2021-10-04, 16:49
Medlem
BestCoast.s avatar
Polisen brukar köra på tok för fort. Normal marchfart ligger uppåt 180 vid körning på motorväg med lite trafik.
Nu vet jag inte hur vädret var på platsen, men vattenplaning/ däckexplosion /däcktapp är förödande i dessa hastigheter.

Hade polisen kört i gällande hastigheter så tror jag det slutat på ett helt annat sätt.
Tråkigt för alla inblandade. RIP
Senast redigerad av BestCoast. 2021-10-04 kl. 16:52.
Citera
2021-10-04, 16:58
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det fanns ju en efterföljande polisbil som dock inte såg olyckan... kanske hamnade denna på efterkälken pga den höga farten
Kåranda. Man såg inte att en kollega körde helt galet. Locket på.
Citera
2021-10-04, 17:01
Medlem
Läser just msm där både Expressen, flera S-märkta lokala tidningar och DN försöker hävda att Vilks kämpade mot en naiv föreställning i Sverige att man inte skulle gunga båten i syfte att undvika att reta extremisterna. Vidare hävdar de att Vilks sveks av övriga konstvärlden. Något ironiskt med tanke på att just ovannämnda medier själv gick till attack mot Vilks och högg honom i ryggen. Sedan har ju vare sig regeringen eller övriga konstvärlden gett något erkännande direkt för Vilks insatser utan de är väldigt tysta både avseende varför det som Vilks gjorde var bra och de nämner heller inget om parasitmänniskornas beteende efter Vilks död.
Citera
2021-10-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
De grundar väl det påståendet i det faktum att däckrester hittades på platsen.

Ja, men känns lite tidigt att säga att det inte var det kanske?
Citera
2021-10-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Det är lätt att få konspirationsteorier. Däckexplosion på punkteringsfria däck? att det sker i en kurva och att just då möta en lastbil som man frontar med. Detta efter att man har kört igenom dom vajrar som fanns på platsen. Oddset på detta kan inte vara högt. Jag tror detta kommer förbli en gåta.
Skulle nog säga att oddsen är rätt höga på att något sådant skulle inträffa.
Citera
2021-10-04, 17:16
Medlem
Månsans avatar
Aftonbladets avskyvärda och totalt genomruttna hycklare Anders Lindberg hyllar nu Vilks i en nyss publicerad ledare. 2012 däremot, skrev han istället att Vilks budskap var djupt obehagligt och högerextremt i en hatledare riktad mot Vilks.

Många fega stackare och mobbare som nu poppar upp och hyllar Vilks kamp för yttrandefriheten.
Citera
2021-10-04, 17:18
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
frågan är varför jag skulle lita mindre på statliga meterologiska data + bilder från olycksplatsen än på en ren dåres fria fantasier på flashback?

Bilderna har jag ju redan förklarat och meteorologiska data vet ju alla som ofta jobbar ute att den kan se annorlunda ut än verkligheten. Det är knappast fria fantasier.

Blir man en dåre för att man kritiskt granskar de data som finns?

Tagga ner litegrann, din ton säger mer om dig än om ämnet.
Citera
2021-10-04, 17:20
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Skulle nog säga att oddsen är rätt höga på att något sådant skulle inträffa.

Menade ju det så klart
Citera
2021-10-04, 17:23
Medlem
Det brann våldsamt efter kraschen. Vad var långtradaren lastad med? Knappast med luftfuktare etc.
Citera
2021-10-04, 17:24
Medlem
Även om följebilen inte såg händelsen (vilket låter otroligt), borde de inte haft konstant radiokontakt med LVs bil under olyckstillfället och där med uppfattat något kring vad som hänt.
Citera
2021-10-04, 17:29
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Vajerräcken mellan vägar har till uppgift att få bilar att glida längsmed räcket och på så vis få en mindre hård krockskada. Därav inte cement.
Detta fungerar oftast med trad. fordon.

Nu väger ju t ex detta fordon med Vilks i 4.5 ton och det finns naturligtvis begränsningar för vad ett vajerräcke klarar av att ”bromsa upp”.
4.5 ton i uppskattade 160km/h blir en våldsam kraft.

ok så vad är det för fordon/bil då? räknas det som lätt lastbil då eller ?
Citera
2021-10-04, 17:31
Medlem
wwrs avatar
Följebilen såg inte händelsen. Det här blir bättre och bättre.

Tur att snutarna som lekte Senna inte mötte en barnfamilj blir min preliminära bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in