2021-10-04, 07:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det vore väl en jätteskandal om det kommer fram att en muslim fått köra polisbilen med Lars Vilks i? Det är ju för fan som att anställa värsta pedofilen på ett dagis.

Kvotering? Annan utpressning mot familj etc?
Citera
2021-10-04, 07:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Räddningstjänsten är på höger sida? Körde inte polisbilen norrut? Då är rimligen lastbilen på rätt sida.
Så kan det vara. Det är bara jag som spånar här på morgonen.

Hursomhelst, får vi nu se en upprustning till motorvägsstandard av hela sträckan Laxå-Göteborg?
Citera
2021-10-04, 07:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
90 grader emot ja men hur ofta inträffar det?
I stort sett aldrig, men möjligen om polisbilen kört väldigt fort, fått sladd, däckexplosion etc så kan bilen på ett kast och studsa över och träffas av lastbilen.
Däckexplosion kan vi utesluta, kvar är att föraren somnat eller klantat som sig.
Alt blivit prejad eller beskjuten, men en prejning borde polisen som körde varit utbildad i att hantera.
Citera
2021-10-04, 07:22
Medlem
Väldigt svårt att tro att det är en olycka. Jag är övertygad om att det kommer att presenteras som en även efter utredning. Men nej.
Citera
2021-10-04, 07:27
Medlem
Citat:
I stort sett aldrig, men möjligen om polisbilen kört väldigt fort, fått sladd, däckexplosion etc så kan bilen på ett kast och studsa över och träffas av lastbilen.
Däckexplosion kan vi utesluta, kvar är att föraren somnat eller klantat som sig.
Alt blivit prejad eller beskjuten, men en prejning borde polisen som körde varit utbildad i att hantera.
"Vilksbilen" hade en följebil från Säpo.
Knappast möjligt för prejning med den situationen. Allt lär finnas på film fångat av följebilens dash cam.
Så tänker jag.

Edit: Lastbilschaffören skadades. Det kan ju därför bli ett domstolsärende av denna olycka. Då bör lastbilschaufförens ombud kunna begära ut följebilens film rörande olyckan/"olyckan".
Filmen lär då bli hemligstämplad.
Kanske.
Senast redigerad av Carinah78 2021-10-04 kl. 07:32.
Citera
2021-10-04, 07:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"Vilksbilen" hade en följebil från Säpo.
Knappast möjligt för prejning med den situationen. Allt lär finnas på film fångat av följebilens dash cam.
Så tänker jag.
Jag tror inte heller på en prejning eller beskjutning, spånande mer på möjliga scenarion.
Frågan är varför man körde så fort? I hög hastighet kan en mindre van förare missa att läsa trafiken. En medtrafikant kanske inte såg polisbilen och gick ut precis när de skulle passera i vänsterfilen, farten är väldigt hög och man väjer instinktivt till vänster och flyger över stängslet.
Citera
2021-10-04, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det vore väl en jätteskandal om det kommer fram att en muslim fått köra polisbilen med Lars Vilks i? Det är ju för fan som att anställa värsta pedofilen på ett dagis.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg med tanke på 100 000 kommer hit om året. Dessa har ju en lång historik av att kapa fordon och även flygplan för den delen och krasch dem. Hela upplägget med att köra fort utan vad nu framkommer som varför sedan lyckas snirkla in sig genom stänglset där det tydligen funnits någon glipa och komma över på andra körfältet, samt frontalkrocka med en lastbil mitt på blanka dagen känns som lite väl otroligt att bara vara en ren slump. Bilen ska ju dessutom körts av rutinerade poliser som är långt bättre förare än de flesta andra, så ja detta är verkligen mer märkligt än att vara en ren slump. Vi får väl se vad GW säger om det hela.
Senast redigerad av Kammadaj 2021-10-04 kl. 08:15.
Citera
2021-10-04, 07:33
Medlem
The-Seers avatar
Lars Vilks hade ju ständigt livvakter vid sin sida.
Det intressanta är att han kommer ju ha två livvakter även i andevärlden, eftersom de dog tillsammans med honom.
Citera
2021-10-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Det är den polis som körde bilen som är brottsmisstänkt, trots avliden. I den länkade artiken står att brott inte utesluts, och att händelsen utreds av Särskilda Åklagarkammaren. Det skulle den inte göra om det var någon annan än en särskild befattningshavare som var misstänkt.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/lars-vilks-samt-tv%C3%A5-poliser-d%C3%B6da-i-olycka-1.56316897

På Särskilda Åklagarkammarens hemsida står:

"Särskilda åklagarkammaren skiljer sig från de allmänna åklagarkamrarna på så sätt att kammaren är den enda som utreder brottsmisstankar mot personer som har en viss befattning. Kammaren utreder alla typer av brott oavsett om det rör sig om något som hänt under tjänstgöring eller på fritiden".
Står inget om att dom kört emot färdrikningen, varför ljuger du!?
Citera
2021-10-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror inte på den teorin. Det är tillräckligt mycket gräsremsa mellan färdriktningarna. Tror polisbilen kört mot trafiken. Möjligen hoppat över mitträcket på något vis. Vet man vad polisbilen var av för fabrikat/modell? Var det en stor förstärkt SUV kanske den klättrat över mitträcket, eller så var det ingen olycka...

Läs tråden för bövelen, det står mycket info.

Det var en Bepansrad Range Rover, och hade följe utv en civil polisbil/Range Rover den också?! Som antagligen har filmat alltihopa.

Antagligen är poliserna i den följande bilen såpass chockade så man inte velat/kunnat höra dem ordentligt ännu. Vi får se vad som händer under dagen, det skulle ju kunna vara så att polismyndigheten försöker dölja/tysta ner något?! Spekulationer men men, hoppas vi får reda på vad som egentligen hände.
Citera
2021-10-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitch
Eftersom han var hatad av radikala muslimer tror jag faktiskt inte polismyndigheten var så jävla dumma att man satte en sådan vid ratten.....

RIP poliser och Lars

Hur menar du nu?
-"en sådan vid ratten"!!!
En polis som är öppen om sin radikala muslimska sida!!!
Det är nog något man som individ håller inne med, och arbetar för att få "rätt" position och möjlighet till!
Mao man "bidar sin tid" och det har väl alltid funnits "självmordsbombare".
Citera
2021-10-04, 07:36
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller på en prejning eller beskjutning, spånande mer på möjliga scenarion.
Frågan är varför man körde så fort? I hög hastighet kan en mindre van förare missa att läsa trafiken. En medtrafikant kanske inte såg polisbilen och gick ut precis när de skulle passera i vänsterfilen, farten är väldigt hög och man väjer instinktivt till vänster och flyger över stängslet.
Vad jag har förstått är det en regel: man kör väldigt fort, man överskrider med råge gällande hastighetsbegränsning. Allt för att upptäcka ev förföljare.

PS: Jag editerade mitt inlägg. Frågan om film från följebilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in