2021-10-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Jo, vi är oeniga, that’s klart som korvspa’ 😂😂😂😂

Med Ulricehamn, jag menar inte att norskan fällde Linn Svahn, men, Linn föll inte på en sten, en stock eller en tuva - det var en Race Incident - allt handlade ju från början om Ebbas oförmåga att hålla sig på benen, och jag anser Linn har koll…
Nu får du ge dig!
Du skyller allting på Ebba och fråntar Linn allt ansvar!?!?!?

I Ruka var det någon, Linn eller Maja som sköt på Ebba som då inte hade något annat val än att kliva ur spåret för att inte köra över ryskan.

I U-hamn var det bara Linn själv som ställde till det.
Citera
2021-10-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Ja, att åka 100 m och 5 varv + lite till på en 800 m lång bana är väldigt jippobetonat. Kommer inte att tillföra ett skvatt.

Beträffande den planerade "Tjuvstarten" i Bruksvallarna så skulle jag gissa att det är förbundet som har agerat och förbjudit landslagsåkarna att ställa upp där. Man har kontrakt med Gällivare som säger att skidpremiären ska äga rum där i år. Då tillåts ingen "Tjuvstart".

Pratar vi om olika tjuvstarter nu eller, den i Idre kördes även ifjol, men lockade väl inte så många av dom bättre.

Bruks har tidiga cuptävlingar i år för dom som inte kvalar in till VC.
Citera
2021-10-04, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Grattis Ida!

Ju fler pappadagar som plockas ut desto bättre för skidsverige?

Nu dök sympatiska och ironiska Jan upp igen!

Lite rolig kommentar dock!
Senast redigerad av ErrkaP 2021-10-04 kl. 21:23.
Citera
2021-10-05, 11:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Oskar Svensson tror alltså att han skall vinna mot Kläbo genom att spurta ned Kläbo. Ja, det kan han ju hoppas på. Snarare i så fall med en överraskande långspurt.
Citera
2021-10-05, 12:16
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Oskar Svensson tror alltså att han skall vinna mot Kläbo genom att spurta ned Kläbo. Ja, det kan han ju hoppas på. Snarare i så fall med en överraskande långspurt.
Är väl Kläbo som brukar vinna sprintarna på långspurter. Hänger man med hela vägen finns nog hyggliga möjligheter på upploppet men det svåra är nog att gå med.
Citera
2021-10-05, 12:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Gynekolog. Är det dags för P-stavar?

Men åååhhh...!! Ska man eller ?
Citera
2021-10-05, 12:35
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:

Det ät nog lättare att spruta ned Kläbo än att spurta ner honom.
Citera
2021-10-05, 13:43
Medlem
Citat:

Tyvärr för Oskar kom han upp samtidigt som tidernas bästa sprinter. Han har inget i verktygslådan att dra fram mot Kläbo även om han behöver intala sig själv att han har det. Det bästa han kan göra är att maximera sin egen insats, Bollen och Kläbo kan börja boxas eller något annat oförutsett kan hända, brukar bli nån sprintincident varje mästerskap. Till exempel måste han bli bättre uppför i fristilen om han ska hävda sig på OS, annars kommer han bli parkerad där.
Citera
2021-10-05, 14:21
Avslutad
Citat:

Kan väl ligga något i det. Kläbbes upplopp brukar ju inte övertyga direkt, hans utklassning sker ju typ i backen innan upploppet där han skaffar försprång. Men, att Oskar ska palla hänga på Kläbbe i sina rusningar är ju lite svagsint naivitet.
Citera
2021-10-05, 15:24
Moderator
Hjv9s avatar
Har väldigt svårt att tänka mig en situation där Oskar slår Kläbo i en spurt på lika villkor. Å ena sidan hade jag inför förra säsongen svårt att tänka mig att han skulle vinna en spurt om en seger överhuvudtaget (hände ändå x2) och å andra sidan hade jag svårt att tänka mig Kläbo förlora en klassisk sprint utan missöden inblandade (hände också ändå). Så jag ger Oskar 15-20% chans att nå sitt mål.
Citera
2021-10-05, 15:33
Moderator
Hjv9s avatar
Vad tror vi förresten om Oskar i en stafett? Om det visar sig att han blivit en jävel på fristil under sommaren, ska han då avsluta? Beror väl mkt på övriga herrar men det ideala vore ändå att ha honom på en sistasträcka enligt min mening.
Citera
2021-10-05, 17:01
Medlem
Citat:

Var det inte Oskar som trodde han skulle vinna VM-guld i sprint med ovallade skidor också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in