2021-10-05, 12:02
Medlem
kyrkstockens avatar
Bilmontering har väldigt speciella problem och alltid haft svårt att få folk trotts bra betalt. Det är orsaken till att det faktiskt var Ford som drev arbetarlönerna uppåt.
Jag misstänker att det faktum att man inte får sitta eller ens stå still vid en station gör det påfrestande.

Det finns andra jobb som är hemska. Värst av alla är antagligen plocka frukt och grönsaker. Det brukar vara svårt att till och med få hit utlänningar som vill ta dessa jobb.

Jag skrattar ofta åt människor som typ jobbar på ett kommunalt kontor och tycker att dom arbetar.

Byggen är inte alls tung psykisk på samma sätt. Det borde en barnunge förstå av omsättningen på folk tex. En annan faktor är att folk på byggen valt sina liv (utbildat sig), på Volvo hamnar man bara.
Så naturligtvis är kvaliten på människor högre på ett bygge. Men en och annan lättstött kan säkert störa sig på chargongen. Men då undrar jag vad man gör på flashback. Här är vi ju ännu grabbigare.
Citera
2021-10-05, 12:11
Medlem
George Washington skrev under frihetsförklaringen från Storbritannien, tillika världens mäktigaste flotta, som 23 åring med sitt liv som insats och dagens fortnite-svenskar tycker att det är för jobbigt att skruva på lite bilar.

Stort lol.
Citera
2021-10-05, 12:13
Medlem
Det måste va mycket stölder där. min servicebil gick dom igenom minst 10 gånger.
Citera
2021-10-05, 12:25
Medlem
Mycket droger på Volvo har jag hört. Folk drar linor på toaletterna.
Citera
2021-10-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Aldrig hört talas om..sista firman var vi 45 byggare på sociala å hur bra som helst. vältränade killar som var lätt å umgås med..kanske sämre på storbyggen. ha ha, vad har du varit på för bygge igentligen..känner inte igen det alls.

Jag jobbade på storbyggen en kort period.
Det kändes mest som att det var gamla trötta gubbar som inte hade gjort något annat än att stå och jobba i Buggdamm i hela deras liv.

Men vad skönt att du har funnit en arbetsplats som du trivs på.
Citera
2021-10-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmacolife
Jag jobbade på storbyggen en kort period.
Det kändes mest som att det var gamla trötta gubbar som inte hade gjort något annat än att stå och jobba i Buggdamm i hela deras liv.

Men vad skönt att du har funnit en arbetsplats som du trivs på.
Nja jag slutade nyss 64 år. men jobbat på storbygge med SERNEKE å känner inte igen din beskrivning.
Citera
2021-10-05, 12:45
Medlem
Citat:
Nja jag slutade nyss 64 år. men jobbat på storbygge med SERNEKE å känner inte igen din beskrivning.

Grattis till pensionen.
Jag har inte jobbat för dem, de kanske sköter saker annorlunda.

Som sagt, jag jobbade bara en kort period och vet inte så mycket om branschen mer än det jag upplevde under den tiden.
Citera
2021-10-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmacolife
Grattis till pensionen.
Jag har inte jobbat för dem, de kanske sköter saker annorlunda.

Som sagt, jag jobbade bara en kort period och vet inte så mycket om branschen mer än det jag upplevde under den tiden.
Tack. ja nu trivs jag.. jobbat sen 73 ju.
Citera
2021-10-05, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har läst att många använder droger på volvo för att klara av passen.
Ja, det stämmer hundra procent.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/anst%C3%A4lld-nekade-drogtest-volvochefen-blev-utpressad-1.51470198

Mannen vägrade göra drogtest på sitt jobb i Volvofabriken. Då förlorade han förmanstitel och tjänstebil.
30-åringen blev förbannand och sa upp sig – och krävde senare sin tidigare Volvochef på 500 000 kronor.
Nu döms han för utpressningsförsök, i en tingsrättsdom där släktbanden med en gängledare framgår.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag pallade två veckor.
Starkt.

Citat:
Ok. men i Japan tex producerar dom 3 bilar när volvo gör en. börja på bygge istället så får du veta vad jobb är.
I Japan och USA, samt Tyskland har dom flera fabriker. Dom är mer moderna, avancerad teknik, inga usla sossefack.

Man sliter inte som djur där. Jag kan bekräfta detta då jag har släkt som jobbar i Tysklands fabriker.

Citat:
Finns ingen som sliter på volvo.har varit där å jobbat å sett flera banor..
Det finns bra banor också. Karossfabriken är helt ok förutom att det är skiftbelagt. Det finns typ 7-10 riktiga jobbiga banor i TC. Och det blir ju ett par tusen arbetare på bara dom.

Men allt beror på vart man hamnar. I överlag så är Volvo riktigt slitet jämfört med andra tillverkare.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Slet en sommar som ung på den skitfabriken, noll säkerhet o bara fullt tempo hela tiden. Pallade men 2 polare la ner ganska omg då dessa blev sönderstressade.

Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Troligtvis är det facket som stretar emot automatisering och gör så att arbetarna sliter ut sig.
Skönt att Breivik gjorde som han gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Volvo är en liten biltillverkare volymmässigt, ju mindre volymer man tillverkar desto mer kostar automatisering/tillverkad enhet.

BMW, Mercedes och Audi tillverkar flera gånger fler bilar var av varje modell, då kan man ha ett gäng supersmarta ingenjörer som jobbar i flera år för att automatisera varenda arbetsmoment.
Man borde startar upp fler nya fabriker, alltså saken är den fabriken har inte ändrats någonting på minst 30 år. Dom gjorde vissa moderniseringar för väldigt länge sen, på sena 80-talet, sen har det bara varit som det varit.

Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Så man ska alltså jobba med något ingen klarar av annars får man ingen mat?
Dom flesta pallar inte mer än ett par månader, jag lovar. Men vissa har jobbat där i flera år. Men självklart inte på dom jobbiga banorna.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Oj, det här vet jag inget om. Skulle bli ett jätteintressant program om du kontaktade Uppdrag Granskning.
Bra idé!!
Citera
2021-10-05, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Bilmontering har väldigt speciella problem och alltid haft svårt att få folk trotts bra betalt. Det är orsaken till att det faktiskt var Ford som drev arbetarlönerna uppåt.
Jag misstänker att det faktum att man inte får sitta eller ens stå still vid en station gör det påfrestande.

Det finns andra jobb som är hemska. Värst av alla är antagligen plocka frukt och grönsaker. Det brukar vara svårt att till och med få hit utlänningar som vill ta dessa jobb.

Jag skrattar ofta åt människor som typ jobbar på ett kommunalt kontor och tycker att dom arbetar.

Byggen är inte alls tung psykisk på samma sätt. Det borde en barnunge förstå av omsättningen på folk tex. En annan faktor är att folk på byggen valt sina liv (utbildat sig), på Volvo hamnar man bara.
Så naturligtvis är kvaliten på människor högre på ett bygge. Men en och annan lättstött kan säkert störa sig på chargongen. Men då undrar jag vad man gör på flashback. Här är vi ju ännu grabbigare.
Eller dom småtjejer och andra typer av skitungar samt divor som jobbar som personalvetare och intervjuar folk och könskvotterar in tjejer för en jämnare könsfördelning När dom tror att dom jobbar alltså 🤦🏻‍♀️

Man kan hamna varsomhelst på Volvo.
Citera
2021-10-05, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
George Washington skrev under frihetsförklaringen från Storbritannien, tillika världens mäktigaste flotta, som 23 åring med sitt liv som insats och dagens fortnite-svenskar tycker att det är för jobbigt att skruva på lite bilar.

Stort lol.
Du får jättegärna testa själv. Alla säger så om det stället, sen kommer dom ut som skit ur en full röv när dom passerat förbi sitt sista pass utanför grindarna

Många som skadat sina handleder för gott. Axlarna kan ej repareras, och folk har ryggbesvär livet ut.
Senast redigerad av Yrta 2021-10-05 kl. 12:57.
Citera
2021-10-05, 12:56
Bannlyst
Citat:
Det måste va mycket stölder där. min servicebil gick dom igenom minst 10 gånger.
Det är galet mycket stölder, dom hade nyligen en bomb som exploderade under en driftledares bil. Folk hotar sina produktionsledare, folk sjukskriver sig ofta.

Det ända jobbet som aldrig försvinner från internet, som man kan söka om och om igen, är fordonsmontörer till Volvo Cars

Undra varför? För det slutar folk hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Mycket droger på Volvo har jag hört. Folk drar linor på toaletterna.
100 % % % Luktar cannabis och gräs, allt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in