2021-10-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Du skriver 2 inlägg om ditt hat mot Stockholmare när tråden handlar specifikt om människor i bagarmossen. Du verkar själv empatilös och avundsjuk på de människor som väljer huvudstaden med de möjligheter som följer med.
Jag bor och studerar själv i sthlm. Hade lite fördomar innan jag flyttade hit, men ja, stockholmarna lyckades överbevisa mina vildaste fantasier.
Därav "kulten". Diskussionsutrymme är inte en av deras starkaste sidor, utan censur, hat och hot är mer deras grej.
Citera
2021-10-05, 20:51
Medlem
lemmy124s avatar
Människor är rädda. Polisen är till för att utreda brott, inte förhindra.
Vad ska folk göra?
Gå ut med basebollträn och knivar eller? För att bara för det hamna på samma plats som förövarna i kåken.

Sen att folk ljuger i deras facebookgrupp är väldigt märkligt.
Folk sade att en gång att smällarna man hört bara var fyrverkerier. För folk påstod tom att dom sett det.
Men sen visade det sig att det visst hade skett en skottlossning.
Kan förstå att folk inte vill gå ut med sina namn på nätet i rädsla för repressalier.
Men aktivt ljuga... men om man vill stödja mördare får dom gärna göra det.
Ingen kommer dock gå på deras godhetstrams i framtiden bara.
Citera
2021-10-05, 21:05
Medlem
Timoteuss avatar
vi måste faktiskt stoppa inflyttningen. alla tokstollar är från landsorten, kommer hit och skall förverkliga sina nya jag, förstärkta med nyutrivna badrum, klädstil från en plundrad tvättkorg och åsikter skulpterade med nagelfil.

det är därför sthlm numer är så konstigt att vi urinvånare börjar bli helt apatiska. Nu går jag och knyter mig, hej på er!
Citera
2021-10-05, 21:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
vi måste faktiskt stoppa inflyttningen. alla tokstollar är från landsorten, kommer hit och skall förverkliga sina nya jag, förstärkta med nyutrivna badrum, klädstil från en plundrad tvättkorg och åsikter skulpterade med nagelfil.

det är därför sthlm numer är så konstigt att vi urinvånare börjar bli helt apatiska. Nu går jag och knyter mig, hej på er!
Detta. De flesta fördomar folk utanför Stockholm har gäller nog inte oss riktiga stockholmare utan snarare alla veganhipsters som köper svindyra lägenheter i Söderort och dricker sojalatte på Nytorget framför laptopen.

Ofta försöker de prata med en stockholmsdialekt men det är rätt genomskinligt. Hör du någon kalla området runt Folkungagatan för SoFo så är den personen inte från Stockholm.
Citera
2021-10-05, 22:32
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Nu är det mordbrand, knivhuggning igen. Igår var det väl skjutning nummer 543457. Hur tänker ni Bagismänniskor egentligen? Varenda gång på eran facebooksida frågar ni vad det beror på, och ingen säger vad det uppenbarligen beror på. För det är ju "rasistiskt".

Ni Bagisar röstar såklart V, ni skulle aldrig kunna tänka er något annat. Om ni får reda på att en granne röstar M eller SD isolerar man denne febrilt från umgänge. Och likt en klocka låser ni in barnen efter Bolibompa när skjutningarna och bomberna börjar för kvällen och sätter på er ljudisolerande hörlurar med en vänsterpodd. Sedan nästa dag går ni som vanligt till dagis med barnen som inget hade hänt, vurmar för mer invandring och kallpratar om dom hemska rasisterna medans ni cyklar till jobbet, kör hybriden och känner att ni lever "klimatsmart".

Jag förstår inte hur man kan leva så här skenheligt. Det är bara en tidsfråga innan någon av era barn kommer emellan skotten och bomberna. Att bo här är fan så jävla märkligt och märkligare blir det. Det är väldigt synd, då naturen och omgivningarna egentligen är väldigt vackra.

Hur är ni Bagisar egentligen funtade, varför kan ni inte vara ärliga med vad som håller på att förstöra samhället?

Känner igen det du skriver. Jag är med i en Facebookgrupp för ett område nära Bagis, där en person nämnde att ”herregud, jag har bott vid Sockenvägen [dvs enda bilvägen till Bagis] i si och så många år men aldrig hört sirener så ofta som nu, vad händer egentligen?” Genast var pk-människorna igång med att trivialisera, förminska, var minsann alltid ofta sirener, tror rentav nån sa att hon var rasist…
Citera
2021-10-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus

Haha skitsnack. Alla vet att sthlms "urinvånare" är värsta sortens PK. De som flyttar in blir snarare chockade över hur långt ni låtit det gå.

Mest genomskinliga lögnen på länge!
Citera
2021-10-05, 22:40
Medlem
Bra trådstart av TS. Nu vill jag dock även höra andra sidans åsikter. Måste väl finnas nån PK-människa på flashback som bor i bagarmossen. Jag vill höra en riktigt woke tagning på hur det är i Bagarmossen samt en åtgärdsplan. Den får gärna involvera rosa enhörningar.
Citera
2021-10-05, 23:01
Medlem
CP-Gretas avatar
Du undrar varför ingen säger något i Facebook-grupperna? Jo, så fort någon säger något om invandringen i kommentarerna så dyker det upp en eller flera kommunister som börjar skrika rasist eller gapa om att det är borgarnas politik det är fel på. De anmäler också kommentarer på löpande band.

Alla stationer på linje 17 mellan Hammarbyhöjden och Bagarmossen är befolkade av svenska vänsteräckel. Nu är jag inte i Bagis så ofta längre, men varenda gång jag varit där ser jag neger- och arabgäng på torget som håller på och gapar och apar sig. Har noterat att Coop bara har manlig personal när jag handlat där. Antar att det är pga allt stök och hot.

Kärrtorp verkar också vara något av ett VPK-getto. Fullt av marxister, homosexuell vänster med regnbågsflaggor på balkongerna, batikfittor, wiggers, svenskar med rastaflätor samt lite hipsters och blattar. Noterade när jag var där att en blatte-blomsterförsäljare på torget vrålade ut arabmusik på öronbedövande volym.

Björkhagen börjar också förfalla. Fullt med invandrarpack. Såg en tidningsartikel om att kriminella håller på att ta över. Björkhagens skola har haft problem med bråkiga invandrare och droger.

Den svenska vänstern i de förorterna är helt tappade i huvet. Man undrar vad de tar för droger? Den vänster som bor i Bagarmossen, Kärrtorp och Björkhagen måste ju för fan se att invandrarnas beteende inte beror på socio-ekonomiska faktorer. Det är mångkulturen i sig som automatiskt leder till rotlöshet, gängbildning och gettofiering när man importerar människor med låg intelligens.
Citera
2021-10-05, 23:10
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Skitbra ju att det sker i Bagis. Karma är på ingång! Knack knack! Ali’s tvångshårda svarta dolme i lilla V-dottern Lisas rövhål. De förtjänar allt de får.

Hoppas på mer skjutningar i Bagis. De får ju bara det som de skriker och röstar om. Inget annat

Ja, västermänniskorna i Bagis måste ju ligga sömnlösa av alla sirener från utryckningsfordon. Jag hörde dem varje kväll tillsammans med smattret från polishelikoptern när jag bodde i Enskede eftersom de kom från Nynäsvägen och in via Sockenvägen.

Det vore verkligen intressant att höra vänsterpacket kommentera det förfall som sker nu i realtid i deras förorter, framförallt i Bagarmossen men även Kärrtorp och Björkhagen.
Citera
2021-10-06, 01:36
Bannlyst
Bagarmossen är ett jävla kommunist område.
Citera
2021-10-06, 02:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Folk i sthlm i allmänhet är jävligt korkade samt saknar empati.

Korkade tror jag inte de är. Typ 90% av Sveriges stålar rullas i Stockholm och det skulle vara omöjligt om alla där var korkade.

Saknar empati kan däremot stämma. I en storstad lär man sig att skita i andra och slåss för sig själv. Det måste man för att hävda sig mot mängden.
Citera
2021-10-06, 02:32
Medlem
Hupats avatar
Bagis är utav min erfarenhet bara en massa svennar och söderhipsters. Rån och knas händer väl överallt. Lämnade bland annat min cykel i ett hörn i 3 månader i ett område där jag var 100 på att den skulle bli snodd. Den var kvar. Det här inlägget fick mig att börja tänka på den här gamla klassikern : https://youtu.be/_WqueKPY4KQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in