2021-10-04, 20:29
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det borde väl gå ta reda på den verkliga hastigheten genom att undersöka färddatorer/mobiltelefoner med gps, kameror m.m.

Det kan de nog få fram. Om bilen färdades i 160 är det oerhört korkat. Hade jag åkt i bilen hade jag bett föraren att sänka farten.
Citera
2021-10-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Trött på konspirationsteorier. Både Estonia och olyckan i Markaryd orsakades av testosteronstinna män som gillade höga hastigheter. På Estonia höll inte bogvisiret för full fart i grov sjö och i Markaryd lekte nån polis Ayrton Senna - om man håller 160 km/h i den kurvan är man inte rädd om livhanken. Även poliser kan göra fel.

Vad exakt är problemet med att hålla 160 där?
Det är inte en smal och skarp sväng på mörk landsväg, det är motorväg.

https://www.svd.se/ovanliga-dodsolyckan--detta-har-hant

Kolla bilderna själv, scrolla ner lite.
Citera
2021-10-04, 20:30
Medlem
Krypskytt? Samma sträcka och område. https://www.expressen.se/gt/bandidos-president-skots-till-dods-pa-motorvagen/

Vem har tillgång till bilarna när de står i garage eller service. Vem har möjlighet att manipulera och aptera något.

Alldeles för tvär gir åt vänster utan att något påverkat vänster framvagn och det som sitter där. Denna tunga pjäs sladdar inte hur som helst även om den varit nere i kanten upp på vägbanan igen och kraftigt fått sladd.

Hmm….
Citera
Medlem
Såg de nya bilderna med bromsspår. Har bilen flugit över vajerräcket eller håller dem för bilen. Det tidigare hålet är ju utan vajerräcke.??
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Likt GW hatar jag slumpen. Tror inte detta var en slump. Vilks var ofantligt hatad av muslimer, läs deras överlyckliga eftermälen! Vidrigt, avskyvärt, grisigt i kvadrat. Jag kan inte återge vad som skrivs, då skulle jag bli avstängd.
Många har grubblat dag och natt över hur de skulle få död på Vilks.
- Punktering? vi lever inte på femtiotalet, idag får man inte punktering.
Citera
2021-10-04, 20:31
Medlem
1.Polisen som körde tog självmord tillsammans med Lars Vilks.
Förmodligen har polisen nyligen separerat och livet var inte på topp.

eller

2. Så var poliserna påverkade av droger/alkohol. Mycket vanligt att poliser missbrukar droger i det tysta.

Jag hade rätt om bombattacken mot fastigheten i Göteborg var tvist mellan hyresgäst och fastighetsägaren. Jag kommer att få rätt på det här också!
Citera
2021-10-04, 20:31
Medlem
Kan ju ha varit en paparazzi som dom ville undkomma.
Citera
2021-10-04, 20:33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Det kan de nog få fram. Om bilen färdades i 160 är det oerhört korkat. Hade jag åkt i bilen hade jag bett föraren att sänka farten.
Undrar vad anledningen var att köra för fort där,
Är det 110 väg?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av simonoftrent
En polisbil väger ca 4 ton, så att köra en sådan är inte alls samma sak som att köra en vanlig bil. Dessutom är poliser mycket sämre förare än gemene man, eftersom de på grund av sitt yrke alltid tvingas ligga och krypköra, får de ingen naturlig känsla för hur bilen beter sig i trafiken, all erfarenhet är från övningsbanan och någon sällsynt utryckning varje år (som inte sällan slutar i tragedi). Man kan undra varför poliserna körde över sin förmåga i just det här fallet om de bara skulle transportera Vilks, borde de kört som vanligt kört som kärringar. Så det är säkert något mer som ledde till att denna stora svenska konstnär dog.

Garanterat jihadistpoliser som såg sin chans att mörda Vilks,och få sina 72 jungfruar..alldeles för mycket stornäsade poliser i tjänst som det är nu..jösses mona muslim knullade ju med en av dem för tio år sedan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Undrar vad anledningen var att köra för fort där,
Är det 110 väg?

Det är en jävla motorväg och "kurvan" är inte ens skarp.
https://www.svd.se/ovanliga-dodsolyckan--detta-har-hant

160 är inte så snabbt heller, även om det bara är obekräftade uppgifter från nåt vittne än så länge.
Citera
2021-10-04, 20:34
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Att bilen skulle ha körts i 160, det vittnesmålet kommer från en enda person?
Vittnen går långt ifrån alltid att lita på, det finns mycket forskning som säger detta.
Ett skäl bland flera kan vara att man vill göra sig viktig, komma med ett påstående som får andra att häpna.
Jag är inte så säker på det. Dels har vi Norman som körde bakom lastbilen, det var hans utsaga. Men vi har också ett vittne som blev omkörd av galningarna.
Något jag undrar över är hur säkert det är att någon av poliserna körde. Kan det inte ha varit Vilks själv bakom ratten? Jag är inne på en självmordsteori alltså. Han var så pass cynisk som person, så han skulle säkert skita i om de andra två också strök med.
Snart får vi kanske höra att han hade obotlig cancer i ett framskridet skede och ändå inte hade lång tid kvar att leva. Man vet aldrig, han var ju trots allt 75 år.
Citera
2021-10-04, 20:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Dessa däckrester kommer att segla upp och bli huvudorsaken till att detta hände. Allt annat så som alldeles för höghastighet, trötta Poliser, misslyckad undanmanöver pga. ett annat fordon kommer att spelas ner och förtigas.
Att en sådan bli är byggd för att klara punktering och annan yttre påverkan spelas också ner till förmån för dessa funna däckrester, något som gemene man kan relatera till.

Det finns idag ingen anledning att förringa detta som ett totalt misslyckande från Polisens sida.

Det är ett totalt fiasko för polisen.
Man har förlorat en person man satt att skydda. Man har på köpet förlorat två män.

Bristande kompetens i att framföra fordonet?

Bristande underhåll av bilen?

Bristande rutiner og uppsikt mot attentat?

PR strategens drag bör bli att bilen gjorde en undanmanöver för att inte krocka med en barnfamilj i en Skåda. Poliserna o Wilks blev på så sätt ofrivilliga hjältar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in