Citat:
Ursprungligen postat av
Dan88
Har läst att många använder droger på volvo för att klara av passen.
Ja, det stämmer hundra procent.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/anst%C3%A4lld-nekade-drogtest-volvochefen-blev-utpressad-1.51470198
Mannen vägrade göra drogtest på sitt jobb i Volvofabriken. Då förlorade han förmanstitel och tjänstebil.
30-åringen blev förbannand och sa upp sig – och krävde senare sin tidigare Volvochef på 500 000 kronor.
Nu döms han för utpressningsförsök, i en tingsrättsdom där släktbanden med en gängledare framgår.
Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Jag pallade två veckor.
Starkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
Ok. men i Japan tex producerar dom 3 bilar när volvo gör en. börja på bygge istället så får du veta vad jobb är.
I Japan och USA, samt Tyskland har dom flera fabriker. Dom är mer moderna, avancerad teknik, inga usla sossefack.
Man sliter inte som djur där. Jag kan bekräfta detta då jag har släkt som jobbar i Tysklands fabriker.
Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
Finns ingen som sliter på volvo.har varit där å jobbat å sett flera banor..
Det finns bra banor också. Karossfabriken är helt ok förutom att det är skiftbelagt. Det finns typ 7-10 riktiga jobbiga banor i TC. Och det blir ju ett par tusen arbetare på bara dom.
Men allt beror på vart man hamnar. I överlag så är Volvo riktigt slitet jämfört med andra tillverkare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Slet en sommar som ung på den skitfabriken, noll säkerhet o bara fullt tempo hela tiden. Pallade men 2 polare la ner ganska omg då dessa blev sönderstressade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tropicals
Troligtvis är det facket som stretar emot automatisering och gör så att arbetarna sliter ut sig.
Skönt att Breivik gjorde som han gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kennethkvarting
Volvo är en liten biltillverkare volymmässigt, ju mindre volymer man tillverkar desto mer kostar automatisering/tillverkad enhet.
BMW, Mercedes och Audi tillverkar flera gånger fler bilar var av varje modell, då kan man ha ett gäng supersmarta ingenjörer som jobbar i flera år för att automatisera varenda arbetsmoment.
Man borde startar upp fler nya fabriker, alltså saken är den fabriken har inte ändrats någonting på minst 30 år. Dom gjorde vissa moderniseringar för väldigt länge sen, på sena 80-talet, sen har det bara varit som det varit.
Citat:
Ursprungligen postat av
14329
Så man ska alltså jobba med något ingen klarar av annars får man ingen mat?
Dom flesta pallar inte mer än ett par månader, jag lovar. Men vissa har jobbat där i flera år. Men självklart inte på dom jobbiga banorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Oj, det här vet jag inget om. Skulle bli ett jätteintressant program om du kontaktade Uppdrag Granskning.
Bra idé!!