” Polisen larmades i dag till Upplands Väsby efter att två män försökt bryta upp en garageport.
– Vi får larmet 17.37. När vi kommer dit kan vi gripa en person. Den andra lyckas sticka därifrån. Vi letar efter honom just nu”
Hur löser han detta? Åker han fast tro eller lyckas han ta sig iväg med händerna bakom ryggen?
Hur tar man sig själv fri från handbojor tro utan att bryta handen eller ett finger?
Kan olja eller liknande hjälpa till för att glida igenom med händerna? Några erfarenheter?
Senast redigerad av Niggward 2021-10-05 kl. 21:31.
” Polisen larmades i dag till Upplands Väsby efter att två män försökt bryta upp en garageport.
– Vi får larmet 17.37. När vi kommer dit kan vi gripa en person. Den andra lyckas sticka därifrån. Vi letar efter honom just nu”
Hur löser han detta? Åker han fast tro eller lyckas han ta sig iväg med händerna bakom ryggen?
Hur tar man sig själv fri från handbojor tro utan att bryta handen eller ett finger?
Kan olja eller liknande hjälpa till för att glida igenom med händerna? Några erfarenheter?
Olja eller att bryta alla fingrar hjälper inte, dom sitter runt handleden, varför skulle det hjälpa att bryta fingrar?
Med ett pappers-clip, ett gem, en liten spik eller helt sonika en fängselnyckel. I stort sett hela världen kör samma lås.
Ja, det är svårt att öppna bojor på ryggen men har man kunnat öva bara några gånger så går det på högst några minuter. Har man bojorna framför kroppen är det verkligen inte svårt.
Som kriminell är det inte osannolikt att man känner till hur ett par bojor skall öppnas
Jag tänkte inte lära ut det, men OK, ja det är ett väldigt simpelt lås, med en väldigt simpel nyckel, jag gjorde min första på teknik lektionen i skolan och den funkade bra.
Jag har gjort ett flertal bättre sedan.
Men det finns också en annan inbyggd svaghet som är lätt att utnyttja