2021-10-06, 08:31
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De kanske begränsar Molnupiravir till äldre om den är cancerogen? För en 80 åring det kanske spelar mindre roll?

Yngre bör nog hålla sig till tex Ivermectin o jod nässpray/gurgling.

Finns det en enda seriös rapport som stödjer antiparasitmedlet ivermectins undersköna verkan? Låter mest som foliehatteri och trams. Och givetvis är nu då molnupiravir cancerogent.. allt för att svartmåla stora stygga läkemedelsindustrin.
Citera
2021-10-06, 08:34
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag hoppas givetvis precis som du att den här skiten ska fortsätta ned till noll men är inte så säker.

Kolla grafen för motsvarande tid förra året. Då var vi på samma nivåer och det var den ursprungliga mutationen vi sedan såg en kraftig ökning av. Då utan vaccin men en mindre smittsam mutation.

Nu har vi delta och vi har haft en mindre våg som avtog men risken är att vi öppnande upp samhället rätt kraftigt den 29/9 och resultatet kommer vi nog se om några veckor.
Hoppas verkligen vaccinet håller ned så vi inte får en kraftig ökning igen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Jag är helt övertygad om att det kommer öka snart igen.
Dock tror jag inte skolan är boven
Citera
2021-10-06, 08:41
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Smittspridningen är fullständigt irrelevant i dagsläget eftersom sjukvården inte belastas i nån högre omfattning. Lika värdelös siffra som att lista antal förkylda. Detta börjar äntligen våra makthavare nu inse, ja hela Norden. Sen finns fortfarande skitländer som fortfarande ser på covid som om det vore digerdöden 2.0 men lyckligtvis bor man inte i Melbourne.
Citera
2021-10-06, 08:48
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nej det tror inte jag heller utan att vi går in i tider när förkylningar är vanliga.
Från jobbet rapporteras sedan några veckor kraftigt ökat antal förkylningar vilka måste testa sig mm.
Men kan man smittas av förkylning så beror det på att vi har mer kontakt med andra nu och då kan även covid smitta andra. Vi hade hösten 2020 en låg nivå men lyckades ändå få fart på smittspridningen. Nu återigen låg nivå på smittspridning men med delta och avtagande skydd från vaccinet.

Vi öppnar upp med massor med folk på arenor och andra tillställningar där folk lever som före pandemin vilket troligen är orsaken till ökat antal förkylda och då kommer troligen covid öka igen.

Jag hoppas verkligen vaccinet trycker tillbaka detta för annars blir det en jobbig höst/vinter.
Tror ingen jublar om FHM vill återinföra restriktionerna igen.
På företaget där jag jobbar har folk återvänt från hemarbete och konferensrummen börjar fyllas igen.
Vid fikaplatser mm är det som det var hösten 2019.
Citera
2021-10-06, 09:19
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
För Rumänien med 30 procent vaccinerade ser hösten ut att bli spännande. Riktig exponentiell ökning som nu passerat deras tidigare max.

Hur högt kan de nå?

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~ROU
Ja jävlar vad de sticker iväg!

Det ser dystert ur för deras del- Lägger man sen till statusen på deras vård mm ser det ju ännu jävligare ut....
Citera
2021-10-06, 09:28
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Koppling mellan MIS-C och covid är inte klarlagd. Men nice try att ljuga.
Jasså? Varifrån har du fått det? Bitchute troligtvis. Det är väl där du hämtar din kunskap?

https://nyheter.ki.se/ovanlig-hyperinflammation-hos-barn-med-covid-19-kartlagd
Citera
2021-10-06, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Finns det en enda seriös rapport som stödjer antiparasitmedlet ivermectins undersköna verkan? Låter mest som foliehatteri och trams. Och givetvis är nu då molnupiravir cancerogent.. allt för att svartmåla stora stygga läkemedelsindustrin.

Ja, det finns det. Ingen tillräcklig stor för att det ska räknas med de kriterier som finns. Det finns mindre studier, och det finns mängder med anektdoter från läkare och patiener. Detta tillsammans bör räcka för anse det vara idioti att reflexmässigt avfärda medlet som verkningslöst. Dessutom har det en mycket bra säkerhetsprofil, och har varit godkänt för MÄNNISKOR i 40-50 år. Man kan ju istället fråga sig var allt motstånd kommer ifrån? Varför media valt att rapportera om det som ett häst-avmaskningsmedel, när det är en multi purpose-medicin. Bl.a Joe Rogan använde det. Det väckte woke-mobben, och då ska det morarbetas. Liksom teorin om labbläcka p.ga att Trump stödde den teorin.

Det är väl väldigt tydligt att sådan är världen vi har idag. Vaccinen är nu agenan som gäller. Då är det ok med cencur och rena lögner.
Citera
2021-10-06, 09:43
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nej det tror inte jag heller utan att vi går in i tider när förkylningar är vanliga.
Från jobbet rapporteras sedan några veckor kraftigt ökat antal förkylningar vilka måste testa sig mm.
Men kan man smittas av förkylning så beror det på att vi har mer kontakt med andra nu och då kan även covid smitta andra. Vi hade hösten 2020 en låg nivå men lyckades ändå få fart på smittspridningen. Nu återigen låg nivå på smittspridning men med delta och avtagande skydd från vaccinet.

Vi öppnar upp med massor med folk på arenor och andra tillställningar där folk lever som före pandemin vilket troligen är orsaken till ökat antal förkylda och då kommer troligen covid öka igen.

Jag hoppas verkligen vaccinet trycker tillbaka detta för annars blir det en jobbig höst/vinter.
Tror ingen jublar om FHM vill återinföra restriktionerna igen.
På företaget där jag jobbar har folk återvänt från hemarbete och konferensrummen börjar fyllas igen.
Vid fikaplatser mm är det som det var hösten 2019.

Håller med dig till fullo. Folk lever som före pandemin. Det festas som aldrig förr. Folk trängs på bussar/tåg och i köer på affärer och på gym. Sverige kommer få ett bakslag det är bara en fråga om när det kommer ske.

Den största risken ligger hos ungdomar. Dom har ju fortsatt levt som ingenting har hänt och nu är det ännu värre då dom festar och går i skolan utan restriktioner.
Citera
2021-10-06, 09:49
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Håller med dig till fullo. Folk lever som före pandemin. Det festas som aldrig förr. Folk trängs på bussar/tåg och i köer på affärer och på gym. Sverige kommer få ett bakslag det är bara en fråga om när det kommer ske.

Den största risken ligger hos ungdomar. Dom har ju fortsatt levt som ingenting har hänt och nu är det ännu värre då dom festar och går i skolan utan restriktioner.
Bra, sunt. Heja svensk ungdom.

Att du har valt att sluta tro på din framtid må vara hänt, men varför ska du straffa de unga?
Helt sinnessjukt att det 2021 går att ondgöra sig över att unga "går i skolan utan restriktioner". Vansinnigt.
Citera
2021-10-06, 09:50
Medlem
virvelbaggs avatar
Man mins ju hur det var förra hösten då regionerna till slut krävde att få införa egna restriktioner medans FoHM ville vänta tills torsdag för att ens fundera på det, då de inte gillar att fatta beslut andra dagar i veckan.

Är de på väg mot samma sak i Pajala?
Förra veckan rapporterade Pajala det högsta antalet coronafall hittills under pandemin.

Nu uppmanar regionen till att leva med de restriktioner som gällde innan 29 september.

– Om Pajalaborna kan vara hemma och ”coocoona” i ett par veckor tror jag nog att den här elden släcks, säger smittskyddsläkaren Anders Nystedt till NSD.
Men var sprids smittan då?
Det flesta av de nya fallen kan kopplas till skolan, regionen har upptäckt flera fall genom screening i klasser.

Smittskyddsläkaren Anders Nystedt säger till NSD att spridningen kan kopplas till sport och ”tre religiösa sammankomster.”

En av smittkällorna tros vara en hockeyturnering i september, enligt TV4.

En elev på Pajala centralskola säger till kanalen att nästan alla i hans klass var borta en dag.

– Det kändes konstigt. Det har aldrig varit så.
Skolan, sport och religiösa sammankomster. De tre tenderar att vara vanliga smitto platser.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/rekordsmitta-efter-hockeyturnering/
Citera
2021-10-06, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Man mins ju hur det var förra hösten då regionerna till slut krävde att få införa egna restriktioner medans FoHM ville vänta tills torsdag för att ens fundera på det, då de inte gillar att fatta beslut andra dagar i veckan.

Är de på väg mot samma sak i Pajala?
Förra veckan rapporterade Pajala det högsta antalet coronafall hittills under pandemin.

Nu uppmanar regionen till att leva med de restriktioner som gällde innan 29 september.

– Om Pajalaborna kan vara hemma och ”coocoona” i ett par veckor tror jag nog att den här elden släcks, säger smittskyddsläkaren Anders Nystedt till NSD.
Men var sprids smittan då?
Det flesta av de nya fallen kan kopplas till skolan, regionen har upptäckt flera fall genom screening i klasser.

Smittskyddsläkaren Anders Nystedt säger till NSD att spridningen kan kopplas till sport och ”tre religiösa sammankomster.”

En av smittkällorna tros vara en hockeyturnering i september, enligt TV4.

En elev på Pajala centralskola säger till kanalen att nästan alla i hans klass var borta en dag.

– Det kändes konstigt. Det har aldrig varit så.
Skolan, sport och religiösa sammankomster. De tre tenderar att vara vanliga smitto platser.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/rekordsmitta-efter-hockeyturnering/

Religiösa sammankomster borde man ju kunna förbjuda ett år eller tre till utan diskussion, det handlar bara om politiskt mod.

Skolan är viktig för barnen och idrotten är viktig för folkhälsan. Det är svårare.
Citera
2021-10-06, 09:54
Medlem
Alla halsvirus konkurrerar med varandra. Konsekvensen måste bli att det virus som har högst R-tal för stunden dominerar.

Nu blir vi mördade av RS-virus och andra förkylningar, som ger tillbaka för gammal ost.

Så fort våra vanliga virus plöjt igenom befolkningen lär ju covid-19 öka igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in