Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Vem ska man då lita på?
Det har väl hela tiden varit snack om två sprutor?
Att saker ändras är en följd av att man hela tiden lär sig mer - och det är väl bra.
Den största virrpannan är vår Tegnell, och han hyllas (direkt eller indirekt) av antivaxare och covidpass-haters runt om i världen. Du vet, såna som tror att vi i själva verket får nåt slags 5G-chip insprutat och som vill likställa pandemibekämpning med nazism …
Tegnell utropades f ö till både Landsfader och Överstepräst i våra större tidningar, och folk här tatuerade sig med hans nuna.
De mest korkade och blint trogna verkar finnas här i Sverige, ett land som skryter med att folk här i all sin individualism litar på myndigheterna.
Tycker det känns som att allt har blivit alldeles för svart eller vitt med typ allt vad gäller corona. Säger inte att man inte ska lita på experter och myndigheter alls, utan att man inte ska svälja allt rakt av, speciellt när det har sagts och gjorts mycket osammanhängande och när bara pro-sidan får komma till tals och alla som yttrar något negativt, och det räcker med minsta lilla, så raderas och censureras man. Man måste kunna debattera och prata om pandemin utan att den ena sidan trycker och tystar ner den andra eller att nån drar konspirationsteoretiker-kortet så fort någon är kritiskt inställd till vaccinet.
Att saker och ting ändras till följd av att man lär sig - jaha, det är väldigt många som säger att vi har mycket kunskap om Covid-viruset och att vaccinerna visst minsann har forskats på och testats tillräckligt länge. Då anser jag, för att ta ett exempel, att man borde vetat om från första början att 1-2 doser inte kommer räcka. Istället är det snack om påfyllning (kanske tom kontinuerlig påfyllning) efter ett visst antal månader eftersom att skyddet avtar så kraftigt, men det hade väl ingen räknat med eftersom att vaccinerna egentligen inte är ordentligt testade och under tillräckligt lång tid. De togs fram under snabba och stressade förhållanden, alla har fått nödgodkännanden och alla företag har avsagt sig ansvaret för eventuella biverkningar och komplikationer. Jag som jobbar med väldigt tunga läkemedel till svårt sjuka människor vet t.ex. att företaget måste logga och lagra bokstavligen all data i tillverkningsprocessen och att företaget står ansvarigt för
alla eventuella komplikationer som kan uppstå till följd av biverkningar. Varför får då Pfizer & co avsäga sig allt ansvar för sina sprutor? Det gör att iallafall jag inte känner mig så säker på att ta deras vaccin. Och att vissa länders myndigheter i stort sett tvingar folk att ta nödgodkända vaccin är för mig helt sjukt.
Tegnell borde ha blivit av med sin position för länge, längesen. Tror nästan ingen i världen har kommit med så många felaktiga uttalanden som han har gjort om viruset och pandemin. Usch.