2021-10-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeeMo
Ja det är väldigt rimligt enligt mig. Om då bilen står mot vajerräcket och gasar fullt så blir det dessa två svarta spår som finns på bilden. 4,5 ton viker därefter ner några av stolparna och till sist så far bilen över rakt ut i vägen in under sidan på lastbilen.

Förklara då hur det kan finnas 4 däckspår?
https://archive.is/6fO7O/144288e9a6a3e1a235ed18db848f1bd3c07461e4.jpg
Citera
2021-10-05, 19:00
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
I belive a witness saw smoke coming from the back of the car prior too incident..Maybe the fuse..

Vem säger det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeeMo
Fast den bilden är inte där olyckan skedde och där suven åkte över.
Den där bilden visar var alla bilar som fastnat i kön fick svänga runt

Jag tolkade det som att det var området längre fram som avsågs. Om inte kan -?- ta och läsa om från sida 1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Sprutet bekräftar väl snarare den vinkel på polisbilen som #BatikFarbror förevisar i sin rekonstruktion?
We have to consider all the ambulanses and big firetrucks that is stopping for nothing when its this bad. These are the ones that made these marks with dirt.
Citera
2021-10-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Ingen vettig ansvarsfull människa kör i 160 km.
Det enda jag kan tänka mig är att de var förföljda och därför gasade. Antagligen blev de väl beskjutna med något. Han som körde blev kanske träffad och tappade kontrollen på bilen eller så sköts en bomb eller något sådant in i bilen så den exploderade. Den exploderade säkert innan den kom över räcket..

Om det inte är på det här viset så har jag svårt att tro att hen inte gjorde detta med flit.

Behöver inte vara förföljda, ligger du i högre hastighet är det lättare och se om någon följer efter dig.
Citera
2021-10-05, 19:02
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Det är inte onödig info, för eftersom det var tvǻ bilar så kan vi helt utesluta attentat, efttersom attentsmännen knappast kan ha vetat i vilken av de två bilerna Vilks befann sig i,

Insider-attentat är fortfarande möjligt.
Knappast troligt att någon av poliserna, båda med påfallande icke-muslimska för- och efternamn skulle ha utfört ett jihad-dåd.

Nej, gammal vanlig svensk machopolis-bilkörning tror jag på, möjligen en undanmanöver föranledd av något djävla blindstyre som vinglade ut i vänsterfilen utan att se sig för, eller en kombination av de båda.
Citera
2021-10-05, 19:03
Medlem
Om det var så att bilen valde eller tvingades att forcera räcket. Vad skulle den anledningen isåfall vara. Finns det någon bro i närheten eller plats där någon skulle kunna angripa bilen på något sätt. Eller kanske att chauffören fick för sig att något han såg uppfattades som ett hot på något sätt.
Citera
2021-10-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BatikFarbror
Och det baserar jag på märkena i denna bild

https://postimg.cc/2VcsMgwc

Just så. De tunnare strecken är från framhjulen och de tjockare är från bakhjulen. Vänster bak ligger över höger fram och det är en rejäl sladd. Det man möjligen kan fundera på är varför vänster bak lämnar ett mörkare spår än höger bak. Kan bli en pusselbit i om det var ett hjullager som gick eller däckexplosion. Hade det varit det första så borde man se spår av det tidigare. Hjulet skulle ha låst sig och lämnat lakrits hela vägen. Men man kan ju säga så mycket att det har varit gummi på alla fyra däck när bilen gick igenom mitträcket.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Är inte det rätt svårt att pricka däck i 150-160 km i timmen.
Om det nu skulle vara en skytt

Står du rakt framför fordonet i skottlinjen så kanske. I en kurva är det omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
I belive a witness saw smoke coming from the back of the car prior too incident..Maybe the fuse..

You believe that a witness saw smoke coming from the back of the car - how come that you believe
that? Have you heard or read anything about that?
Citera
2021-10-05, 19:05
Medlem
Citat:
En bil kommer inte igenom ett räcke från stillastående, bara glöm det

Det har du helt rätt i. En vajer skulle aldrig ge vika för det. Men det har heller inte skett. Däremot kan bilen trycka sig över räcket och därefter viker stolparna.
Citera
2021-10-05, 19:05
Medlem
Citat:
Kan vara så också, tänker att lika hjul ger lika märken, men så behöver det alls inte vara

Bilen har/hade extremt låga o breda däck o när de släpper då släpper det. Bara att jämföra med hur formelbilar uppför sig när greppet släpper. Nästan inget grepp i sidled då.

Gissar att det extra svarta strecket är ett stillastående däck (vf). De andra roterar o blir inte så varma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in