2021-10-04, 11:09
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vilket fiasko för polisen.
Don orsakade sjäva sitt skyddsobjekt död.
Följebilen låg så långt bak att dom inte hade översikt av polisbilen.
Inget här blev rätt.
Nåja dem har trots allt hållit liv i Vilks fram till nu trots muslimernas ständigt återkommande försök till att ta livet av honom, men någon gång lyckas ju även musslorna, som nu.
Citera
2021-10-04, 11:09
Medlem
Hur levde han under åren efter satirteckningen? Han måste ha varit mycket rädd.
Citera
2021-10-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeeds1966
Hela den vägen är ju full med däckrester så hur ska man veta att det är ett av den bilens däck?

Beroende på hur stora däckresterna är så går det väl via labtester se vad för typ av däck det är.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElGubban
När dödskrashade en bepansrad polisbil senast? Precis. Det har aldrig hänt förr.
Vem har -(hade) störst dödshot över sig i detta land? Tips: Ej statsministern.

Zooma ut lite och se hela bilden, med fordon, poliser och Vilks.
Räkna på det hela.
Vad är oddsen för att detta skulle vara en olycka?

Skulle detta vara en slump?
Hur tänker ni?

En bepansrad bil har inget med krocksäkerheten att göra.
Hur tänkte du där?
Citera
Medlem
KentOstskogs avatar
Tror att ni kan glömma alla avancerade konspirationer. Däckresterna kommer troligen visa sig vara från en lastbil, sånt ligger överallt längs vägarna. Däck av den här typen exploderar mycket sällan.
Tror det kommer att visa sig vara en kombination av en högerkurva, dåligt väglag (fuktigt/blött), hög hastighet och någon form av misstag från föraren.
En säkerhetsbil av denna typ har inga bra köregenskaper. Den är helt enkelt för tung. Får man sladd i 150km/h är man helt enkelt illa ute även om man är en tränad förare.
Citera
2021-10-04, 11:11
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Etnicitet/bakgrund på den som körde bilen skulle vi behöva!

Det går inte att utesluta infiltration.

Saknade denna fråga på presskonferensen; utreds även poliserna i följebilen respektive olycksbilen med tanke på terrorbrott?

Poliserna i olycksbilen verkar ha arbetat en längre tid enligt presskonferensen (oklart hur länge). Saknade också frågan varför följebilen höll sig på så långt avstånd att poliserna inget såg; är det brukligt? Hur kan det förklaras.
Senast redigerad av Passepartout 2021-10-04 kl. 11:17.
Citera
2021-10-04, 11:12
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Vila i frid Lars Vilks. Själv kommer jag att minnas Dig mest för Nimis.

Sedan är det ju uppenbart att det inte är ngn ”olycka”

Det här är ingen olycka , inte en chans .
Att lyssna msm är meningslöst , i deras värld är allt som händer en olycka ..
Citera
2021-10-04, 11:13
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Hur skedde olyckan egentligen?

Var det vanliga poliser eller säpo som dog?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Skall enligt uppgift vara vajer räcken vid olycksplatsen. Då skall det inte räcka med bilen bara glider över. Fin torr motorväg på en söndag em och ljust ute. Och just en last bil frontal krockar man med. För mig känns detta inte alls bra. Avstängd väg 12 timmar efter olyckan (Europa Väg 4) som normalt snabbt rensas upp tyder på utredning.
Det är t.o.m dubbla vajerräcken. Två körfält, vajer gräsfält vajer och två körfält.
Citera
Medlem
Citat:
Jag jobbar dagligen med att beräkna odds för kommande affärer, projekt och företag inom den finaniella sektorn, och med alla parametrar i detta fall skulle jag inte ens ta upp det på nästa möte med investerare. Precis SÅ låga är oddsen.
För mig är det hela solklart att det inte var en olycka.

Då återstår enbart föraren av bilen alltså...

Hur stor är sannolikheten att en islamist-sympatisör först får jobb inom polisen och sedan får äran att köra Sveriges största hatobjekt enligt Islam?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag jobbar dagligen med att beräkna odds för kommande affärer, projekt och företag inom den finaniella sektorn, och med alla parametrar i detta fall skulle jag inte ens ta upp det på nästa möte med investerare. Precis SÅ låga är oddsen.
Utredningen kommer visa om det finns faktorer som talar emot olyckshypotesen.
Hade bilföraren suspekt ideologi eller skumma kontakter så kommer detta uppdagas. Om sprängning eller sabotage förekommit kommer detta också att uppdagas.
Efter det kan du dra en slutsats om det är olycka eller inte.
Just nu så gissar du bara och du borde veta bättre.
Citera
2021-10-04, 11:14
Medlem
Citat:

Det är samtidigt extremt osannolikt att inget av de oändligt många händelser med mikroskopiska odds som kan ske kommer att ske.
Citera
2021-10-04, 11:14
Bannlyst
Borde inte en bil av denna dignitet va utrustad med kamera som amerikanska polisbilar?
I så fall finns ju olyckan på film!
Fast om polisen gjort bort sig så kommer väl den aldrig att visas 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in