Citat:
Att du använder ordet raljera så malplacerat vittnar om att det är du som är snorungen. Jag är markägare men säljer inte en kvadratmeter av den mer än när staten ska ha för någon väg eller så för jag behöver inte vare sig jobba eller göra "affärer" för å försörja mig
och jag är säkerligen minst en generation äldre än dig din lilla byracksvalp 
Att Esbjörn blev manipulerad vid "kontraktskrivningen" står utom varje tvivel - vilket jag också redogjorde för hur det säkerligen gick till i mitt inlägg du beskrev som raljerande - vilket gjorde dig till ett stort åtlöje å mer därtill.
och jag är säkerligen minst en generation äldre än dig din lilla byracksvalp 
Att Esbjörn blev manipulerad vid "kontraktskrivningen" står utom varje tvivel - vilket jag också redogjorde för hur det säkerligen gick till i mitt inlägg du beskrev som raljerande - vilket gjorde dig till ett stort åtlöje å mer därtill.
Hur blev Esbjörn manipulerad?
Har tagit mig igenom en massa aktbilagor och det enda man kan konstatera är att Esbjörn blivit så in i helvete rövknullad av sina företrädare att han aldrig kommer kunna sitta utan sittkudde.
Binninge's fullmakt t ex. Hur kan Binninge i det fallet "tvinga" den, som han påstår, stackars sinnessvaga Esbjörn att underteckna något dylikt, utan att hans eventuella gode man är närvarande som Binninge själv anser vara så otroligt viktigt?
Lika så med generalfullmakten. Där jag bara kan tolka det som att Esbjörn avsäger sig i princip allt som rör hans affärer.
Dessa människor som är hans gudasända försvarare mot den stora otäcka Ebbahäxan, har uppenbarligen inte den minsta ånger över vad de utsätter honom för. Och varför då kan man tro?
Varför vill man skicka iväg en människa på en i princip sinnesundersökning? Vad är drivkraften?
Kan det vara pengar som gör att man driver honom så långt?
byta sidor går ju utmärkt om de skrivs ut på plats. Nej, jag tror att högläsning görs för att säkerställa att båda parter förstår vad som avhandlas och är präntat på kontraktet och då ska det ju också vara en opartisk uppläsare typ auktoriserad mäklare. Inte nån jävla polare