2021-10-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du bekräftar det ju själv där, men om det inte räcker så finns ju Ls psykjournaler med i fuppen.....så JA, det är ju bekräftat av flera proffs inom psyksjukvården!
Jag har inte ifrågasatt L, det jag menar var gällande att Em*l skulle haft såna problem, som skribenten antyder.
2021-10-05, 15:15
Medlem
Är psykisk sjukdom anledning till att hata och mobba den sjuka

Jag varken hatar eller mobbar... Jag har bara talat om vilket helvete hon tyvärr ställt till för många andra människor.
Håller helt med dig om att människan såklart både är sjuk och farlig!
2021-10-05, 16:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Helt fruktansvärt att bli avrättad, men tur att han hade sinnesnärvaro att filma hennes framfart, det blir svårt att bortförklara.
Vem var Emil? Hur träffade han denna Lydia? Hans dryckesproblematik och svårigheter, han var väl inte våldsam?
När man läser att E var 168 cm och vägde 66 kg, medan Lydia var 180-185 och vägde 80 pannor, blir det så konstigt. En gorg.

Jag klurade jag med på längden. Tänkte att de kanske skrev fel först. Hon borde kunna slå ner honom rätt lätt.
2021-10-05, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag klurade jag med på längden. Tänkte att de kanske skrev fel först. Hon borde kunna slå ner honom rätt lätt.
Jag har ingen aning, mer än att rumpbilden inte var så smickrande i Fupen😅
När man föreställer sig de två bredvid varandra så🤣🤣
Jag vill gärna veta mer om E
När blev han beroende, osv. Det har skrivits om att de träffades på behandlingshem, men jag vet inte, får snarare känslan att L för.förde E och nästlade sig in.
Hela hennes sjukdomshistorik med massor av droger, rånat en mack(!), psyksjuk, vapenlicens, det känns riktigt shady, hur hon fick det.. sen försöka med att hon mår dåligt på skolan, antroposofJärna.. jag får en känsla av en misserabel kvinna som gått från famn till famn, tills männen fått nog. Hon är manipulativ och utnyttjar männens svaghet, självmedicinerar, att vara psyksjuk har blivit hennes livsstil, hon framhäver hur hon fått kämpa, samtidigt har det strösslats sjukskrivningar och piller efter henne. Hon gickbinte klart grundskolan. Om man gör en tidslinje, så har hon inte åstakommit mycket i sitt liv, bara tagit rygg på andra och spelat på sitt utseende. Fy fan.
2021-10-05, 16:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har inte ifrågasatt L, det jag menar var gällande att Em*l skulle haft såna problem, som skribenten antyder.

Bålstas närpolis vittnar ju om att E var välkänd för dem, som alkoholmissbrukare!

Sedan så är väl frågan om missbruksproblematik hör till psyksjukdom, fysisk sjukdom eller "eget val".

Jag själv anser att det är en sjukdom, inte ett eget val.
2021-10-05, 16:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har ingen aning, mer än att rumpbilden inte var så smickrande i Fupen😅
När man föreställer sig de två bredvid varandra så🤣🤣
Jag vill gärna veta mer om E
När blev han beroende, osv. Det har skrivits om att de träffades på behandlingshem, men jag vet inte, får snarare känslan att L för.förde E och nästlade sig in.
Hela hennes sjukdomshistorik med massor av droger, rånat en mack(!), psyksjuk, vapenlicens, det känns riktigt shady, hur hon fick det.. sen försöka med att hon mår dåligt på skolan, antroposofJärna.. jag får en känsla av en misserabel kvinna som gått från famn till famn, tills männen fått nog. Hon är manipulativ och utnyttjar männens svaghet, självmedicinerar, att vara psyksjuk har blivit hennes livsstil, hon framhäver hur hon fått kämpa, samtidigt har det strösslats sjukskrivningar och piller efter henne. Hon gickbinte klart grundskolan. Om man gör en tidslinje, så har hon inte åstakommit mycket i sitt liv, bara tagit rygg på andra och spelat på sitt utseende. Fy fan.

Tack för din målande beskrivning den där oerhört märkliga kvinnan, hon verkar ju vara en riktig trampmina för manssläktet.

En längre tid i fängelse känns rimligt som straffpåföljd.
2021-10-05, 16:38
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Bålstas närpolis vittnar ju om att E var välkänd för dem, som alkoholmissbrukare!

Sedan så är väl frågan om missbruksproblematik hör till psyksjukdom, fysisk sjukdom eller "eget val".

Hur kunde han få tillåtas ha vapen om han var psyksjuk? Supuptar har ofta vapen med licens men inte psykfall.

Missbruk är inte en sjukdom, men missbruk är ofta resultatet av sjukdom.
Senast redigerad av VoktorDodka 2021-10-05 kl. 16:48.
2021-10-05, 16:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Är det rätt att avrätta honom för det?

Du får det att låta som om han fick skylla sig själv? 🤔
2021-10-05, 16:51
Avslutad
Citat:

Beroendesjukdom, missbruk av alkohol, piller, cigg, mat, godis, träning
Det är när man tappar kontrollen som det blir uppenbart att man har ett beroende. Det är omöjligt att få någon att sluta missbruka utan att de har viljan själva och först när de når botten, kan det vända. Jag tror att E var färdig med Lydia. Det tänkte hon inte acceptera.
Nu blir hon inte hemlös, kommer få sitta inspärrad med tre mål mat om dagen.
Jag undrar genuint vem E var, beklagar att han träffade L.
Kände du honom? Du är inne i många trådar och leker viktigpetter, varför?
2021-10-05, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Hur kunde han få tillåtas ha vapen om han var psyksjuk? Supuptar har ofta vapen med licens men inte psykfall.

Missbruk är inte en sjukdom, men missbruk är ofta resultatet av sjukdom.
Ännu märkligare är hur L, som åkt in och ut på hispan, fått jägarexamfn och vapenlicens.. via någon antroposof..högst oklart. Drogutlösta psykoser mm, jisses.
2021-10-05, 16:57
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ännu märkligare är hur L, som åkt in och ut på hispan, fått jägarexamfn och vapenlicens.. via någon antroposof..högst oklart. Drogutlösta psykoser mm, jisses.
Jag tror man ska ta hennes psyksjukdomar med en stor nypa salt. Hennes dåliga psykiska tillsåtnd verkar ha övergått till minnesförlust efter hon insåg att allt fanns på film och kan användas emot henne. Hon ger bilden av en liten snorunge som vet att hon får som hon vill om hon skriker tillräckligt högt och intensivt.
2021-10-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nåt av det dummaste jag läst idag..
Vad har hennes plastikkirurgi med mordet att göra, förklara jättegärna för jag ser inte sambandet och det är jag nog inte ensam om.

Jag är själv opererad här och var men inte fan skjuter jag ihjäl nån för det?!
Ser fram emot en utförlig förklaring!
jag är dålig på att utrycka mig . de var en spontan komentar . men just det att man ska se nåns minsta ärr o allt om barn o journal är svårt att fatta fast jag fattar att det är viktigt i utredingen , hon har gort de men är inte dömd. sen är många tjejer med psyk som begått skit opererade av npn anledning. eller är alla tjejer de ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in