Citat:
Ursprungligen postat av
Drooid
Jag skulle önska ett klargörande. Finns det två sorters kriminella? Skräpkriminella och 'vanliga/hederliga/moraliska' kriminella!
Jag skulle påstå att han är både skräpmänniska och kriminell om han dödar eller försöker/vill döda andra människor.
Jag tycker att han var på väg att göra samhället en stor tjänst! Kriminella lär alltid finnas, då är det väll bättre att ha en storspelare som rensar undan alla gatuhundar och försöker hålla en balans inom de kriminella grupperingarna. Idag har vi tack vare alla gripna ”top” figurer en massa terrorister på våra gator. Man hade ju önskat sig att kriminalitet dog ut helt, men det är ju bara en fantasi. Kriminalitet kommer alltid att existera och det går inte att ”kväva” bort, däremot måste man släppa fram större spelare som kan hålla kontroll/stabilitet då kan samhället ställa höga krav på dem tex: skjuts det så griper vi er, dödas det så griper vi er, sprängs det så griper vi er etc. På så sätt sätter man press på ledarna och då bör man diskutera om livstidsstraff om dem inte kan upprätthålla sina gäng.
Handlar inte om att ge med sig deras villkor tvärt om man ställer dem mot väggen och ställer krav!
Obs: borde fan låta NIF komma ut från buren och få genomföra sin hämnd! Kvinnomördare bör avrättas.