Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Nu är det mordbrand, knivhuggning igen. Igår var det väl skjutning nummer 543457. Hur tänker ni Bagismänniskor egentligen? Varenda gång på eran facebooksida frågar ni vad det beror på, och ingen säger vad det uppenbarligen beror på. För det är ju "rasistiskt".
Ni Bagisar röstar såklart V, ni skulle aldrig kunna tänka er något annat. Om ni får reda på att en granne röstar M eller SD isolerar man denne febrilt från umgänge. Och likt en klocka låser ni in barnen efter Bolibompa när skjutningarna och bomberna börjar för kvällen och sätter på er ljudisolerande hörlurar med en vänsterpodd. Sedan nästa dag går ni som vanligt till dagis med barnen som inget hade hänt, vurmar för mer invandring och kallpratar om dom hemska rasisterna medans ni cyklar till jobbet, kör hybriden och känner att ni lever "klimatsmart".
Jag förstår inte hur man kan leva så här skenheligt. Det är bara en tidsfråga innan någon av era barn kommer emellan skotten och bomberna. Att bo här är fan så jävla märkligt och märkligare blir det. Det är väldigt synd, då naturen och omgivningarna egentligen är väldigt vackra.
Hur är ni Bagisar egentligen funtade, varför kan ni inte vara ärliga med vad som håller på att förstöra samhället?
Känner igen det du skriver. Jag är med i en Facebookgrupp för ett område nära Bagis, där en person nämnde att ”herregud, jag har bott vid Sockenvägen [dvs enda bilvägen till Bagis] i si och så många år men aldrig hört sirener så ofta som nu, vad händer egentligen?” Genast var pk-människorna igång med att trivialisera, förminska, var minsann alltid ofta sirener, tror rentav nån sa att hon var rasist…