2021-10-05, 18:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Att du använder ordet raljera så malplacerat vittnar om att det är du som är snorungen. Jag är markägare men säljer inte en kvadratmeter av den mer än när staten ska ha för någon väg eller så för jag behöver inte vare sig jobba eller göra "affärer" för å försörja mig och jag är säkerligen minst en generation äldre än dig din lilla byracksvalp

Att Esbjörn blev manipulerad vid "kontraktskrivningen" står utom varje tvivel - vilket jag också redogjorde för hur det säkerligen gick till i mitt inlägg du beskrev som raljerande - vilket gjorde dig till ett stort åtlöje å mer därtill.

Hur blev Esbjörn manipulerad?
Har tagit mig igenom en massa aktbilagor och det enda man kan konstatera är att Esbjörn blivit så in i helvete rövknullad av sina företrädare att han aldrig kommer kunna sitta utan sittkudde.

Binninge's fullmakt t ex. Hur kan Binninge i det fallet "tvinga" den, som han påstår, stackars sinnessvaga Esbjörn att underteckna något dylikt, utan att hans eventuella gode man är närvarande som Binninge själv anser vara så otroligt viktigt?
Lika så med generalfullmakten. Där jag bara kan tolka det som att Esbjörn avsäger sig i princip allt som rör hans affärer.
Dessa människor som är hans gudasända försvarare mot den stora otäcka Ebbahäxan, har uppenbarligen inte den minsta ånger över vad de utsätter honom för. Och varför då kan man tro?
Varför vill man skicka iväg en människa på en i princip sinnesundersökning? Vad är drivkraften?
Kan det vara pengar som gör att man driver honom så långt?
2021-10-05, 18:56
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är sant det är Binninge som har dragit dom påståenderna med. Även att han skulle hem och fundera på hennes bud fastän han strax innan påståt att det inte var priset..

Och han var satan så ivrig att skicka dit en egen värderingsman. Varför?
Han påstår ju att Esbjörn inte ville sälja. Snacka om att vara inkonsekvent.
2021-10-05, 18:57
Medlem
kubuns avatar
Det är beklämmande att se hur alla ni fastighetsspekulanter rusade till och avslöjade er med: "Har du aldrig gjort en fastighetsaffär va?" Har misstänkt det länge att ni är här enkom av egenintresse. Er "bransch" har varit mer än lovligt lukrativ va? Där ni kunnat snurra upp än den ena än den andra just för att det inte finns någon ångerrätt. Ja värre än den värsta ziggis som stoppade arsenik i häströvarna på krakarna de sålde till krakar och naturligtvis utan ångerrätt. Jävla snikna rövhål hela bunten är ni som skälver av rädsla för framtida begränsningar i er framfart med affärsoffer.
2021-10-05, 18:59
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ja men det var bara en högläsare som läste och ur Ebbas "ficka". Nej, jag har som jag skrev inte gjort några fastighetsaffärer. Jag hade turen å inte bli utsatt för en skrupelfri "kristen" politiker som prompt skulle tillskansa sig mitt rättmätiga arv som Esbjörns brorson Matz blev. Som tur är stoppades denna roffarkvinna vid namn Ebba Busch.

Märkligt förfarande med högläsning - jag skulle insistera på att köra originalet i en kopieringsmaskin istället eller skriva ut flera exemplar när väl undertecknandet skulle ske....va fan gör man inte så för så har man också eliminerat eventuell "felläsning" LÄS manipulation!

Varför skulle man köra ut fler exemplar "när väl undertecknandet skulle ske", när var part har sitt exemplar? Som dessutom undertecknades av respektive part i laga ordning.
2021-10-05, 19:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Varför skulle man köra ut fler exemplar "när väl undertecknandet skulle ske", när var part har sitt exemplar? Som dessutom undertecknades av respektive part i laga ordning.
Det skrev jag ju! Någon av er fastighetsspekulanter skrev ju att högläsning var nödvändig för att alla skulle se att alla exemplar var identiska. Vilket jag tyckte var gåspennestyle och inte fan räcker det med en enda läsare då som i detta fall!
2021-10-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ja men det var bara en högläsare som läste och ur Ebbas "ficka". Nej, jag har som jag skrev inte gjort några fastighetsaffärer. Jag hade turen å inte bli utsatt för en skrupelfri "kristen" politiker som prompt skulle tillskansa sig mitt rättmätiga arv som Esbjörns brorson Matz blev. Som tur är stoppades denna roffarkvinna vid namn Ebba Busch.

Märkligt förfarande med högläsning - jag skulle insistera på att köra originalet i en kopieringsmaskin istället eller skriva ut flera exemplar när väl undertecknandet skulle ske....va fan gör man inte så för så har man också eliminerat eventuell "felläsning" LÄS manipulation!
Fast det är just för att ta bort risken att nån byter ut en sida för endera parten….

Då vet du inte heller att det är vettigt att paginera resp sida också…..

Om du minskar på dina spyor om kristna hela tiden så kanske du verkar lite mer trovärdig i dina resonemang.
2021-10-05, 19:11
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Det skrev jag ju! Någon av er fastighetsspekulanter skrev ju att högläsning var nödvändig för att alla skulle se att alla exemplar var identiska. Vilket jag tyckte var gåspennestyle och inte fan räcker det med en enda läsare då som i detta fall!

"jag skulle insistera på att köra originalet i en kopieringsmaskin istället eller skriva ut flera exemplar när väl undertecknandet skulle ske....va fan gör man inte så för så har man också eliminerat eventuell "felläsning" LÄS manipulation!"
Kanske du menade samma sak som jag skrev. Kan då inte tolka ditt inlägg på det sättet.
2021-10-05, 19:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Fast det är just för att ta bort risken att nån byter ut en sida för endera parten….

Då vet du inte heller att det är vettigt att paginera resp sida också…..

Om du minskar på dina spyor om kristna hela tiden så kanske du verkar lite mer trovärdig i dina resonemang.
byta sidor går ju utmärkt om de skrivs ut på plats. Nej, jag tror att högläsning görs för att säkerställa att båda parter förstår vad som avhandlas och är präntat på kontraktet och då ska det ju också vara en opartisk uppläsare typ auktoriserad mäklare. Inte nån jävla polare

Nej fy fan vad fult allt har gått till.

Komiskt värre var ditt desavoueringsförsök om att jag spyr på de kristna. Det är endast hycklerskan Ebba jag vomerar över ja skiter på å hon har mer än gjort sig förtjänt av det. En stor galenpanna är vad hon är och visst får man kräkreflexer av att se apskiten.
2021-10-05, 19:29
Medlem
Citat:
byta sidor går ju utmärkt om de skrivs ut på plats. Nej, jag tror att högläsning görs för att säkerställa att båda parter förstår vad som avhandlas och är präntat på kontraktet och då ska det ju också vara en opartisk uppläsare typ auktoriserad mäklare. Inte nån jävla polare

Komiskt värre var ditt desavoueringsförsök om att jag spyr på de kristna. Det är endast hycklerskan Ebba jag vomerar över ja skiter på å hon har mer än gjort sig förtjänt av det. En stor galenpanna är vad hon är och visst får man kräkreflexer av att se apskiten.
Det märks att du är ganska obalanserad och inte tänker riktigt klart. Har Esbjörn eller någon av hans ombud lämnat in synpunkter på att avtalet är manipulerat eller förfalskat? Det verkar inte vara så eftersom Esbjörn själv säger att han skrev på utan tvång. Om det fanns något som helst belägg för dina fantasier om felaktigheter i avtalen så borde väl barnmisshandlaren ha påpekat det i något av sina inlägg till rätten.

Har han det?

Svar: Nej, eftersom allt är frukten av din fantasi och din hatiska fixering vid Ebba Busch.

Du är en sådan rättshaverist som Säpo håller ett extra öga på.
2021-10-05, 19:33
Bannlyst
Nä "inte under tvång" blir till "av egen fri vilja", avslöjas grupptänkandets primitiva processer flagrant.
Tack, från en psykologisk process-junkie!
Och glöm inte att hälsa sekten!
2021-10-05, 19:35
Medlem
Citat:

Har väl egentligen ingen betydelse vem som läser, det ger ju samma resultat.
Visst är det även att det står så att alla kan kolla att det är det överenskomna och att det inte blivit felstavat. Var med om att en köpare fått sitt namn felstavat och fel på personnumret nyligen så visst kan det bli fel ibland.

Sedan kan jag väl tycka att Jonas Malmsjö skulle vara bäst. Han tycker jag är bäst på ljudböcker.
2021-10-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nä "inte under tvång" blir till "av egen fri vilja", avslöjas grupptänkandets primitiva processer flagrant.
Tack, från en psykologisk process-junkie!
Och glöm inte att hälsa sekten!
Hittade du inget inlägg att citera som innehåller den omskrivningen? Att hitta på ett påstående från någon som man sedan argumenterar mot är väl det som man kallar för att göra en halmgubbe? Nu tillskriver du dessutom en hel sekt det påståendet, det låter som att man gör en hel låtsasarmé av halmgubbar, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in