2021-10-04, 09:25
Medlem
Bilbomb, först en smäll sen krocken. Låter fullt möjligt.
Citera
2021-10-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai
I flera svenska muslimgrupper på Facebook skrattar man åt Lars död. De saker som skrivs där är oerhört skrämmande.

Det är bra att dessa idioter visar sitt rätta jag.
Citera
2021-10-04, 09:26
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rale
.Jag tror inte de osedvanligt glada semesterfirarna från all Världens hörn, skulle hålla med om det, när de klättrade runt i Nimis en dag i somras! Bara något större kan skapa så mycket glädje.

Absolut , har varit i Nimis flera gånger med ungarna när de var mindre. Men även trasig klocka slår rätt en gång om dagen, generellt var han en rätt dålig konstnär. Men smakan är som baken,
Citera
2021-10-04, 09:27
Medlem
Kommer vi få veta, om det skulle visa sig att föraren, eller kollegan (om han nu kunnat påverkat körningen) sympatiserar med muslimsk fundamentalism?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vad kan han ha kostat skattebetalarna och samhället i form av polisresurser som kunde använts betydligt bättre?

Skulle gärna se notan för 15 års beskydd av Säpo. Måste vara många miljoner kronor?

Sen får såklart folk göra vilka avbilder de vill av Muhammed! Säger jag absolut inget om.

Tycker du att våldtäktsoffer i kort kjol får skylla sig själva också? Pappskalle.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Jo, men om risken för en särskild person är 100%?
Lustigt sätt att skona sitt liv om man är 100% dödsdömd. En biltur över halva landet för att äta en middag.

Berätta hur många i Europa som dödats efter en fatwa? Jag känner inte till någon. Jag spekulerar i att din siffra "100%" är nys?
Citera
2021-10-04, 09:29
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vad kan han ha kostat skattebetalarna och samhället i form av polisresurser som kunde använts betydligt bättre?

Skulle gärna se notan för 15 års beskydd av Säpo. Måste vara många miljoner kronor?

Sen får såklart folk göra vilka avbilder de vill av Muhammed! Säger jag absolut inget om.

Den årliga kostnaden lär bara den vara flera miljoner. Synd på poliserna, men den kostnaden som skyddet av den medvetna provokatören kan samhället klara sig utan. Det är lite som en unge som retar upp en annan för att sedan gömma sig bakom mamma staten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Absolut , har varit i Nimis flera gånger med ungarna när de var mindre. Men även trasig klocka slår rätt en gång om dagen, generellt var han en rätt dålig konstnär. Men smakan är som baken,

Visar rätt en gång om dagen, konstkritiker.

Du är mer inne på menskonst och liknande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
En bilbomb? Känns inte helt osannolikt ändå. Det skulle kunna förklara tappad kontroll på torr och fin väg.

Hög hastighet, inget annat. Det är nästan alltid hög hastighet.
Citera
2021-10-04, 09:31
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det du skriver är oerhört provocerande, då det handlar om två tappra polismän som dött i tjänst. Men zvärjevenner är inte kända för att respektera vår poliskår.

Vila i frid, Lars och de två polismännen.

Det är du som är oerhört provocerande i ditt PK-trams.

I Borås finns det en muslimsk kommun-polis Ghazale eller hur han stavar sitt namn, som har en tavla på sitt kontor. Tavlan visar SD:s partiblomma med hakkors som rötter. Personen i fråga har också skrivit hemska kommentarer på Twitter om SD, som om det vore tvärtom, en svensk som skrev om muslimer skulle leda till åtal och avsked.

Vägen där Vilks dog sägs vara separerad med mitträcke. Hur kan en utbildad polisförare komma på fel sida av ett mitträcke och krocka med en lastbil i hög fart? Vad gjorde den andra livvaktspolisen? Var följebilen, som det står i media om, också på fel sida?

Nej, det verkar ligga lite hundar gravade i mossen i detta fall. Det är därför inte långsökt att misstänka att polisen som körde bilen kanske var av muslimsk härkomst, troende och lockades av de 47 jungfruarna i himlen? Ett litet 11 september-ögonblick för svensk yttrandefrihet och konstnären Lars Viks?
Citera
2021-10-04, 09:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pichumachu373
Bilbomb, först en smäll sen krocken. Låter fullt möjligt.

Inte helt omöjligt
Citera
2021-10-04, 09:32
Medlem
Oerhört tragiskt. Skrev i Vetlanda tråden om just tung trafik som skapar allvarligare olyckor, inte att de orsakar (jo ibland) men när det väl smäller så blir utgången ofta svår..Hur förhindra dett? Personligen tycker jag transport ska börja ske mer med tåg och fartyg..
Sen "använder" många tunga fordon när de vill skapa en olycka, enligt en trådsvarare. Denna olycka är skum och måste utredas!

Träffade Lars W i en mataffär en gång med två civila. Jag pratade lite, han var mycket trevligt. Tyvärr var han utfryst av kulturStockholm..
Även den andre danske tecknare dog ju ganska nyligen..Så konstigt nu är de bägge borta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in