2021-10-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatima93
Jo det vet jag, han är ju god idag för runt 3-4 miljarder kronor, han fick sin jackpott som sagt för tre år sedan, då han han dominerat norra europas största knarksmugglare.

Dream on
Citera
2021-10-03, 21:03
Medlem
Har bara skummat igenom fup det verkar som att polisen har en guldgruva tack vare encro. Polisen har gjort ett suveränt fint jobb med att koppla ihop personer med deras encro alias. Vad skulle ni gissa på hur många livstidsstraff blir det? Min gissning blir åtminstone 3. Sinnessjukt hur man lägger pris på varandras huvuden och hur man pratar om dittan och dattan har så mkt på sitt huvud vill du klippa han etc. Visar bara på hur äckligt samhället har blivit och hur smutsiga människor är som sjunker så lågt att man berövar någon livet för 700-800k
Citera
2021-10-03, 21:06
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Han hade svårt att få fram KONTANTER. tror du själv om en kriminell är god för tex 100 miljoner att det är 100 miljoner i kontanter? Förmodligen fastigheter, verksamheter med mera som det mesta ligger i, och sedan har han en ”arbetsskassa”. Och då han förlorade några transporter på kort tid så var den nog inte så stabil då.
Finns garanterat pengar placerade med täckmantel men inte 3-4 milliarder som postaren jag kommenterade skrev.
Alla som läst FUP och deras EnchroChatt är nog aningen chockade över hur oorganiserade dessa MGM är. Det går att utläsa från FUP att de inte hittade tillgångar i Turkiet eller Spanien, några millioner i kryptoplånboken som han hade på sitt hotellrum, och överföringar från pappan på några millioner efter husförsäljningen.
Citera
2021-10-03, 21:58
Medlem
HowLongIsNows avatar
Vilka straff tror ni som är insatta, på att åklagaren kommer att yrka?
Citera
2021-10-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Garanterat livstid det är planerade mordplaner det räcker för livstid och det framgår utav chattarna att man väntat på offer haft bil i närheten med vapen etc etc. Helt omöjligt för dom inblande att komma ur detta när allt finns svart på vitt. Dom kriminella har tack vare encro serverat sig själva på ett guldfat till rättvisandet.
Citera
2021-10-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Med medias uppblåsning säkert hårda straff, förstår inte att man snackar så kvittar att det är krypterat chat.
Citera
2021-10-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Finns garanterat pengar placerade med täckmantel men inte 3-4 milliarder som postaren jag kommenterade skrev.
Alla som läst FUP och deras EnchroChatt är nog aningen chockade över hur oorganiserade dessa MGM är. Det går att utläsa från FUP att de inte hittade tillgångar i Turkiet eller Spanien, några millioner i kryptoplånboken som han hade på sitt hotellrum, och överföringar från pappan på några millioner efter husförsäljningen.

Några miljarder är det som du säger inte frågan om, men DJP är definitivt miljonär. Jag menar det är inga ”bror swisha 50kr till cigg” som man ofta kan se i dessa fuppar. Otroligt klantigt av honom att torska på detta när han hade en stark ekonomi med fastigheter utomlands, reste mycket osv
Citera
2021-10-04, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Några miljarder är det som du säger inte frågan om, men DJP är definitivt miljonär. Jag menar det är inga ”bror swisha 50kr till cigg” som man ofta kan se i dessa fuppar. Otroligt klantigt av honom att torska på detta när han hade en stark ekonomi med fastigheter utomlands, reste mycket osv
Stämmer riktig, synd bara att han var så klantig.
Citera
2021-10-04, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.hela.europa
Han har åstadkommit mycket och handlat rättvist. Han hämnades de som kidnappade sin bror. Alla vill göra affärer med han för alla vet att han håller sig till det man kommit överens om och betalar. Som det ska vara. Som någon annan kommenterade "hade han varit ute hade han rensat upp bland skräpkriminella bättre än polisen/politikerna"
Citera
2021-10-04, 05:19
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.hela.europa

Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Han har åstadkommit mycket och handlat rättvist. Han hämnades de som kidnappade sin bror. Alla vill göra affärer med han för alla vet att han håller sig till det man kommit överens om och betalar. Som det ska vara. Som någon annan kommenterade "hade han varit ute hade han rensat upp bland skräpkriminella bättre än polisen/politikerna"

Jag skulle önska ett klargörande. Finns det två sorters kriminella? Skräpkriminella och 'vanliga/hederliga/moraliska' kriminella!
Jag skulle påstå att han är både skräpmänniska och kriminell om han dödar eller försöker/vill döda andra människor.
Senast redigerad av Drooid 2021-10-04 kl. 05:37.
Citera
2021-10-04, 09:05
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag skulle önska ett klargörande. Finns det två sorters kriminella? Skräpkriminella och 'vanliga/hederliga/moraliska' kriminella!
Jag skulle påstå att han är både skräpmänniska och kriminell om han dödar eller försöker/vill döda andra människor.

Jag tycker att han var på väg att göra samhället en stor tjänst! Kriminella lär alltid finnas, då är det väll bättre att ha en storspelare som rensar undan alla gatuhundar och försöker hålla en balans inom de kriminella grupperingarna. Idag har vi tack vare alla gripna ”top” figurer en massa terrorister på våra gator. Man hade ju önskat sig att kriminalitet dog ut helt, men det är ju bara en fantasi. Kriminalitet kommer alltid att existera och det går inte att ”kväva” bort, däremot måste man släppa fram större spelare som kan hålla kontroll/stabilitet då kan samhället ställa höga krav på dem tex: skjuts det så griper vi er, dödas det så griper vi er, sprängs det så griper vi er etc. På så sätt sätter man press på ledarna och då bör man diskutera om livstidsstraff om dem inte kan upprätthålla sina gäng.

Handlar inte om att ge med sig deras villkor tvärt om man ställer dem mot väggen och ställer krav!

Obs: borde fan låta NIF komma ut från buren och få genomföra sin hämnd! Kvinnomördare bör avrättas.
Senast redigerad av superurban08 2021-10-04 kl. 09:08.
Citera
2021-10-04, 09:12
Medlem
Kommer rättegången va öppen för besökare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in