2021-10-04, 03:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

utrikesminister Anna Lindh 2003,

listan över märkliga och osannolika dödsfall med kända personer.

Jag tycker något är fishy här om bilolyckan.

Är det säpo som kör?

Med tanke på hur många muslimer, iranier å liknande som infilitrerar är det rimligt anta chauffören gjorde detta medvetet.

Men utveckla gärna hur Anna lindhs död är mystisk? I jämförelse med Palmemordet .
Citera
2021-10-04, 03:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jörg Haider dog ju i Österrike 2008 när hans bil färdades i 142 km/h på en 70-väg där tror jag att deep state (judar) tog över hans bil men det behöver ju inte vara fallet i denna händelse. Kanske muslimer inblandade här snarare.

Michael Hastings icke att förglömma när det kommer till mystiska dödsfall bakom ratt.
Citera
2021-10-04, 03:38
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det säger man ju redan nu bland annat i sändningen på expressen. Att vad man vet just nu tror man på olycka, men man är i ett tidigt skede och detta måste utredas noggrant den närmaste tiden.

Tänk er kritiken om polisen i n t e utredde extra noggrannt.

Jag har missat om det har framkommit vad lastbilen fraktade. Tomt i lasten? Det kanske inte behövs extra tändmedel för en sådan brand utan räcker med otur och vanlig bensintank?
Citera
2021-10-04, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Låg inte Dödens Väg mellan Jönköping och Borås? Visst var det olyckor förr vid Ljungby Markaryd men senaste 20 åren är väl allt gammalt i stort sett nytt? Tidigare åkte man väl igenom massa småsamhällen och det var 70 och 90 sträckor på landsväg med mötande trafik?

Nej det som gjorde sträckan så farlig var att det var 1+1 vägar, höga hastigheter och mycket tung trafik i mötande körfält. E4 förbinder ju Stockholm med kontinenten (via Öresundsbron, Helsingborg, Trelleborg etc.). Många företag har också sina distributionscentraler utanför Jönköping. Enligt en artikel jag hittade så omkom 32 personer på sträckan under en 10-årsperiod fram till början av 2000-talet.

Nu tror jag iofs att Trafikverket byggt om sträckan efter alla dödsolyckor. Men det kan vara värt att ha det i åtanke. Sträckan var i alla fall för en riktig dödsfälla.
Citera
2021-10-04, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Polisbilen körde över 200 km/h. Det blåste mycket, plus att svenska vägar är sämst i västvärlden gjorde att de tappa kontrollen över bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför körde den så fort?

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jagade?

Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Var dom jagade?
Och så skapas en trådsanning!
Citera
2021-10-04, 03:44
Medlem
Körde bakom en bil på e4 en gång som på något sätt råkade köra in i mittvajern, den studsa upp i luften, halvvoltade och landade på taket. Dock på ”rätt sida” om vajern, men detta var på en raksträcka, och inte i speciellt hög hastighet, tippar runt 90 km/h. Om detta var på en svängande sträcka och högre hastighet finns väl möjlighet att den kan ha kommit över. Rätt läskigt att bilen lixom studsar av de där vajrarna.
Citera
2021-10-04, 03:45
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Var hade man varit innan olyckan skedde? Vet man det?

Stockholm. Middag och travelöverlämnande hos Stina Dabrowski.
Citera
2021-10-04, 03:49
Medlem
I den VG videon verkar det vara en muslim som står och lutar sig mot Land Rover foljbilen.
Citera
2021-10-04, 03:51
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag har letat frenetiskt efter bilder där man kan se om mitträcket är intakt eller inte, men det verkar vara omöjligt att finna.
Om mitträcket forcerats måste väl för sjutton någon ha lyckats fånga det på bild?

Det var fler bilder ute i media initialt, när det rapporterades om en vanlig bilolycka i Markaryd. Material har tagits bort, säkert på uppdrag av SÄPO/regeringen. Man tänkte inte på att spara ner bilder innan det framkom vilka som åkte i bilen. Där fanns nog foton där vajerräcket syntes. Jag tittade inte så noga.
Citera
2021-10-04, 03:55
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Seer
Polisbilen körde så in i helvete fort och körde över vajerräcket som är byggt för att vara väldigt svårt att komma över.
Inte helt omöjligt att det var ett dåd.

Min första tanke var efterföljande som orsak, Dianavibbar.
Citera
2021-10-04, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Och så skapas en trådsanning!
Kan du med säkerhet avskriva det? Varför körde de så fort? De borde bättre smält in bland alla andra, vilket borde vara det smartaste, genom att följa trafiken.
Citera
2021-10-04, 03:58
Medlem
Min teori, plötsligt stopp i omkörningsfilen. Håller man hög hastighet och ligger för nära bakom- och framförvarande fordon så kan vad som helst hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in