2021-10-04, 09:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kommer rättegången va öppen för besökare?
Ja det är den. Möjligt att några få delar kan ha stängda dörrar, då får man gå ur rummet tillfälligt.
Citera
2021-10-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ja det är den. Möjligt att några få delar kan ha stängda dörrar, då får man gå ur rummet tillfälligt.
Va fan,har ju inget för mig ändo imorrn,känns denna rättegång kommer bli parodi.
Undra vem som kommer försäga sig och vem som kommer ta på sig de mesta.
Gissar åklagaren känner sig säker på döma de flesta till långa straff.
Citera
2021-10-04, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Jag tycker att han var på väg att göra samhället en stor tjänst! Kriminella lär alltid finnas, då är det väll bättre att ha en storspelare som rensar undan alla gatuhundar och försöker hålla en balans inom de kriminella grupperingarna. Idag har vi tack vare alla gripna ”top” figurer en massa terrorister på våra gator. Man hade ju önskat sig att kriminalitet dog ut helt, men det är ju bara en fantasi. Kriminalitet kommer alltid att existera och det går inte att ”kväva” bort, däremot måste man släppa fram större spelare som kan hålla kontroll/stabilitet då kan samhället ställa höga krav på dem tex: skjuts det så griper vi er, dödas det så griper vi er, sprängs det så griper vi er etc. På så sätt sätter man press på ledarna och då bör man diskutera om livstidsstraff om dem inte kan upprätthålla sina gäng.

Handlar inte om att ge med sig deras villkor tvärt om man ställer dem mot väggen och ställer krav!

Obs: borde fan låta NIF komma ut från buren och få genomföra sin hämnd! Kvinnomördare bör avrättas.
Orkade inte svara tack för att du gjorde det åt mig! Ibland undrar jag var jag hamnat nånstans?

DJ skipade rättvisa på gatorna i Malmö ha ha ha. Ganska många mord han ligger bakom han plockar fram många miljoner medan alla andra får gömma sig....
Senast redigerad av Vanligman 2021-10-04 kl. 10:34. Anledning: Tillägg
Citera
2021-10-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Orkade inte svara tack för att du gjorde det åt mig! Ibland undrar jag var jag hamnat nånstans?

DJ skipade rättvisa på gatorna i Malmö ha ha ha. Ganska många mord han ligger bakom han plockar fram många miljoner medan alla andra får gömma sig....
Ingen har rätt och skipa rättvisan,men jag tror att han valde inte riktig det hela det var ju mest grupptryck från hans omgivning.
Citera
2021-10-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.hela.europa
grupptryck från hans omgivning.
"Grupptryck"-låter som högstadiet, löjligt

Det är ganska många som blev skickade till helvetet med flera kulor
Citera
2021-10-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
"Grupptryck"-låter som högstadiet, löjligt

Det är ganska många som blev skickade till helvetet med flera kulor
Ja men tyvärr i dom kretsarna man måste ibland göra saker som man inte vill,bara för att göra det klart att jag skyddar inte honom på något sätt.
Citera
2021-10-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.hela.europa
Ja men tyvärr i dom kretsarna man måste ibland göra saker som man inte vill,bara för att göra det klart att jag skyddar inte honom på något sätt.
Alla vet att DJ har mest pengar och inte är påverkad av något jävla grupptryck han agerar korrekt alltid och gör vad han vill och alla vill göra affärer med han-han har inte tvingat någon till något. Om du skyddar han eller inte är helt ointressant oavsett vem du är varför nämnder du det ens?
Citera
2021-10-04, 12:40
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Är osäker på om Sky verkligen är knäckt på det sättet. Av vad jag hört av säkerhetsexperter så har polisen egentligen inte knäckt några krypteringar. Encros server hackades så att ”uppdateringar” skickades ut till användarnas telefoner vilket gjorde det möjligt att läsa vad som skrevs i realtid, dvs innan kryptering.

Detta utnyttjade man sedan genom att sprida rykten om att Sky hade knäckts. Rykternas trovärdighet förstärktes iom att man lyckats komma över lösenord till en del telefoner och möjligen fått in trojaner i andra. Samtidigt släppte man den egna appen Anom som var kopplad till servrar ägda av FBI. De kriminella, som var nojjiga efter Encro, hoppade från Sky till Anom. En proffsoperation på amerikansk statsnivå där man utnyttjade mullvadar och fick kriminella att ovetandes sprida ryktet om Sky och sälja Anom. Sky gick under och raidades av polisen.

Jag gissar att det hela var planlagt ända sedan FBI fick info om den planerade Encrohackningen och att det var ett joint venture mellan flera länder.

Edit: Och dessvärre har jag ingen tillgång till slasken och inte heller alla Malmö- FUP där Encro-alias finns. Men andra har om de vill komplettera och fler kommer.

Tack, väldigt intressant info!
Citera
2021-10-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Va fan,har ju inget för mig ändo imorrn,känns denna rättegång kommer bli parodi.
Undra vem som kommer försäga sig och vem som kommer ta på sig de mesta.
Gissar åklagaren känner sig säker på döma de flesta till långa straff.

Vilken stad? Tid?
Citera
2021-10-04, 13:04
Medlem
Fatima93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Om man läst förundersökningen så inser man att han absolut inte har sådana pengar. Han spelar på en riktigt låg nivå, inte listig alls. Han har ju svårt att få fram pengar, framgår i FUP.
Inga sådana summar finns i beslagen som inkl hans kryptoplånbok. De har kollat tillgångar i Spanien och Turkiet bland annat. Några millioner har han.

Du kände väl Mekky enligt den tråden och skrev samma sak om honom.

Ja jag känner både Mekky o DJ, men DJ mer ytligt bara, sist jag träffa han hade ENORMT stort ekonomisk kapital.

Men det är väl självklart att det inte dyker upp på FUP. Han har inga problem att fixa fram cash, han är snål av sig och vill få saker gjort så billigt som möjligt därför, han vänder sig därför ofta till olika håll och vilka är som är mest ekonomiskt för honom.

DJ har fastigheter i europa, asien och sydamerika flera stycken i varje världsdel, det är såklart inte skrivet på honom, även massvis med konton i skatteparadis har han.
Är ni så puckade o tror att snuten får fram eller vet vart alla hans pengar ligger?

Detta är bara en kaffevolta för honom han kommer göra så mycket cash han har samlat på sig med tanke på det lilla straff han kommer få skrattar han hela vägen till banken, tror faktiskt han behöver lite semester efter allt som har hänt.
Citera
2021-10-04, 13:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vilken stad? Tid?
Malmö tingsrätt säkerhetssalen sal 52. Målnummer B 9477-21, Huvudförhandling,
Dag 1 av 48 idag. Schema finns här: https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/malmo_tingsratt/veckans_forhandlingar/uppropslista-v40.pdf

https://www.domstol.se/malmo-tingsratt/om-tingsratten/aktuellt/veckans-forhandlingar/
Citera
2021-10-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatima93
Ja jag känner både Mekky o DJ, men DJ mer ytligt bara, sist jag träffa han hade ENORMT stort ekonomisk kapital.

Men det är väl självklart att det inte dyker upp på FUP. Han har inga problem att fixa fram cash, han är snål av sig och vill få saker gjort så billigt som möjligt därför, han vänder sig därför ofta till olika håll och vilka är som är mest ekonomiskt för honom.

DJ har fastigheter i europa, asien och sydamerika flera stycken i varje världsdel, det är såklart inte skrivet på honom, även massvis med konton i skatteparadis har han.
Är ni så puckade o tror att snuten får fram eller vet vart alla hans pengar ligger?

Detta är bara en kaffevolta för honom han kommer göra så mycket cash han har samlat på sig med tanke på det lilla straff han kommer få skrattar han hela vägen till banken, tror faktiskt han behöver lite semester efter allt som har hänt.

Du började din ”trollnings-sejour” i galaxy tråden. Ingen bryr sig om vad du kommenterar, tror eller vet. Alla som är intresserade av händelser i Malmö här på FB. Vet om att du är ett troll. Så snälla, bara lägg ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in