2021-10-04, 08:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Exakt min tanke också! Som dom gör med vittnen ibland

O narcissisten Wilks skulle sitta snällt o tyst o klappa sin katt?

Tror inte det…
Citera
2021-10-04, 08:25
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag läste namnet och tänkte direkt: ''Var det inte den mannen som har fått pris för sitt huvud av terrorister''. Klickar på länken och läser artikeln och ''Fasen! Det var ju han!!''.

Han har varit efterlyst väldigt länge för att personen har velat ha död på honom, stämmer inte det? Det var väl inte bara Al-Qaida som ville komma åt honom?

Det där med att krocken är okänd över hur det har gått till, får mig att tänka ännu mer om det var mord i själva verket.

Oavsett så är det en människa, även om han har väckt stor frustration/sorg hos många. Så hoppas jag nu att han och polismännen vilar i fred!!

Det jag dock inte begrep mig på. Var han alltså i behov av att ha ''soldater'' runt omkring sin bostad 24-timmar om dygnet? Han hade inte ''bara'' skyddade uppgifter, utan även inkl säkerhetspolisen eller vad det nu var, som stod utanför hans bostad i princip hela tiden?

Finns också en möjlighet att det iscensattes. Dock svårt att motivera
om det är fler omkomna såsom poliser och lb chafför
Citera
2021-10-04, 08:27
Medlem
Mr1931s avatar
Mördad av muslimer, säkert som amen i kyrkan.
Citera
2021-10-04, 08:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Allt tyder på att mannen i lastbilen kört som man ska.
Möjligt, men det var inte det jag efterfrågade.
Citera
2021-10-04, 08:31
Medlem
Karmans avatar
Eftersom Vilks var starkt hotad till livet, får man utgå från att det var ett mord tills motsatsen är bevisad.
Citera
2021-10-04, 08:37
Medlem
Pissarsyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Mördad av muslimer, säkert som amen i kyrkan.

Tror det är större chans att han mördades av staten, kostade mycket pengar och vågade stå upp för yttrandefriheten - 2 saker man inte ska göra i Sverige.
Citera
2021-10-04, 08:51
Medlem
Jag åkte genom Markaryd
Kan säga så här...jag skojade med min sambo "om jag klarar genom denna väg så har jag ängla vakt"
SÅ MKT VATTEN , att när jag körde om en lastbil så kändes det som jag åkte genom ett vattenfall, så kass var sikten när lastbilen stänkte rutan..

Så mkt vatten pölar... så körde 80 på 110 väg.

Sen har jag tyvärr inte mkt övers till SÄPO tyvärr innan denna tragiska olycka.

De verkar vara mer inne på "rätt värdering " än rätt person.

1. låtit en 16 åring överlistat SÄPO med en tårta mot kungen ...dagdrömde de då?

2. När Lars Vilks pratade i ett universitet så hoppade muslimerna på honom som vart kränkta...tog SÄPO fram pistolerna? arresterade de några = nä de bara tog Vilks iväg, som de ska göra först, men de var inte 2 poliser utan att gäng... och då kräver jag att de drar sina vapen och se till att han ska höras.. vad är poängen om demokrati om man ska ge vika?

Så skulle rekommendera SÄPO att åka till Israel och tränas av Shabak/ShinBet, de vet hur man hanterar extremister
Senast redigerad av David1982 2021-10-04 kl. 08:55. Anledning: tillägg
Citera
2021-10-04, 08:51
Medlem
Tråkigt besked. Vad man än tycker så har han stått upp för yttrandefriheten.

Vad har hänt? Finns lite olika scenarier.

Olycka. Det skaver dock att en polisman skulla ha kört så dåligt att han kom på fel sidan vägen. Visst händer det ibland att såna olyckor händer men att det ska slumpmässigt drabba just Vilks är osannolikt.

Attentat. Bilen som Vilks satt i hamnade på fel sida så den ska då vara saboterat eller så valde polismannen att krocka. Det skulle vara oväntat men vem vet.

Iscensatt olycka och Vilks lever: Glöm det bara
Citera
2021-10-04, 08:52
Medlem
kibokos avatar
Vi har nu haft ett möte i den slutna facebook-gruppen.

Allt tyder på att Lars Vilks lever och det var en cover-up. Inga bilder eller uppgifter har publicerats om de "döda" poliserna vilket såklart hade gjorts om de fanns på riktigt. Om några dagar kanske man publicerar någon historia med påhittade poliser som det inte kommer gå att hitta några uppgifter om. Lars Vilks lever vidare lätt plastikopererad i exempelvis Borås och kan försörjas med en generös pension till en betydligt mindre kostnad än skyddet är idag.

Både Magdalena Andersson och Stefan Löfven ska enligt uppgift ha godkänt operationen. Få övriga inblandade tillhör den civila sfären. Mycket av det praktiska har man fått hjälp från USA som har betydligt större erfarenhet av sådana här operationen.
Citera
2021-10-04, 08:59
Medlem
Gör det inte svårare än det är.
SÄPO körde för fort antar jag och vatten planade... tro mig jag åkte där... om du körde 100 + så flög man åt skogen..jag körde 80 på 110 på vissa platser och om SÄPO hade en tung fot som de brukar ha... och underskattade moder natur som vi ofta gör...får betala med sina liv
Citera
2021-10-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko

Allt tyder på att Lars Vilks lever och det var en cover-up. Inga bilder eller uppgifter har publicerats om de "döda" poliserna vilket såklart hade gjorts om de fanns på riktigt. Om några dagar kanske man publicerar någon historia med påhittade poliser som det inte kommer gå att hitta några uppgifter om. Lars Vilks lever vidare lätt plastikopererad i exempelvis Borås och kan försörjas med en generös pension till en betydligt mindre kostnad än skyddet är idag.

Både Magdalena Andersson och Stefan Löfven ska enligt uppgift ha godkänt operationen. Få övriga inblandade tillhör den civila sfären. Mycket av det praktiska har man fått hjälp från USA som har betydligt större erfarenhet av sådana här operationen.

Det känns ytterst orimligt. Att på det sättet riskera livet på medtrafikanter, inte minst lastbilschauffören känns otroligt korkat och olämpligt. Skulle de velat fejka hans död hade de gjort det på ett mycket mindre dramatiskt sätt.
Citera
2021-10-04, 09:06
Medlem
Lägg ner

För många vittnen för det ska "mörkas"

Att folk alltid gillar göra saker större än det är...kan ni inte acceptera att SÄPO (som skulle skydda honom ironisk tog hans liv (oavsiktligt förstås)) klantade sig

Tror inte detta kommer ligga bra på SÄPOs internationella meriter

Citat:
Ursprungligen postat av kiboko

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in