2021-10-04, 14:22
Medlem
tumstocks avatar
Kan det finnas någon koppling att det idag är poliskontroll på väg 111 åt båda körriktningar mellan Helsingborg och Höganäs med 20-tal poliser + militärpolis?

Detta är 1 av 2 vägar man kör om man ska ta sig till Nyhamnsläge där Lars Vilks bodde.
Citera
2021-10-04, 14:26
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad är vikten..4.5 ton ?
Jo, det var vad polisen sade på presskonferensen.

Om det var en Range Rover Sentinel som Vilks färdades i (kanske en trådsanning - har även hört Volvo nämnas), så har Range Rover själva sagt att säkerhetsmodellen har ”2 204 pounds worth of armor and bulletproof glass”.

Det är nästan exakt ett ton extra (999,7 kg). Plus sannolikt lite andra förstärkningar här och var...
Citera
2021-10-04, 14:26
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Inte ofta AB brukar klämma ur sig något vettigt men Wolfgang Hansson har en poäng här, islamisterna har vunnit en seger mot yttrandefriheten. Inte många vågar driva med islam öppet nuförtiden. Vilks vågade och fick betala ett högt pris.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wOKm44/islamisternas-seger-over-yttrandefriheten
Citera
2021-10-04, 14:29
Medlem
Följebilen låg så långt efter att dom såg inget.
Va fan om dom råkat ut för ett attentat hade följebilen inte sett nått heller.
Vilka klantskallar.
Citera
2021-10-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Följebilen låg så långt efter att dom såg inget.
Va fan om dom råkat ut för ett attentat hade följebilen inte sett nått heller.
Vilka klantskallar.

Kling och Klang vibbar, hur betedd sig följebilen när de såg olyckan när de kom ikapp?
Citera
2021-10-04, 14:40
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Sitt ner och håll käften din nolla.

Så tänker du, ja. Så tänker inte jag.

Jag tänker - att det hade varit väl investerade pengar om man hade omfördelat skattemiljonerna Vilks livvaktsskydd kostat, dygnet runt i 15 år inom polisen - till andra ändamål.

Sen får vilket russin med flaskbottnarbsom helst springa till skogs och leka med pinnar. Men inte med dina och mina pengar.

Det enda bra han gjorde, var rondellhunden.

.
Citera
2021-10-04, 14:45
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Så tänker du, ja. Så tänker inte jag.

Jag tänker - att det hade varit väl investerade pengar om man hade omfördelat skattemiljonerna Vilks livvaktsskydd kostat, dygnet runt i 15 år inom polisen - till andra ändamål.

Sen får vilket russin med flaskbottnarbsom helst springa till skogs och leka med pinnar. Men inte med dina och mina pengar.

Det enda bra han gjorde, var rondellhunden..

Det var det enda han behövde göra för att behöva livvaktsskydd.
Citera
2021-10-04, 14:51
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerstripes11
Haha min fråga är till dig, hade din idol Lars kackerlackan vågat vara lika munvig i ett muslimskt land med sitt yttrandefrihet? Nej han hade bajsat på sig och dessutom visste han att zionister och svenska staten skulle skydda han men ni tror att ni kan komma undan? Kompis Allah kommer ta er även om ni gräver er 10000 meter under jorden i en bunker.
Inte heller hade du vågat vara lika offentlig med dina åsikter i Tel Aviv.

Lars Vilks arv lever vidare för evigt. Några radikala muslimer är redan bortglömda.
Citera
2021-10-04, 14:52
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag undrar om någon har statistik på hur ofta det har hänt att någon med en fatwa på sig har stendött i en frontalkrock med en lastbil, och det var en polis som körde bilen? Rätt höga odds ändå?
Det kan va så men även någon med fatwa på sig måste dö på nåt sätt.
På sätt och vis dog han av fatwan ändå eftersom det var därför polisen körde han (på fel sida vägen).
Citera
2021-10-04, 14:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Haha min fråga är till dig, hade din idol Lars kackerlackan vågat vara lika munvig i ett muslimskt land med sitt yttrandefrihet? Nej han hade bajsat på sig och dessutom visste han att zionister och svenska staten skulle skydda han men ni tror att ni kan komma undan? Kompis Allah kommer ta er även om ni gräver er 10000 meter under jorden i en bunker.
Allah kommer inte göra ett förbannat skit, eftersom han liksom alla "gudar" är en påhittad sagofigur, med för många lättkränkta följare.

Du argumenterar alltså för att Vilks inte var modig bara för att han hade varit mer förtryckt i ett muslimskt land? Du erkänner ju därmed att han hade blivit förtryckt (och sannolikt dödad). Problemet ligger alltså inte på Vilks sida utan på din och andra muslimers lättkränkthet. Det är den du behöver jobba med, om möjligt.
Citera
2021-10-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiDDi
Gött att han och hans pittögta livvakt åkte vidare till asgård! Eller något? Där kan han fortsätta måla av Muhammed i lugn och ro.

Typiskt en Anders, Måns eller Sven att fira julbord i förtid och bli så packad att man utsätter sig själv och andra för fara i trafiken. Rasmus Paludan och Joakim Lamotte borde försvinna härnäst. Självsanering inom högern. Borde firas! Skål!

Ännu en I.Q befriad fiskmås dränkt i tjära. Vi hederliga vanliga kan sova gott ikväll. Puss och kram!
Lars Vilks var inte "höger", herregud. Att han drev med och hade ifrågasättande åsikter om djävuls"religionen" islam och pedofilen muhammed var ju bara något varenda normal människa har, höger eller ej.
Citera
2021-10-04, 14:57
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:

Varför just islam? Kristendom känns smådumt eftersom det uppenbarligen är fan fiction på judendom, och islam i sin tur är fan fiction på kristendom.

Tycker religion är blåst, men förstår inte varför man söker sig till en dubbelförvanskad version av nåt annat om man nu ska vara religiös. Hur goda odds är det att det ligger nåt i det?

Inte jude, men de känns minst förvanskade, även om de säkert inspirerades av tidigare religion också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in