2021-10-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Mina teorier var dock betydligt mer sannolika i dagsläget än allehanda andra (som jahaja skrev) ”mer eller mindre vilsna…..” teorier, eller som vissa gör direkt gör upp på övervarv vad gäller konspirationsteoretikerna…

Jag är smartare än så och håller mig till vad man idag vet, och/eller kan vara mest sannolikt, alltså att det bara är en tragisk olycka.

Får man sedan fram nåt annat seriöst som visar att det inte var en olycka, ja då håller jag mig till det.
JA. tills vidare gäller teori Olycka. Hur många ggr innan, har det för övrigt "varit dj.igt nära ögat"??? Sånt får förstås aldrig media eller populas veta, ty såna incidenter HEMLIGSTÄMPLAS.
NÄ, jag kör teorin med denna dominoeffekt;
Vänster spiralfjäder fram gick av mitt på, skadade både däcket och Abs.en, föraren tryckte hårt på bromsen , så att bilen momentant ändrade rörelseriktning med nittio grader. Sen....rakt genom trafikverkets spinkiga "mitträcke".
Case closed!!
Citera
2021-10-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vem säger då att aktuell bil vägde så mycket…

Stefan Sintéus på Polisen Malmö sa det på presskonferensen igår.
Citera
2021-10-05, 11:49
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Glöm inte denna detaljen...

Är det vad man ser på bilderna från den sträckan vilket jag trodde kunde vara en smashad fälg?
Skrev om det igår kväll men fick ingen direkt respons av ngn då men du kanske kan hjälpa till att avgöra det idag då?

HRT kanske också kan bistå med hjälp här med sin kännedom om sådana här bilar

Det är precis vid den vänstra sidan i första "vajeröppningen" dör jag tyckte det såg ut som rester från ett däck och ngn bit av en fälg.
Har tyvärr inte koll på vilken av bildlänkarna man ser det bäst på
Senast redigerad av Schaefer 2021-10-05 kl. 11:51.
Citera
2021-10-05, 11:56
Medlem
dex1s avatar
Är de inte lite konstigt att en av de sista bilderna på Lars så sitter han i en voltande polisbil.

[img]https://imgshare.io/images/2021/10/05/55B5F063-850E-45DC-87DD-60C5BEA6A0A4.th.jpg[/img]
Senast redigerad av dex1 2021-10-05 kl. 12:02.
Citera
2021-10-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Är det vad man ser på bilderna från den sträckan vilket jag trodde kunde vara en smashad fälg?
Skrev om det igår kväll men fick ingen direkt respons av ngn då men du kanske kan hjälpa till att avgöra det idag då?

HRT kanske också kan bistå med hjälp här med sin kännedom om sådana här bilar

Det är precis vid den vänstra sidan i första "vajeröppningen" dör jag tyckte det såg ut som rester från ett däck och ngn bit av en fälg.
Har tyvärr inte koll på vilken av bildlänkarna man ser det bäst på

Jag håller med om att det finns detaljer i norra öppningen som inte passar in om det är en öppning som gjorts för att bilkön skulle vända. Markörer som polisen ställt ut finns ju vid den öppningen.
Citera
2021-10-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Är de inte lite konstigt att en av de sista bilderna på Lars så sitter han i en voltande polisbil.
https://imgshare.io/image/pFbu5e

Det hela är ett konststycke. Någonting luktar illa... vet inte riktigt vad...
Citera
2021-10-05, 12:06
Medlem
Schaefers avatar
Lite nya perspektiv från Marcus Oscarsson's sida
Rubrikcitat:

* "Hoppas på att finna kamera"
* "Ett stort antal beslag"
* "Misstänkt mord utreds"

https://marcusoscarsson.se/just-nu-10-talet-forhorda-om-olyckan-dar-lars-vilks-och-tva-poliser-omkom/
Citera
2021-10-05, 12:13
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Jag håller med om att det finns detaljer i norra öppningen som inte passar in om det är en öppning som gjorts för att bilkön skulle vända. Markörer som polisen ställt ut finns ju vid den öppningen.

Den öppningen skapades när bilen kom ner i mittendiket första gången på grund av för hög fart. Vajerräcket gick sönder, men hindrade bilen från att komma över på fel sida. Föraren försöker parera, jord sprutar upp på motsatt körbana, bilen kommer upp på banan igen, den får sladd och åker sidledes över mittendiket och vajerräcket en gång till för att kollidera med lastbilen. Det förklarar alla spår på vägen på denna bild:
https://archive.is/6fO7O/144288e9a6a3e1a235ed18db848f1bd3c07461e4.jpg
Citera
2021-10-05, 12:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej, men jobbat med personskydd och utbildat livvakter i många år. Dessutom skyddade jag diplomater i Afghanistan för både EU delegationen och Svenska Ambassaden
Har därför också jobbat sida vid sida med Säpo och NI vid ett par tillfällen
Jag kommer dock från privata marknaden.

Men du gissar att bilen var utrustad med överfallslarm.

Ska du spränga en bepansrad bil så ökar chanserna till framgång om måltavlan färdas i 160kmh.

Borde ta ca 4 sekunder att öka från 110 till 160kmh.

Det jag vill säga är att attentat inte kan uteslutas för att bilen inte kommunicerat något sådant.
Citera
2021-10-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Troligen bortforslat.
Trailer
Citera
2021-10-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Men du gissar att bilen var utrustad med överfallslarm.

Ska du spränga en bepansrad bil så ökar chanserna till framgång om måltavlan färdas i 160kmh.

Borde ta ca 4 sekunder att öka från 110 till 160kmh.

Det jag vill säga är att attentat inte kan uteslutas för att bilen inte kommunicerat något sådant.

Vi vet väl inte säkert vad som kommunicerats på t ex Rakel?
Citera
2021-10-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Som sagt tidigare. I en perfekt värld ska det vara så. Profilen på däcket ska vara så pass hög att en runflat system (ring) kan monteras direkt på fälgen. Det brukar vara stålfälgar. Dock är de inte anpassade till höga farter. Jag har rätt god insikt i detta och det är ganska ofta inköpare på polisen eller de som ska besluta faktiskt inte har full kunskap. Original däck till en Landcruiser klarar vikten, men väljer ändå att köpa lite större , lite mer förstärkt för att eliminera gungningar ostabilitet i däcken.
Polisen skulle aldrig erkänna att det skulle vara fel däck eller liknande om det skulle vara fallet.
Jag tror ändå på förarens fel och inte någon däck teori

Jag tror polisen blir tvungen att erkänna om det var/är fel sorts däck. För ingen annan livvakt vill säkert köra dessa bilar i framtiden annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in