Citat:
Ursprungligen postat av
Migsvetsarn
Om man studerar bilderna i media så kan man se att genombrottet i vajerräcket skett i en brant kurva. Bilen har seledes attackerat vajerräcket rakt på. Att en förare som arbetar med personskydd, specialutbildad inom körteknik, mitt på ljusa dan kör igenom ett vajerräcka, frontalkrockar med lastbild kan inte vara något annat än ett självmordsdåd. Vem var föraren, och vad vet vi om honom?
Tänk tex hur 9/11 terroristerna lyckads infiltrera pilotskolor och flygbolag för att slutligen kunna genomföra sitt dåd. Jag tycker det är alldeles för många frågetecken runt Lars död för att få det till en olycka. Osannolikt skulle jag vilja säga.
Inte ett dugg osannolikt. Föraren är en vanlig människa och i princip lika bra på att köra bil som vem som helst. Det händer olyckor hela tiden och förra året dog 204 st i trafiken i Sverige.
9/11 terroristerna gick på vanliga flygskolor som tusentals andra människor gör varje år.
Jag har själv gått på en flygskola i USA och det fanns elever både från Irak och Afghanistan och det var några år efter 9/11.
Det har dock ingenting med det här att göra, men det var absolut ingen avancerad infiltration. De ansökte och hostade upp pengarna, inte konstigare än så.