2021-10-05, 13:59
Bannlyst
Vänta lite nu, vad fan är det man tittar på, trailern som bärgats, är på denna sida av räcket! Jordsprutet syns på denna bild också, fast på andra sidan jämfört med trailern???
https://static.cdn-expressen.se/images/1f/8a/1f8aec35d2c6491c92668ab1a0aeb5df/16x9/1304@40.jpg
Citera
2021-10-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Följebilen ska ligga en bit efter sa de....

Han sa i intervju 1 minut efter. Det är väldigt långt efter. Typ 2 km. Undra på att de inte såg något. Eller kunnat göra något vid ett hot.
Meningslöst att ha följebil då.
Citera
2021-10-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Den bakomvarande som kör lagligt har då kanske koll på vilka som försöker hänga på ?

2 km bakom?
Citera
2021-10-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Lastbilschaffisen är helt ointressant. Här är det SÄPO som levererat. Ouppmärksamhet och trötthet behöver inte alls ha att göra med hur länge personskyddspoliserna arbetat. Finns dussintals andra orsaker till okoncentration och trötthet. Pressad familjesituation, hot mot familjen, bråkat med partnern, etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Detta inlägg är storslaget i sin naivitet: poliser får inte köra när de är uttröttade, och alltså gör de det naturligtvis aldrig!

Det här handlar inte om vanliga patrullerande poliser utan om specialutbildat folk som det ställs mycket högre krav på. Jag betvivlar starkt att man låter dem jobba om de är så utmattade att de knappt kan hålla sig vakna.
Citera
2021-10-05, 14:02
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Det här handlar inte om vanliga patrullerande poliser utan om specialutbildat folk som det ställs mycket högre krav på. Jag betvivlar starkt att man låter dem jobba om de är så utmattade att de knappt kan hålla sig vakna.
Poliser är människor de också.
Citera
2021-10-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
2 km bakom?

Jag kan inte reglerna men någon form av avstånd bör dom hålla tydligen
Citera
2021-10-05, 14:07
Medlem
Citat:

Jovisst och även polisens bilar kan krångla precis som min och din men grejen är liksom att kontrollerna av polisens fordon ser lite annorlunda ut än bara en årlig slentrianbesiktning och detsamma kan nog antas gälla även specialutbildade livvakter som satts att skydda en person som Lars Vilks.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vänta lite nu, vad fan är det man tittar på, trailern som bärgats, är på denna sida av räcket! Jordsprutet syns på denna bild också, fast på andra sidan jämfört med trailern???
https://static.cdn-expressen.se/images/1f/8a/1f8aec35d2c6491c92668ab1a0aeb5df/16x9/1304@40.jpg

Det gäller att fatta vad som är norr och södergående beroende på var bilderna tagna.. Själv fattar jag ingenting av alla dessa spekulationer och uttröttade avåkningar, gasande, svängande.
Fattar inte hur det överhuvudtaget skulle gå till i något av spekulationerna.

Vore intressant med fler som kunde rita in sina spekulationer i google maps bilder så man kan förstå hur de tänker uppifrån sett. Med dessa förvrängda teleobjektivbilder är det hopplöst att fatta hur bilen skulle ha rört sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
2 km bakom?

Vet inte hur länge den första kör i 160 innan den saktar ner

Men kan man inte ha koll på 2 km eller vad det blir som mest?

Den bakomliggande ökar väl med till 160 när den första går ner till laglig fart igen då?
Citera
2021-10-05, 14:09
Medlem
Håller med.... den första som kom fram var civil kille Morgan som uttala sig i tidningen... 2km efter.... vänta man in tunnbrödsrulle på ngn mack? märkligt...
Citera
Medlem
Citat:

Ja det kan aldrig uteslutas att han har somnat till. Det kan ju förklara första islaget. Men jag har väldigt svårt att förstå varför man gör en 90 graders sväng med full gas när fordonet i stort sett måste ha stannat. Hade det inte haft låg fart så skulle det ha kunnat volta vid det rattutslaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56

Näh, men man kan ju sova dåligt ändå ibland, utan att vara överarbetad! Och kanske optimistiskt tro att man ändå klarar jobbet nästa dag, hellre än att ställa till det genom att sjukanmäla sig så att de måste kalla in vikarie, eller ställa in hela resan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in