2021-10-04, 07:48
Medlem
Har fått en ny router hemma och jag fixar inte att koppla upp skrivaren mot nya nätet /routern. Är det någon som kan förklara hur jag kommer dit i menyerna på skrivarens display?

Skrivaren är en HP Color LaserJet MFP M183fw
Citera
2021-10-04, 07:55
Medlem
Hackenbush55s avatar
Står säkert i manualen till skrivaren men ofta skall man hålla in en knapp eller två i några sekunder för att routern skall hitta skrivaren.
Citera
2021-10-04, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Står säkert i manualen till skrivaren men ofta skall man hålla in en knapp eller två i några sekunder för att routern skall hitta skrivaren.

Tack för svar. Jag har läst i manualen på 168 (!) sidor men hittade inget om hur man kopplar upp mot nytt nätverk. Ska testa menyerna igen….
Citera
2021-10-04, 08:33
Medlem
Lyckades givetvis inte nu heller. På menyn står det Inställningsmeny -> Nätverksinst. -> Trådlöst-menyn. Det verkar ju rätt? Men sen förstår jag inte vad jag ska välja? Menyn verkar enbart vara för vad skrivaren skickar ut? Trådlöst På/Av, Välj Pin kod, mm

Var hittar jag en meny för att koppla upp den?
Citera
2021-10-04, 10:05
Medlem
Hackenbush55s avatar
Routrar brukar ha en knapp för inkoppling av utrustning via wifi så även kringutrustning.
Man klickar på knappen på routern och sedan på knappen för detta på skrivaren sedan skall de hitta varandra.
Så gjorde jag på min router och skrivare, funkade utmärkt.
Citera
2021-10-04, 10:16
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Har fått en ny router hemma och jag fixar inte att koppla upp skrivaren mot nya nätet /routern. Är det någon som kan förklara hur jag kommer dit i menyerna på skrivarens display?

Jag har kopplat upp sonens HP-skrivare mot nätverk vid några flyttar. Man börjar med kabelanslutning mellan dator och skrivare. Sen har jag googlat fram resten som vanligt. Kommer inte ihåg något om resten av processen.

Mike Mike
Citera
2021-10-04, 10:18
Medlem
Manualen var inget vidare men enligt en guide på Youtube ska du använda dig av en app som heter HP Smart:

https://youtu.be/rGrTSd6duos?t=316

EDIT: Har inte skrivaren själv, antar dock att skrivaren måste vara kopplad med nätverkskabel till routern medans du utför detta steg.
Senast redigerad av Snakewhite 2021-10-04 kl. 10:22.
Citera
2021-10-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Routrar brukar ha en knapp för inkoppling av utrustning via wifi så även kringutrustning.
Man klickar på knappen på routern och sedan på knappen för detta på skrivaren sedan skall de hitta varandra.
Så gjorde jag på min router och skrivare, funkade utmärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Snakewhite
Manualen var inget vidare men enligt en guide på Youtube ska du använda dig av en app som heter HP Smart:

https://youtu.be/rGrTSd6duos?t=316

EDIT: Har inte skrivaren själv, antar dock att skrivaren måste vara kopplad med nätverkskabel till routern medans du utför detta steg.

Ok, tack! Routern har ingen knapp - bara on/off knapp - så jag måste antagligen ladda ner den där appen. Verkar inte som att det går att ställa in från menyn på skrivaren.
Citera
2021-10-04, 15:55
Medlem
Hackenbush55s avatar
Märkligt att inte routern har en knapp för att söka efter inkopplingsbar utrustning, det har funnits på alla routrar jag haft. Finns en Wifi-symbol på den.
Citera
2021-10-04, 16:29
Medlem
Jag installerade en liknande modell på kontoret och det var inget problem att bläddra i menyerna på skrivaren.

Det borde vara> Setup/Network Setup/Wireless Menu

Eventuellt så behöver du aktivera det trådlösa nätverket genom att välja "Turn Wireless On/Off".

Sedan är det bara att följa guiden "Wireless Setup Wizard".
Citera
2021-10-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan

https://youtu.be/t-kiWyiXjc4

👍
Citera
2021-10-04, 19:51
Medlem
Fick snurr på den till slut med hjälp av appen. Då var det plättlätt :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in