2021-10-05, 15:43
Medlem
solstrålars avatar
Nu är det mordbrand, knivhuggning igen. Igår var det väl skjutning nummer 543457. Hur tänker ni Bagismänniskor egentligen? Varenda gång på eran facebooksida frågar ni vad det beror på, och ingen säger vad det uppenbarligen beror på. För det är ju "rasistiskt".

Ni Bagisar röstar såklart V, ni skulle aldrig kunna tänka er något annat. Om ni får reda på att en granne röstar M eller SD isolerar man denne febrilt från umgänge. Och likt en klocka låser ni in barnen efter Bolibompa när skjutningarna och bomberna börjar för kvällen och sätter på er ljudisolerande hörlurar med en vänsterpodd. Sedan nästa dag går ni som vanligt till dagis med barnen som inget hade hänt, vurmar för mer invandring och kallpratar om dom hemska rasisterna medans ni cyklar till jobbet, kör hybriden och känner att ni lever "klimatsmart".

Jag förstår inte hur man kan leva så här skenheligt. Det är bara en tidsfråga innan någon av era barn kommer emellan skotten och bomberna. Att bo här är fan så jävla märkligt och märkligare blir det. Det är väldigt synd, då naturen och omgivningarna egentligen är väldigt vackra.

Hur är ni Bagisar egentligen funtade, varför kan ni inte vara ärliga med vad som håller på att förstöra samhället?
Senast redigerad av solstrålar 2021-10-05 kl. 16:08.
Citera
2021-10-05, 15:55
Medlem
Folk i sthlm i allmänhet är jävligt korkade samt saknar empati.
Citera
2021-10-05, 16:00
Medlem
Det förklaras nog bäst i att andras liv är ingenting värt och likaså är det inget värt om man själv blir bestulen på nåt för det betalar ju försäkringen.

Viljan att göra något åt kriminaliteten är med andra ord superlåg.
Citera
2021-10-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Folk i sthlm i allmänhet är jävligt korkade samt saknar empati.

Ja just där är lite märkligt med empati, Det stör mig att folk reagerar när någons väns kompis dotter blir våldtagen då jävlar är det synd och en besvärlig situation? Men när Lisa blir gruppvåldagen i Malmö så rinner det av som vatten på gås! Mycket märkligt!
Citera
2021-10-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Ja just där är lite märkligt med empati, Det stör mig att folk reagerar när någons väns kompis dotter blir våldtagen då jävlar är det synd och en besvärlig situation? Men när Lisa blir gruppvåldagen i Malmö så rinner det av som vatten på gås! Mycket märkligt!
Jag brukar kalla sthlmsbor för "kulten". Allt vett är som bortblåst. Det viktigaste är pengar, karriär och status.
Allt annat är vatten värd i deras värld.

Dom har empatistörning helt klart. Har släkt här i sthlm och dom är.verkligen empatistörda, samt alkoholiserade.

Brukar vara antingen totalt bindgalen av propaganda och uppblåst självbild eller missbrukare i någon form. Alternativt både och.
Citera
2021-10-05, 16:09
Medlem
Citat:
Jag brukar kalla sthlmsbor för "kulten". Allt vett är som bortblåst. Det viktigaste är pengar, karriär och status.

Dom har empatistörning helt klart. Har släkt här i sthlm och dom är.verkligen empatistörda, samt alkoholiserade.

Brukar vara antingen totalt bindgalen av propaganda och uppblåst självbild eller missbrukare i någon form. Alternativt både och.

Kan ju ha med att överlag så är man rätt anonym i Stockholm man ser gärna bort när det händer något, vill inte beblanda sig med andra som man inte känner! Man hejar inte heller eller håller upp dörrar eller liknande men jag kan tycka att man borde bry sig om sitt land oavsett om det sker 50 mil bort eller 5 meter bort men icke!
Citera
2021-10-05, 16:09
Medlem
Jag flyttade till bagis för 5 år sen. Uppväxt i sumpan och Solna. Det jag ser varje dag i denna lilla by är aktiv kognitiv dissonans.
Dessa människor är totalt frånkopplade från världen.
Det är pk elitens högborg. Det bor journalister från Aftonbladet och SVT, det finns mkt aktiva vänsterpartister/kommunister.
Dom lever i total förnekelse över att bagis håller på att falla in i samma mönster som resten av Stockholms förorter.
Det viktigaste här är att ha den äldsta fjällräven väskan, att vara woke, klä sig som en jävla hippe och äta vegansk.

Ingen av dessa stereotyper vill kännas vid att bagis är ett av dom mest segregerade områden i Sverige. Norr om centrum bor blattarna . Finfolket, eller ja den riktiga smutsen (woke människorna) bor runt centrum och ner mot ängarna?motSkarpnäck.

Det är ett totalt sjukt samhälle. Dessa människor tror alltså på riktigt att Sverige behöver mer invandring för att... Buaaaaaa RASISTER!!!
Det är argumentet.
Förra sommaren höll jag på att spy när ett gäng Muppar från F! Hade torgmöte i centrum med Gudrun i spetsen.

Det står ofta vänsterpartister med skyltar i centrum och gnäller över marknadshyror istället för att koncentrera sig på våldsproblem och skjutningar.

Dessa människor är alltså dom som kommer gå åt först vid en kris. Totalt förlorade i nån form av SVT reality show.

Jag har försökt att ha konversationer med många av dessa personer med noll resultat.

Anledningen till att jag fortfarande bor kvar är att sonen går i skola här och är mån om att han får ha kvar sina vänner.

Det är sjukt på riktigt.
Citera
2021-10-05, 16:54
Medlem
Niggwards avatar
Skitbra ju att det sker i Bagis. Karma är på ingång! Knack knack! Ali’s tvångshårda svarta dolme i lilla V-dottern Lisas rövhål. De förtjänar allt de får.

Hoppas på mer skjutningar i Bagis. De får ju bara det som de skriker och röstar om. Inget annat
Senast redigerad av Niggward 2021-10-05 kl. 16:58.
Citera
2021-10-05, 18:13
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det förklaras nog bäst i att andras liv är ingenting värt och likaså är det inget värt om man själv blir bestulen på nåt för det betalar ju försäkringen.

Viljan att göra något åt kriminaliteten är med andra ord superlåg.

Superlåg? Var inte du lite för optimistisk där? Viljan finns inte alls.
Citera
2021-10-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Nu är det mordbrand, knivhuggning igen. Igår var det väl skjutning nummer 543457. Hur tänker ni Bagismänniskor egentligen? Varenda gång på eran facebooksida frågar ni vad det beror på, och ingen säger vad det uppenbarligen beror på. För det är ju "rasistiskt".

Ni Bagisar röstar såklart V, ni skulle aldrig kunna tänka er något annat. Om ni får reda på att en granne röstar M eller SD isolerar man denne febrilt från umgänge. Och likt en klocka låser ni in barnen efter Bolibompa när skjutningarna och bomberna börjar för kvällen och sätter på er ljudisolerande hörlurar med en vänsterpodd. Sedan nästa dag går ni som vanligt till dagis med barnen som inget hade hänt, vurmar för mer invandring och kallpratar om dom hemska rasisterna medans ni cyklar till jobbet, kör hybriden och känner att ni lever "klimatsmart".

Jag förstår inte hur man kan leva så här skenheligt. Det är bara en tidsfråga innan någon av era barn kommer emellan skotten och bomberna. Att bo här är fan så jävla märkligt och märkligare blir det. Det är väldigt synd, då naturen och omgivningarna egentligen är väldigt vackra.

Hur är ni Bagisar egentligen funtade, varför kan ni inte vara ärliga med vad som håller på att förstöra samhället?

Skulle det här vara något specifikt beteende för Bagarmossen menar du?

Det låter mer som om du beskriver den svenska medelklassen överlag.
Citera
2021-10-05, 19:41
Medlem
De är väl som ängsliga svenssons är mest. Konflikträdda, fostrade i sosseri och det viktigaste av allt är såklart att enbart ge uttryck för åsikter som ligger inom det spektrum som av SVT och statsmakten stämplats som accepterat. Man lever under villfarelsen att "i Sverige har vi det så bra". Man tycks ha förväxlat att "Sverige är ett rikt land" med att "Sverige har rika medborgare".

Man betalar hutlöst mycket skatt, man arbetar med bullshit offentligsektor-jobb vars existens inte berättigas i någon sund ekonomi och man låtsas som att man inte ser förfallet. Svaret är att de beter sig på så vis för att de är svaga eller indoktrinerade. Det är syltryggarna som är värst. Sinnessvaga individer kan man inte göra så mycket åt, de är lämnade åt sitt öde. Men det verkligt motbjudande är människor som besitter kapacitet till kritiskt tänkande men är för fega och lamslagna för att använda det.
Citera
2021-10-05, 20:34
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:

Du skriver 2 inlägg om ditt hat mot Stockholmare när tråden handlar specifikt om människor i bagarmossen. Du verkar själv empatilös och avundsjuk på de människor som väljer huvudstaden med de möjligheter som följer med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in