Citat:
Problemet i det här fallet är inte media. Problemet är din obegripliga relativism som enbart tycks syfta till att begrava covid19 i de stora talens lag. Varför denna oerhörda fascination för "överdödlighet"? För övrigt är det väl mer relevant att jämföra 2020 mot tidigare år? Överdödlighet 8000 individer. Merparten av pandemin och dess offer skördades ju under år 2020 då hela befolkningen var oskyddad och ovaccinerad.
Apropå överdödlighet så antar jag att Estonia-olyckan och Tsunamin inte var några trauman de heller? Torde ju knappast ha märkts någon överdödlighet vare sig år 1994 eller år 2004. Problem med gängskjutningar har vi ju inte heller, då det inte syns någon större skillnad från ett år till ett annat. Varför lägger förresten Vägverket massor av miljarder på att bygga om vägar, sätta upp mitträcken osv? Dör ju bara några hundra personer per år i trafikolyckor. Man kan ju lika gärna avskaffa kravet på säkerhetsbälte. Finns ju inget anledning att inskränka folks frihet på det där viset med en massa hastighetsgränser och promillegränser och annat trams. De flesta dör ju inte i trafiken ändå. Nog bättre att satsa mer på covid-vården då...
Apropå överdödlighet så antar jag att Estonia-olyckan och Tsunamin inte var några trauman de heller? Torde ju knappast ha märkts någon överdödlighet vare sig år 1994 eller år 2004. Problem med gängskjutningar har vi ju inte heller, då det inte syns någon större skillnad från ett år till ett annat. Varför lägger förresten Vägverket massor av miljarder på att bygga om vägar, sätta upp mitträcken osv? Dör ju bara några hundra personer per år i trafikolyckor. Man kan ju lika gärna avskaffa kravet på säkerhetsbälte. Finns ju inget anledning att inskränka folks frihet på det där viset med en massa hastighetsgränser och promillegränser och annat trams. De flesta dör ju inte i trafiken ändå. Nog bättre att satsa mer på covid-vården då...
Nej, relevans är att se mönstret, och "överdödligheten" gick snabbt tillbaka 2021, av skäl som jag systematiskt förklarade, men du poppar upp som en kanin, och blir fast i en kort tid, saknar totalt analys kring det, utan bara matar på med kringhändelser.......inse, att totalen varje år, har orsaker, 2020, ja, då dog lite fler ur skiktet riktigt gamla, och några yngre med grav brist på immunitet....