2021-10-06, 08:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskovic
Kör sträckan 5 dagar i veckan och senast ikväll efter dom öppnat vägen.
Vägen är i väldigt gott skick och nästan spikrak där olyckan hände så bilderna ljuger som fan!
Däckrester finns överallt längst vägbanan ända från Malmö till Jönköping längst E6/E4.
Om skador uppstått på däcken har det säkert hänt några mil innan vid det kilometer långa vägarbetet vid Ljungby där vägen är katastrofal.
Nu var vägbana blöt så såg endast dom 2 grova svarta däckmärkena trots helljus med 8 led strålkastare.
Det märkliga som jag tänker på med tanke på hur rak vägen är, är ju hur bilen förflyttar sig från höger sida av vägen till vänster i motsatt riktning och nästan rakt över i motsatt körbanan för det saknas sladdmärken, finns ju några ljusa grå på nån bild vid dom grova svarta men med tanke på hastigheten som hållts så borde det finnas mycket mer för bilen flyger inte till vänster hur som helst på en rak väg.
Ska bli intressant och se vad uttedningen kommer visa.

Däckrester ligger i väggrenen, japp. Så ser det väl ut längs Sveriges alla större vägar.
Men på bilden:
https://cached-images.bonnier.news/swift/bilder/mly/c89eb15f-5d07-4d20-b3a0-aa7b5fb12de7.jpeg
ser det ut som polisen markerat flera små svarta föremål i vägbanan, kring 14st faktiskt.
Ser även ut som just en större bit av ett däck som ligger mot vägräcket åt höger.
Alltihop markerat innan sladden inträffat.

Skada på däck kan rent av ha uppstått långt tidigare, faktiskt ända uppe i Stockholm. En skruv/spik eller annat hårt föremål som kilat sig fast gummit. Det må hålla tätt i lägre hastigheter, men om man ökar, så ökar centrifugalkraften och ett hål kan slitas upp.
Citera
2021-10-06, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/66X7A8/dette-vet-vi-om-vilks-krasjen-hoey-fart-tung-bil-og-tydelige-bremsespor
Bombe?

Bra jobbat, Norge levererar...
Citera
2021-10-06, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom

if you dont have any constructive to comment you should leave it. Ok?

vitnesprov:
Ett vittne som körde i samma riktning säger till Aftonbladet att han först blev omkörd av bilen som Vilks satt i.

"Den körde mycket snabbare än jag. Det glittrade väldigt mycket med bilar och det dök bara upp i bakgrunden. Sedan bromsade det när det körde förbi oss och sedan ökade det farten igen, säger vittnet.

Kort därefter såg personen att bilen började röka och att den tappade greppet.

- Det är helt mosat och sedan flyger bildelarna runt lastbilen, säger vittnet. "
Senast redigerad av MonsLarsen123 2021-10-06 kl. 09:05.
Citera
2021-10-06, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Det var ironi antar jag.
Det finns ju ingenting i texten som stämmer med verkligheten. Bilen hade extremt säkra däck. De exploderar inte. De skall klara att man skjuter på dem.
Dessutom ser man ju däckspåren. Det är inget däck som har varit borta.
De svarta spåren efter att bilen svänger tyder på att föraren har stampat på gasen. En bil med ABS-system ger normalt inga bromsspår.
Vittnet som har sett olyckan talar om rök innan kollisionen och det blir rök om man trampar på gasen vid låg fart.
Citera
2021-10-06, 09:04
Medlem
Vill inte starta någon konspirations teori, vet att det finns en separat tråd för det men kan inte undgå att tänka att något liknande kan ha hänt Vilks bil?

Däck som blivit skjuten av något vapen eller dylikt vilket fått bilen att sladda och gå genom vajerräcket?
Trots allt samma ställe.

Ur artikeln: "Det finns också de som hävdar att mordet utfördes av en krypskytt som låg och väntade på Ljunggren bredvid vägen."
Detta skulle kunna vara möjligt? Om man vill honom något illa så är det ju inte särskilt svårt att räkna ut att han kommer passera den dagen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mordet-som-startade-det-blodiga-mc-kriget/
Citera
2021-10-06, 09:08
Medlem
Varför analyserar man inte förarens bakgrund - hur kunde han få det här jobbet
när han inte kunde köra inom sin egen förmåga - skulle han ö h t blivit godkänd
på polisskolan - skulle han ha kommit in. Han var uppenbarligen en säkerhetsrisk.

Vad har han gjort tidigare o hur har han skött detta.

Han har uppenbarligen kört utav helvete om nu inte de andra poliserna ljuger
när de påstår att de inget sett.

Följebilar skall ligga inom synhåll - inte utom då behövs inga följebilar.

Det är bara att jämföra med poliseskorter - dom är ju meningslösa utom synhåll.

Exakt samma gäller här.
Citera
2021-10-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Frågan är bara vad som orsakade den sladden och påbörjade snurren.
En undanmanöver åt vänster och det här kastet åt höger med följande snurr i 180 grader när föraren försöker att parera. Undanmanöver för vad i sådana fall?
Jag tror på en undanmanöver åt höger eller ett problem som gjorde att bilen drog åt höger och att man sedan parerar åt vänster varvid bilen sladdar runt. Vinkeln in mot vajerräcket antyder att farten dessutom kommit ned en hel del. Jag har inte sett några spår i vägrenen till höger, men det är det första jag hade letat efter med tanke på angreppsvinkeln mot mitträcket.

Edit: Hade tidigare skrivit "diket", men jag menade "vägrenen" som det nu står.
Senast redigerad av Pisseman 2021-10-06 kl. 09:14.
Citera
2021-10-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Däckrester ligger i väggrenen, japp. Så ser det väl ut längs Sveriges alla större vägar.
Men på bilden:
https://cached-images.bonnier.news/swift/bilder/mly/c89eb15f-5d07-4d20-b3a0-aa7b5fb12de7.jpeg
ser det ut som polisen markerat flera små svarta föremål i vägbanan, kring 14st faktiskt.
Ser även ut som just en större bit av ett däck som ligger mot vägräcket åt höger.
Alltihop markerat innan sladden inträffat.

Skada på däck kan rent av ha uppstått långt tidigare, faktiskt ända uppe i Stockholm. En skruv/spik eller annat hårt föremål som kilat sig fast gummit. Det må hålla tätt i lägre hastigheter, men om man ökar, så ökar centrifugalkraften och ett hål kan slitas upp.
Det ser ut som att fordonet har kört emot mitträcket en gång där jord har spridits ut på motsatt vägbana. Sedan finns diffusa bromsspår i vägens riktning något ut mot högerkanten. Dessa kan ha uppstått om man bromsar hårt med ABS. Delar som ligger utspridda är troligen plast från karossen frän det första islaget.
Citera
2021-10-06, 09:12
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskovic
Letar redan nytt jobb för någon kommer att köra ihjäl en här på e4 el e6.

Du kan ha en mycket stor poäng i detta. Hålet i vajerräcket, som diskuterats så mycket, fanns där hela sommaren men skyltades aldrig om jag minns rätt och lagades inte, vilket kontrasterar mot hur de brukar hanteras som säkerhetsrisker och lagas ganska snabbt. Däremot sattes bommar in vid påfarterna så att det skulle gå smidigt och bekvämt för polisen att leda om trafiken. Jag fick dålig magkänsla redan i augusti och naturligtvis kan detta vägavsnitt, vilket WTF redan i tråden utnämnt till Vägarnas Bermudatriangel, nyttjas till fler olyckor.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Frågan är bara vad som orsakade den sladden och påbörjade snurren.
En undanmanöver åt vänster och det här kastet åt höger med följande snurr i 180 grader när föraren försöker att parera. Undanmanöver för vad i sådana fall?

Handbromsvändning utan handbroms känns som ett lagom tråkigt svar. Skulle det kunna ge de här spåren?
Citera
2021-10-06, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
if you dont have any constructive to comment you should leave it. Ok?

vitnesprov:
Ett vittne som körde i samma riktning säger till Aftonbladet att han först blev omkörd av bilen som Vilks satt i.

"Den körde mycket snabbare än jag. Det glittrade väldigt mycket med bilar och det dök bara upp i bakgrunden. Sedan bromsade det när det körde förbi oss och sedan ökade det farten igen, säger vittnet.

Kort därefter såg personen att bilen började röka och att den tappade greppet.

- Det är helt mosat och sedan flyger bildelarna runt lastbilen, säger vittnet. "

Jag tycker att Norge rapporterat bättre än Sverige... 100%
Sverige visar inte bilder och kommer med detaljer, förrän utländska medier gjort det.Så det var ärligt.
Citera
2021-10-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var ironi antar jag.
Det finns ju ingenting i texten som stämmer med verkligheten. Bilen hade extremt säkra däck. De exploderar inte. De skall klara att man skjuter på dem.
Dessutom ser man ju däckspåren. Det är inget däck som har varit borta.
De svarta spåren efter att bilen svänger tyder på att föraren har stampat på gasen. En bil med ABS-system ger normalt inga bromsspår.
Vittnet som har sett olyckan talar om rök innan kollisionen och det blir rök om man trampar på gasen vid låg fart.

Du kommenterar precis som svenska medier rapporterat
Citera
2021-10-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
Du kan ha en mycket stor poäng i detta. Hålet i vajerräcket, som diskuterats så mycket, fanns där hela sommaren men skyltades aldrig om jag minns rätt och lagades inte, vilket kontrasterar mot hur de brukar hanteras som säkerhetsrisker och lagas ganska snabbt. Däremot sattes bommar in vid påfarterna så att det skulle gå smidigt och bekvämt för polisen att leda om trafiken. Jag fick dålig magkänsla redan i augusti och naturligtvis kan detta vägavsnitt, vilket WTF redan i tråden utnämnt till Vägarnas Bermudatriangel, nyttjas till fler olyckor.

Handbromsvändning utan handbroms känns som ett lagom tråkigt svar. Skulle det kunna ge de här spåren?

Menar du att det var ett hål i räcket redan innan olyckan, precis där fordonet passerade över till andra sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in