Citat:
Ursprungligen postat av
Postino
Ja du är verkligen konspiratorisk! Själv tror jag inte att Vilks under senare år varit så attraktiv för jihadister. De har många andra saker att prioritera.
Inte direkt med det är kul och spekulera om alternativa teorier. Sen gärna om det finns lite tyngd bakom det också. Vi har ju Irans tidigare stadsminister hotade att döda honom. Iran regering har ju tidigare mördat folk utomlands bland annat i Sverige. Sen har vi även Al qaida.
Där har vi verkligen tyngd bakom det hela. Dessutom så ett terrorattack, Jihad Jane och hennes Islamist kompisar åkte för vilja döda honom, sen attacken vid hans hem där 3 st beväpnade åkte fast. Det finns anledning till varför dygnet runt bevakning av han krävdes.
Dessutom dom mystiska händelserna vid hans död, varför åkte bilen så fort, varför brann en bil som ska klara av en bomb, varför klara det inte mittenräcket av att stoppa bilen osv.
Så det är inte helt taget i luften att bli lite konspiratorisk av det hela.
Men jag tror inte det heller det är några muslimer. Jag tror det är bara sjukt jävla otur, sådant händer också men gör det inte mindre mystiskt.