2021-10-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Spåren på bilden. Finns bara en tydlig bild på däckspåren.
Ja det är den jag utgår ifrån. Jag tycker det ser ut som att bilen först har slagit i i räcket. Sedan har fortsatt ungefär i vägens riktning. Man ser diffusa spår som kan ha uppmkommit om man bromsar med ABS. Sedan svänger bilen åt vänster samtidig som spåren blir tydliga och svarta. Bilen passerar mittlinjen i nästan 90 grader. Då skall man komma ihåg att bilden är hopyryckt av teleobjektivet så bromsdträckan är betydligt längre än den ser ut.
Citera
2021-10-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Ingen vettig ansvarsfull människa kör i 160 km.
Det enda jag kan tänka mig är att de var förföljda och därför gasade. Antagligen blev de väl beskjutna med något. Han som körde blev kanske träffad och tappade kontrollen på bilen eller så sköts en bomb eller något sådant in i bilen så den exploderade. Den exploderade säkert innan den kom över räcket..

Om det inte är på det här viset så har jag svårt att tro att hen inte gjorde detta med flit.
Om de var förföljda och beskjutna så skulle följebilen gått emellan. Din teori håller inte.
Citera
2021-10-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Bilen gled snett bakåt i en böj alltså? Vad får dig att tro det när det ser ut precis så som en vanlig sladd i hög hastighet brukar se ut?

Hög hastighet
Låga o breda däck

Vid släpp så roterar bilen runt sin egen axel. Jämför med hur en formelbil uppför sig när det släpper.
Citera
2021-10-05, 19:26
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Lastbilschaufförer får inte köra på övertid tills de blir så utmattade att de utgör en fara för sig själva och sin omgivning så vad får er att tro att man skulle tillåta livvakter inom polisen att göra det? Finns givetvis inte på kartan överhuvudtaget.

Dessa livvakter måste kunna vara flexibla med allt även trafikregler, allt är underordnat personen som de skyddar och hotbilden.
Dessa vakter är i bra fysiskt trim och känner sig oövervinnliga, de kan beroende på omständigheter bryta mot alla lagar.
Deras chefer efteråt kommer skydda de och det vet de. Det handlar om ett elitförband inom polisen med en speciell sammanhållning.
Det är de mot hela världen.

Lastbilschaufförer har ett civilt yrke, medan dessa poliser befinner sig dagligen i livsfara och kan ta till extraordinära åtgärder, de måste i första hand ta hänsyn till personen som de skyddar.

Det kan uppstå omständigheter där de måste jobbar övertid och bryta mot körtider.
Force majeure...
Citera
2021-10-05, 19:28
Medlem
Citat:
Det enda jag kan tänka mig är att de var förföljda och därför gasade. Antagligen blev de väl beskjutna med något. Han som körde blev kanske träffad och tappade kontrollen på bilen eller så sköts en bomb eller något sådant in i bilen så den exploderade. Den exploderade säkert innan den kom över räcket..

Om det inte är på det här viset så har jag svårt att tro att hen inte gjorde detta med flit.

Är det omöjligt för dig att tro att de uttråkade poliserna fick för sig att bara gasa utav helvete, på en tillsynes ofarlig sträcka, för att få litet omväxling?

För detta, nämligen att det är OMÖJLIGT att poliser skulle begå uppenbart tjänstefel och brott mot trafiksäkerhetslagen är ju tydligen det spår polismyndigheten vill leda in oss alla på! Och nu med ljus och lykta söker bevis för, främst i form av spår av det redan legendariska exploderande däcket! Så att de omkomna poliserna kan hjälteförklaras, och eventuella skadeståndsanspråk från Vilks' efterlevande hastigt avvisas!
Citera
2021-10-05, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Är det omöjligt för dig att tro att de uttråkade poliserna fick för sig att bara gasa utav helvete, på en tillsynes ofarlig sträcka, för att få litet omväxling?

För detta, nämligen att det är OMÖJLIGT att poliser skulle begå uppenbart tjänstefel och brott mot trafiksäkerhetslagen är ju tydligen det spår polismyndigheten vill leda in oss alla på! Och nu med ljus och lykta söker bevis för, främst i form av spår av det redan legendariska exploderande däcket! Så att de omkomna poliserna kan hjälteförklaras, och eventuella skadeståndsanspråk från Vilks' efterlevande hastigt avvisas!

Man kanske var imponerade av kärran, vilket den är, ville kolla vad den går för, och det gick åt helvete, hur länge hade man haft det där muskedundret? Finns bilar som biter skallen av förare om dom inte behandlas med respekt!
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2021-10-05 kl. 19:36.
Citera
2021-10-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Om de var förföljda och beskjutna så skulle följebilen gått emellan. Din teori håller inte.

Enligt polisen själva så låg följebilen så långt bakom som flera km och va inte ens först på plats. Din teori håller inte.
Citera
2021-10-05, 19:36
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Nej, vi vet ingenting. Men jag skulle ju hålla en slant på det! Allvarligt, skulle polisen sätta en person med någon muslimsk bakgrund till att bevaka en känd islamkritiker/hädare?

Och jag tror inte det är så lätt att "slinka under radarn" inom polisen som på vanliga arbetsplatser..!

Aldrig i världen att muslimer inte skulle få beskydda en person som är hatad av islamister. Någon batikhäxa skulle genast visselblåsa.
Citera
2021-10-05, 19:38
Medlem
Citat:

Krävs väldigt mycket för att låtsas att 160 är någon slags ursinnig vansinneshastighet på E4 i en ny fräsch och bra bil.
Citera
2021-10-05, 19:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag vet att följebilen har en uppgift.
Den är att i alla uppkomna situationer såsom faror och hot lägga sig mellan skyddsbilen och det upptäckta hotet/faran.
För att detta ska vara möjligt så måste följebilen vara nära skyddsbilen, något som säkert alla förstår.
Chaufförerna är utbildade i detta förfarande.
Ändå axar utbildad chaufför i skyddsbilen ifrån sin skyddande följebil och den utbildade chauffören i följebilen hänger inte på och längre kan vara det skydd denne ska vara.
Varför händer detta?
Gissar fortfarande på att de slappnat av. Många timmars liknande uppdrag dag efter dag blir snabbt tråkig vardagsrutin och svårt att ta på blodigt allvar konstant.
Citera
2021-10-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee10
Enligt polisen själva så låg följebilen så långt bakom som flera km och va inte ens först på plats. Din teori håller inte.
Den stora frågan är då... Varför ha en följebil?
Citera
2021-10-05, 19:40
Medlem
Folk som tror detta är en komplott är ju helt blåsta.
Uppenbart en olycka pga föraren eller sprängt däck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in