2021-10-04, 22:50
Medlem
SmartSkalles avatar
När kommer bilder på de två poliserna ?
Citera
2021-10-04, 22:53
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Det är väl klarlagt att Dunkin Donuts precis hade öppnat på andra sidan?
Jo, men precis. De var så uttråkade över sitt uppdrag att vakta en superduperhotad gammal gubbe i en bepansrad Range Rover på några ton att de fantiserade ihop ett nyöppnat Dunkin Donuts på andra sidan vägen Case closed.
Citera
2021-10-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi har spekulerar i det där hålet i den andra tråden.
Det hävdas att räddningstjänsten skulle öppnat för att vända trafiken.
En förklaring jag inte köper.

Okej, får kolla där då. Jaha det var ju intressant. Brukar de göra så? Men har någon varit där och sett det så stämmer det ju säkert i så fall.
Citera
2021-10-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har inte läst tråden jättenoga men var inne och läste och såg bilder på Aftonbladet nu. Bland annat stod det ” Omkring 50 meter norr om kollisionsplatsen hade vajerräcket dessutom raserats helt på en cirka tio meter lång sträcka. Ett svårförklarat faktum, eftersom resterna av båda fordonen låg längre söderut och inte något av fordonen verkade ha kunnat förstöra vajerräcket på denna plats.”

Det är väl skumt? Jag har inte sett teorin någon annanstans men kan något mer ha varit inblandat i olyckan än de två bilarna? Något som nu är borta? Ett djur? Ett annat fordon? Något flygande? En drönare?

Jag tänker att det fattas en pusselbit - bokstavligen. Kan jag ha rätt?

Det stöder min teori att bilen har kört in i räcket till höger. Föraren har kompenserat åt vänster för att sedan överkompencera åt höger igen.
Bilen har därefter slungats med baken in i motsatt körbana.
Då funkar 90 gradiga bromsspåren.
Citera
2021-10-04, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Jag menar det 4 ton, skott och bomsäker men en punka gör att hela bilen havererar.

Putin väljer sina egna livvakter... Just saying.

Exakt, inte en chans att det här hände pga vårdslöshet eller yttre inblandning i den mening de flesta tänker sig. För en lyckad riktad attack av det här slaget krävs kunskaper bortom vår fattningsförmåga.
Citera
2021-10-04, 22:57
Medlem
Citat:

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20130221/polisen-svarar-pa-lasarnas-fragor/

Fråga: Ofta ser man polisbilar på vanliga Volvoverkstäder. Finns det risk att bilarna manipuleras av mekaniker som inte riktigt gillar poliser? Ser polisen detta som ett problem? Har det hänt i verkligheten?

Vi har inga indikationer på att någon medvetet manipulerat polisens fordon. Vi litar på de avtal vi gjort med de verkstäder som har uppdraget att reparera och serva våra fordon. Som alltid, oavsett vems fordonet är kan reklamation förekomma. Men att någon medvetet skulle göra ett dåligt jobb känner vi inte till.

Polisen verkar ha en naiv syn 2013 när det gäller vad folk på verkstäder kan göra med bilarna. Hoppas inte något sådant låg bakom nu.
Citera
Medlem
Vad ska det tjäna till, låt det vara en olycka då föraren är död
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Hoppas aldrig, för sådana aktiva poliser brukar vara ganska unga med familj och se så trevliga ut att man börjar gråta.
Citera
2021-10-04, 22:59
Avstängd
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Jag har hört att det var en pulslaserstråle från Death Star och att Darth Vader ligger bakom. Tror på det.

Finns det inte också en intergalaktisk muslimsk federation, som uttalat fatwa på Lars Vilks? Darth Vader sägs ha utfört jobbet åt dem. Har hört att det är sant, det var en kille som heter Mullah Muhammad bin Aladdin som sa det till mig.
Citera
2021-10-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle

Räkna inte med att det kommer några detaljer om dem.
Citera
2021-10-04, 23:00
Medlem
252lifes avatar
Vet någon exakt vilken bilmodell det var? V90?
Citera
2021-10-04, 23:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Okej, får kolla där då. Jaha det var ju intressant. Brukar de göra så? Men har någon varit där och sett det så stämmer det ju säkert i så fall.

Vet inte om räddningstjänsten brukar göra så, men det stod lastbilar i kön, de vänder inte på två körfält.

Om de tog tillfället i akt att använda ett redan existerande hål så är det det dummaste jag hört ur utredninssyfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in