Ett scenario skulle ju kunna vara en oteknisk snut som i princip bara kört bil i tjänsten och har få kilometer i övrigt bakom sig men som fått gå lite kurser i forcerad körning och fått lite för stort självförtroende. Sen hamnar han i en sån här nästan dubbelt så tung kluns med hög tyngdpunkt och missbedömer helt vilka otroligt mycket större krafter han har att göra med vid sidledes förflyttning jämfört med en vanlig snutbil eller säpo-bmw.
Citat:
Ursprungligen postat av
outback4
En bepransad bil ska klara av en rejäl krock. Om det var så att livvakterna körde vansinnigt fort så ställer sig frågan om dom var förföljda? Den kan inte kört i 100 och mejat genom ett mitträcke
för då hade den fastnat, det är själva vitsen med mitträcken att de ska rädda liv och tåla att köra in i dem
Har svårt att tänka mig att bilens deformeringzoner är modifierade och styvare pga den högre vikten som bepansringen medför vilket paradoxalt kan göra den här bilen farligare att fronta rakt in i en tradare med.
I dom här lägena brukar man dö av att kroppen bromsas upp för fort även om man är oskadd i övrigt. Jag har för mig att man behöver en meter för att klara 100km/h till 0.