Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Jag argumenterar i mot att de grupper som läggs in på IVA skulle ha 90% vaccinationstäckning. Det var ju det du skrev. Det är en fantasi siffra och jag kan inte ens förstå hur du kan komma fram till?
Men det är du och Kvastfeningen som gillar att intala er själva att IVA enbart består av 70+ där varken män eller invandrare är överrepresenterade.
Män och invandrare var överrepresenterade på IVA redan innan man började vaccinera.
Eller menar du att det är ett fenomen som inträdde efter vi började vaccinera?
Citat från dig själv:
:
"Jag vet inte varför du alltid vill klistra på åsikter på andra"
"Det måste ju vara väldigt svår för dig att ha diskussionen när du inte kan ta till dig vad andra skriver eller säger utan hela tiden måste omvandla andras åsikter så att de blir en smula bisarra"
"Eller har vi inte rätt till egna åsikter enligt dig?"
Kasta inte sten i glashus nu när du själv blir så förnärmad när någon "klistrar" på dig åsikter
För övrigt kan du kolla min historik och gärna länka till när jag säger att IVA enbart består av 70+ där varken män eller invandrare är överrepresenterade.
Andel män vs kvinnor på iva står överallt och är inget att diskutera, män är klart överrepresenterade.
Tvärtom så har jag hävdat från början att utomeuropeiska invandrare är klart överrepresenterade. Jag har väldigt bra insyn på en rehab-avdelning på ett stort sjukhus där en stor del av Covidpatienterna efter IVA är invandrare. Skulle tro att dom 10-20% icke-europeiska medborgarna vi har står för drygt 50% av patienterna där.