2021-10-05, 21:55
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Nej du, det är verkligen på tiden att du besvarar ställda frågor först, sedan kan vi ta det därifrån.

Det är du som anklagar mig för att bryta mot regel 1.06 i den här trådstarten och övriga tråden. Så det är upp till dig att bevisa det och få mig avstängd/alternativt bannad.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-05 kl. 21:59.
2021-10-05, 22:02
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är du som anklagar mig för att bryta mot regel 1.06 i den här trådstarten. Så det är upp till dig att bevisa det och få mig avstängd/alternativt bannad.

Fel uppfattat av dig, det är ett iskallt konstaterande, vilket du borde uppmärksamma. Om du tvekar så läs inläggen igen och för min del kan du besvara alla ställda frågor i en spegel, då ser du själv om du ljuger...
2021-10-05, 22:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det är precis min poäng. Ser du problemet här?

Nej, det är du som inte ser problemet att det inte behöver vara en identitet.
2021-10-05, 22:05
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Fel uppfattat av dig, det är ett iskallt konstaterande, vilket du borde uppmärksamma. Om du tvekar så läs inläggen igen och för min del kan du besvara alla ställda frågor i en spegel, då ser du själv om du ljuger...

Det är fortfarande upp till dig att bevisa det.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-05 kl. 22:09.
2021-10-05, 22:06
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det är du som inte ser problemet att det inte behöver vara en identitet.

Det är snarare du som inte ser problemet, utan en identitet så har du inget avslöjande av identiteten.
2021-10-05, 22:10
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Det är fortfarande upp till dig att bevisa det.

Du missuppfattar efter behag, det var jag som maskade i inlägg för att skydda dig, inte tvärtom.
Seså, pallra dig till spegeln och börja förhöret.
2021-10-05, 22:13
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Du missuppfattar efter behag, det var jag som maskade i inlägg för att skydda dig, inte tvärtom.
Seså, pallra dig till spegeln och börja förhöret.

Du behöver inte maska mina inlägg, om jag bröt mot någon regel i den här tråden då borde du anmäla det. Fast jag har inte brutit mot någon regel. Oavsett hur mycket du än intalar dig det.
2021-10-05, 22:22
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Du behöver inte maska mina inlägg, om jag bröt mot någon regel i den här tråden då borde du anmäla det. Fast jag har inte brutit mot någon regel. Oavsett hur mycket du än intalar dig det.

Självklart maskar man om det finns risk att någon kan varnas, det är en hederskod om du vet vad det innebär och det finns ingen anledning att rapportera gränsfall, hellre fria än fälla är filosofin.
2021-10-05, 22:43
Medlem
Citat:

Så jag skriver skämtsamt till en användare "börjar det bli svettigt i xxx källarlokal?". Och får en varning för 1.06. Jag skrev varken namn, ip-nummer, telefonnummer, adress eller något annat som riskerar att avslöja den användarens identitet.

Då undrar jag hur jag bröt mot 1.06? Hade jag skrivit "börjar det bli svettigt i köket hos McDonalds?" Det finns hundratals restauranger i Sverige. Och MUST har väl inte endast en källare med en anställd? Detta är helt absurt.

Madtop vägrar dock att diskutera detta vidare.

Så hur ska jag kunna verifiera om det har skett en omröstning angående detta? Samt vilka moderatorer det är som anser att detta är brott mot 1.06? Röstar alla moderatorer angående detta, eller endast ett fåtal i kategorin som tråden tillhör?

Vem vänder jag mig till för att pröva det här beslutet?

Om man skriver att någon har ett jobb på ett visst ställe där antalet inte är jättemånga, så kan man avslöja vem det är genom att lägga ihop med något annat identifierbart. Så det är bäst att undvika sådant av den anledningen.

Dessutom så kan en antydan om att man vet var någon jobbar inge en obehagskänslor hos den andre användaren. Jag vet var din mobil bor typ. Särskilt om det är sant. Och det vet ju inte du något om säger du.

Sen så kvittar det ju om du i efterhand säger att du inte har någon aning om i vilken källarlokal någon jobbar.
2021-10-05, 22:51
Medlem
Citat:
Vad är dock skillnaden mellan en "sosse" och MUSTanställd? En "sosse" kan väl minska urvalet för att spåra någons identitet också?

Ja fast det du beskriver där är ju bara ett allmänt politiskt epitet som väl för övrigt används ganska friskt
på Flashback och påklistras på lite vem som helst.

En anställd och arbetsplats är däremot lite mer personligt eller specifikt även om jag förstår
att du givetvis var lite dryg och oseriös, eller ironisk som du kallar det, när du skrev det.

Fast om regel 1.06, Användarnas Anonymitet, ska gälla lika för alla, så bör du kanske inte slippa undan
enbart av den anledningen.
2021-10-05, 23:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det är snarare du som inte ser problemet, utan en identitet så har du inget avslöjande av identiteten.
Igen. Du behöver inte avslöja någon identitet för att det ska vara 1.06.
2021-10-06, 14:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Självklart maskar man om det finns risk att någon kan varnas, det är en hederskod om du vet vad det innebär och det finns ingen anledning att rapportera gränsfall, hellre fria än fälla är filosofin.

Fast jag blev inte varnad för de specifika inläggen, så dina maskningar var onödiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in