2021-10-05, 19:53
Medlem
nightrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
När kommer bilder på de två poliserna ?

Finns väl inte mycket att se? Ser väl ut som knaperstekt bacon på sin höjd och kremerad mumie i värsta fall. Inte mycket att se.
Citera
2021-10-05, 19:55
Medlem
kan det ha varit en rpg som avfyrats från skogen
Senast redigerad av toiko1 2021-10-05 kl. 19:59.
Citera
2021-10-05, 19:56
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Ja, hastighetsgränser finns av en orsak! Ju fortare du kör, desto mer ökar risken för olycka -- snarast exponentiellt!
Då får jag påpeka och lära Dig att just detta har de fullständig dispens för att kunna bryta mot.
Läs mina andra inlägg om anledningen till emellanåt lägre hastigheter eller som vissa vittne sett. Farter på ca 150-160 km vilket ine alls är ovanligt men det finns en taktisk tamke bakom detta.
Citera
2021-10-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Skönt med en vettig person på sidan. Visst ska attentatsteorin gås i genom men mer och mer
ser detta ut som en tragisk trafikolycka.

Ögonvittnet säger själv hur bilen kom i en jävla fart, tappar kontrollen och far över till andra sidan vägen.
Citera
2021-10-05, 19:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är den jag utgår ifrån. Jag tycker det ser ut som att bilen först har slagit i i räcket. Sedan har fortsatt ungefär i vägens riktning. Man ser diffusa spår som kan ha uppmkommit om man bromsar med ABS. Sedan svänger bilen åt vänster samtidig som spåren blir tydliga och svarta. Bilen passerar mittlinjen i nästan 90 grader. Då skall man komma ihåg att bilden är hopyryckt av teleobjektivet så bromsdträckan är betydligt längre än den ser ut.
Nej, bilen passerar inte mittlinjen i nästan 90 grader. Om den gjort det hade däckspåren sett ut att gå bakåt. För enkelhetens skull kan du dra ett nästan vågrätt streck över vägen för att se hur 90 grader ungefär är ur det här perspektivet.
Citera
2021-10-05, 19:57
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är den andra som har tyskt namn. Han vars efternamn bara har tre bokstäver. Hans förnamn är också vanligt i Tyskland (och Sverige).
Och vad menar Ni detta skulle betyda. Herregud tack och lov att Ni inte jobbar som utredare
Citera
2021-10-05, 19:58
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Ögonvittnet säger själv hur bilen kom i en jävla fart, tappar kontrollen och far över till andra sidan vägen.
Ja och?
Citera
2021-10-05, 20:00
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är den andra som har tyskt namn. Han vars efternamn bara har tre bokstäver. Hans förnamn är också vanligt i Tyskland (och Sverige).
Och vad betyder detta?
Citera
2021-10-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Ja och?
Snutjäveln lekte racerförare, arma sate

Packad kan tänka?
Har mupparna på utredning klarlagt alkoholintaget hos det knaperstekta baconet som körde
Citera
2021-10-05, 20:01
Medlem
Jag har inte läst hela tråden men jag har lite frågor:

Varifrån kommer uppgifterna om att bilen har åkt för fort/färdats i 160 kmh?

Hur kan punkteringssäkra däck explodera?

Om den nu har kört för fort, kan man utesluta att den blivit mejad av annat fordon alternativt beskjuten?

Vet vi att däckspåren kommer ifrån bilen Vilks färdades i?
Citera
2021-10-05, 20:03
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det är ju väldigt populärt nu med bomber i Sverige så varför skulle det inte vara en detonation?
Ser inte kopplingen.
Citera
2021-10-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AyereeFeeWijImaak
Google cache av sidan http://www.spmp.se/site2/

Andreas Rix ✞ 2021 10 03

Ålder:

Kön: Man

Händelse: Polisinspektör Andreas Rix dödades i tjänsten när han den 3 Oktober 2021 under uppdrag som livvakt åt en skyddsperson var involverad i en trafikolycka på E4 vid Markaryd, Småland. Livvaktsbilen kom av oklar anledning över på fel sida vägen och kolliderade med en tung lastbil. Båda bilarna fattade eld och Rix skadades så allvarligt att han avled på platsen. Även Rix kollega David Omelius förolyckades vid samma tillfälle.

Gärningsman: Olycksfall

Anmärkningar: Skyddspersonen som färdades i livvaktsbilen dödades också i samband med kollisionen.

David Omelius ✞ 2021 10 03

Ålder:

Kön: Man

Händelse: Polisinspektör David Omelius dödades i tjänsten när han den 3 Oktober 2021 under uppdrag som livvakt åt en skyddsperson var involverad i en trafikolycka på E4 vid Markaryd, Småland. Livvaktsbilen kom av oklar anledning över på fel sida vägen och kolliderade med en tung lastbil. Båda bilarna fattade eld och Omelius skadades så allvarligt att han avled på platsen. Även Omelius kollega Andreas Rix förolyckades vid samma tillfälle.

Gärningsman: Olycksfall

Anmärkningar: Skyddspersonen som färdades i livvaktsbilen dödades också i samband med kollisionen.

Jag försökte hitta information om David Omelius. Han har jobbat i Rosengård, Malmö.
Han är borttagen från Ratsit vilket verkar oerhört snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in