2021-10-04, 12:00
Medlem
Zarks avatar
BO filmade mordet på sig själv
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/man-filmade-mordet-pa-sig-sjalv-kvinna-atalas
2021-10-04, 12:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zark
BO filmade mordet på sig själv
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/man-filmade-mordet-pa-sig-sjalv-kvinna-atalas
Oj. Intressant ny info 4 min lång film. Då har åtal väckts och FUP finns. Målnr: B 4908-21
Någon som sitter på stämningsansökan?
Mannen var skjuten med ett hagelgevär i bröstet och avled kort därefter.

Citat:
I början av inspelningen ber mannen kvinnan lämna bostaden, som var hans. Paret hade bara varit sambor några månader.
– Hon är bostadslös och har ekonomiska problem och det är därför – menar jag – som hon avlossar skottet, säger Anne Sjöblom.

Kvinnan ska också ha sagt till den ambulanspersonal som anlände att mannen hade förstört hennes liv och att hon hatade honom.

Senast redigerad av Pandalina4 2021-10-04 kl. 12:38.
2021-10-04, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Oj. Intressant ny info 4 min lång film. Då har åtal väckts och FUP finns. Målnr: B 4908-21
Fy satan så vidrigt.
2021-10-04, 13:51
Medlem
Pandalina4s avatar
Expressen har vaknat till.
Citat:
Det är mannen som filmar kvinnan, ända fram till det dödande skottet.
– Det är en konversation som pågår. Han säger inte många ord, det är mest hon som pratar, säger åklagare Anne Sjöblom om filmen.

I slutet av klippet ber mannen kvinnan lämna huset. Hon frågar något i stil med om han menar allvar, berättar åklagaren, och får då svaret ja.
Då siktar kvinnan på mannen och skjuter. Han avlider kort därefter.
– Han sitter där lugnt och stilla i sitt uterum, det är det han gör.

Först var kvinnans berättelse att ett skott avlossats av misstag när hon skulle fälla ned pipan. Hon sa också att mannen ska ha bett om att bli skjuten.

https://www.expressen.se/nyheter/han-filmade-mord-pa-sig-sjalv-nu-atalas-sambon/
2021-10-04, 14:55
Medlem
Yinool0401s avatar
Från Aftonbladet.

Filmade mordet på sig själv – nu åtalas sambon

En man i Bålsta sköts till döds med ett hagelgevär – och filmade hela händelsen med sin mobiltelefon. Nu åtalas sambon, en kvinna i 35-årsåldern, för mordet, rapporterar lokala medier.

– Jag har aldrig varit med om att vi har en film på ett mord där offret har filmat mordet på sig själv, säger kammaråklagare Anne Sjöblom, till P4 Uppland.

Det var den 18 juni som grannar hittade en svårt skottskadad man på en villatomt och larmade polisen. Kvinnan som befann sig i bostaden greps misstänkt för brottet.

Kvinnan har tidigare hävdat att skottet avlossats av misstag, men videon visar något annat.

– Man ser hur hon lyfter vapnet, siktar och skjuter, säger Anne Sjöblom till Upsala Nya Tidning.

Vidare säger åklagaren till SVT Nyheter att kvinnans minne från händelsen har ”försämrats” efter att videon visats för henne. (TT)
2021-10-04, 15:46
Medlem
Gold94s avatar
Oh fy, en ren avrättning alltså..😔
2021-10-04, 15:49
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Oh fy, en ren avrättning alltså..😔

En riktig Bad Girl.

Kvinnor som hatar män…
2021-10-04, 16:07
Avslutad
Vad säger hennes försvarare här på fb om den fakta som nu presenterats?
2021-10-04, 16:08
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mtb739
De största trollen i inlägget kanske insett att de faktiskt inte vet ett skit om nånting, och väljer att shut the fuck up…

Det tragiska är ju att vi bara kommer få MGK berättelse, som hon kan vrida och vända hursomhelst, utelämna en massa saker, som vi aldrig kommer få veta. Alla ord som utbytts mellan dom under kvällen kommer vi aldrig få veta.

Hon tryckte av - han avled. Hade detta inte vart i Sverige så hade hon fått sitta tills rynkorna var ett jävla faktum. Hon är ute om ett par år. Kräks.
Vi fick också brottsoffrets berättelse.
Tack och lov att han filmade.
2021-10-04, 16:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad säger hennes försvarare här på fb om den fakta som nu presenterats?
De flesta kommer nog inte säga något, de kommer förpesta en annan tråd i stället.
2021-10-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Vilken tingsrätt?? Jag mailar direkt. Denna FUPen vill jag läsa
2021-10-04, 16:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vilken tingsrätt?? Jag mailar direkt. Denna FUPen vill jag läsa
Hon blev iaf häktad i Uppsala tingsrätt men är åtal alltså väckt nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in