal hastighet, eller särskilda omständigheter som t.ex. mycket hög hastighet, biljakt och liknande. Senaste dödsolyckan i normal hastighet pga punktering inträffade i Landvetter 2018 så det är några år mellan sådana olyckor över huvud taget.

Men helt klart är att olyckan sannolikt inte fått dessa konsekvenser om man framfört bilen i normal hastighet.

Läs på om hur förstärkta däck fungerar. Jfr inte äpplen och päron. Konsekvenser? Vilken info har du??
Citera
2021-10-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Vanliga däck snackar vi då vanliga bilar. Där kanske 5 -10 % kör med " Hyland " På alla däcken ( inget mönsterdjup ) med en bilmålvakt som ägare .. .Att ingenjörer gått bort sig så radikalt att en vagn med skyddspersoner i .Med perfekt underhåll , verkstad .Fackfolk Skötta enligt serviceplan har kassa däck är mindre sannolikt., Då är det ngt fel på vagnparkens underhåll
Tills vidare är det så att jag är vid
För hög hastighet in i kurvan fått ett släpp på ett hjul kanske vatten + löv ev lera
Fått ett kast ..som kanske greppat igen efter glidit ur Fläcken Tappat kontrollen .. Adjö....
Får vi ju se om det var " Kräftskivan " Med dricka kvällen innan ..
Citera
2021-10-06, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.friatider.se/vansterakademiker-lars-vilks-mal-var-ett-rasistiskt-folkmord

Ja ja men det där är en Södertörn-tokig negerprofessor som hatar vita. Skit i den djäveln. Låt henne bröla men det hon sysslar med är...jag vet faktiskt inte vad.
Citera
2021-10-06, 11:52
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han provocerade inte. Han visade att fredens religion inte var fredlig. Och att msm gärna gillade islam helt utan förbehåll.
Ja, det gjorde han. Men räckte det inte med en gång, blyertsritningen?
Det blev ju knappast bättre för honom på Upplands Universitet och lerhundarna, bägge flera år senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in