2021-10-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Alltid lika intressant att läsa dessa inlägg från folk som anser att alla andra svamlar, men de själva sitter på facit.
Att få uttrycka sin åsikt är ju hela grejen med FB. Så länge det håller sig till tråden så är det OK

Om vi skulle invänta Polisens utredning så finns ju inget större behov av Flashback. Så jag tycker vi ”svamlar” vidare.
Jag tror faktiskt tråden kommit ganska långt.
T ex fick vi namnet på den omkomne kändisen innan media släppte. Inte många trodde på uppgiften då. Men det var rätt.
Bilder och analyser är också genomgående bra.

Ok. Jag kom själv med ett par spekulationer i ett tidigt skede. Tyvärr var dom byggda utifrån vissa andra uppgifter i tråden som visade sig vara helt felaktiga.
Beträffande namnet på den omkomne så visste nog polisen det tämligen omedelbart. Att inte media publicerade det har förmodligen att göra med att anhöriga inte var underrättade ännu. Lite etik finns trots allt kvar hos media.
Citera
2021-10-05, 12:36
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Ja bilderna finns... Men kolla markörerna från utredningen...

Markörerna visar bara var det hamnat delar som tros komma från bilen .
Citera
2021-10-05, 12:36
Medlem
Låter så otäckt att däck bara kan explodera sådär.
Om de kan explodera på nya bilar som kontrolleras regelbundet, hur är det då med gamla bilar med gamla däck som jag kört? Är det vanligt?!

Sen tänker jag på reaktionen från muslimer, hånskratt, skadeglädje. Skriver att gud inte var nådig mot honom osv som det skulle vara Guds straff. Undrar hur många muslimer som tänker så.
Citera
2021-10-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Och? Dom kan ha(förmodligen) satts ut för att markera ett litet föremål av något slag som polisen tycker är intressant. Eventuella bevismaterial.

Precis... Flera saker vid den öppningen är intressant för utredningen
Citera
2021-10-05, 12:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Jo, det tror jag på... Men räkna med att lastbilen och släpets energi borde under normala förhållanden ha större kraft att flytta bilen längre norrut... Ekipaget väger flera gånger mer än polisbilen. Matematik och fysik liksom

När fordonen får kontakt så är det ganska omgående inte längre två enheter.
Det blir vad det blir.

Nu blev det 30 meter pytt i panna.
Citera
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Om inte Flashback envisades med egna teorier hade polisen lagt ner knivmordet på Öland, men när Flashback till och med tog fram foton på inblandade löstes fallet.
Mängder med dårar här, men också mängder med kapabla människor, om nu föraren orsakat detta måste det anses i allmänhetens intresse att veta om föraren var islamist eller inte…

Knapphändig information om gruppchfen som framförde fordonet. Finns det verkligen ingen som kan sprida lite ljus över följande frågor.

1. Stämmer det att gruppchefen hade tröttnat på Lars och övriga kollegors kritiska hållning till Islam?
2. Hade gruppchefen verkligen börjat intressera sig för Islam?
3. Hur uppfattade kollegorna sin gruppchef? Trivdes han i gruppen, och med sitt arbete?
4. Hur var gruppchefens hälsostatus, framförallt nu under pandemin?
5. Levde han som gift/singel ?

Hade ju varit intressant med lite mer ”psykologisk data”. Det är allt för mycket fokus på bilen och vägbanan....
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Passerade 1200 idag. Fortfarand avspärrat. Mycket märkligt.

Vad letar de efter?
Citera
2021-10-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Ok. Jag kom själv med ett par spekulationer i ett tidigt skede. Tyvärr var dom byggda utifrån vissa andra uppgifter i tråden som visade sig vara helt felaktiga.
Beträffande namnet på den omkomne så visste nog polisen det tämligen omedelbart. Att inte media publicerade det har förmodligen att göra med att anhöriga inte var underrättade ännu. Lite etik finns trots allt kvar hos media.

Klart att media visste namnet innan, och avstod att publicera.

FB jobbar på ett annat sätt.
Ca 5 min efter FB tog namnet så kom
Det i media.
Citera
2021-10-05, 12:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Passerade 1200 idag. Fortfarand avspärrat. Mycket märkligt.

Vad letar de efter?

De kanske vill "snygga upp" platsen.

Oerhört dumt om man vill få ett avslut och kväva konspirationsteorier.
Citera
2021-10-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När fordonen får kontakt så är det ganska omgående inte längre två enheter.
Det blir vad det blir.

Nu blev det 30 meter pytt i panna.

Kolla bilden... förstår du min undran?
Någon fysiker här kanske kan förklara min tes lite mer professionellt
Citera
2021-10-05, 12:42
Medlem
Finns det några "säkerhetssystem" i den bilmodellen som automatiskt griper in tex om något är nära bilen, för krafita svängar o liknande? Jag har hört om hur vissa bilar har sådana och det är inte alltid det blir rätt.

Mitt "spår" är alltså att olyckan skulle kunna ha orsakats av ett fel på fordonet.
Citera
2021-10-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Knapphändig information om gruppchfen som framförde fordonet. Finns det verkligen ingen som kan sprida lite ljus över följande frågor.

1. Stämmer det att gruppchefen hade tröttnat på Lars och övriga kollegors kritiska hållning till Islam?
2. Hade gruppchefen verkligen börjat intressera sig för Islam?
3. Hur uppfattade kollegorna sin gruppchef? Trivdes han i gruppen, och med sitt arbete?
4. Hur var gruppchefens hälsostatus, framförallt nu under pandemin?
5. Levde han som gift/singel ?

Hade ju varit intressant med lite mer ”psykologisk data”. Det är allt för mycket fokus på bilen och vägbanan....

Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in