2021-10-04, 00:05
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Inte? Varför höll de då 150km/h med polisbil bakom? Hot? Detta var inte ”livvakter”, han var under polisskydd.
Vem är det som gått ut med detta?

Edit: spelar ju ingen roll, lastbilen är på mötande sida vägbanan.
Senast redigerad av GoUoD 2021-10-04 kl. 00:09.
Citera
2021-10-04, 00:06
Medlem
verkar som det brann på vagen, var det en tankfordon eller nåt.
Citera
Medlem
Potentiellt hot (troligvis annan bil) uppstår på egen vägbana. Poliserna som färdar vilks inser att de måste göra något och sätter högsta fart, byter vägbana för att komma därifrån så fort som möjligt från det potentiella hotet. Crash boom bang. Case closed.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Det står en kvinna? Som lutar sig på huven.
Var det en kvinna som kanske körde Lars Vilks?

Om det var en kvinna så är hon nu mosad och uppbränd eftersom bilen Vilks och de två poliserna satt i har blivit mer eller mindre förintad och brunnit, samtliga som satt i bilen är bekräftat avlidna. Än en gång - Range Rovern är med största sannolikhet följebilen som låg bakom den bil Vilks satt i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoaxwatch
Varför är det helt djävla otroligt att det skulle vara en olycka? Folk har så djävla ointressanta liv så att man måste konspirerar om fan allt..väx upp!
This. Occam's razor.

Det är en typ av olycka som händer då och då. Det är väldigt ovanligt med fordon som passerar mitträcke, men det händer, speciellt med vajer. Sannolikheten att det händer en så känd person under polisbeskydd? Låg. Men inte noll.

Vad gäller "fake"-teorin. Vill du få någon att framstå som avliden så finns det ju tusen gånger enklare sätt. Som inte inbegriper massor av vittnen och omkomna poliser.

Attentat? Mitt ute i de småländska skogarna? Att orsaka en olycka på det här sättet är ju helt omöjligt att planera. Även om du skulle lyckas fotangla precis rätt däck så ska du ju ha en extrem tur för att välta bilen över ett mitträcke och fronta en lastbil. Det går liksom inte att planera en sådan sak.

Nej, osannolik olycka, men det är ändå det mest troliga.
Citera
2021-10-04, 00:07
Medlem
Kolla in detta:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wOKpoM/kunstneren-lars-vilks-75-doede-i-ulykke

I videon ser man tydligt att det står en civil polisbil av märke Land Rover - Range Rover på motsatt sida som olyckan inträffade på. Jag gissar att detta måste vara följebilen.

Efter en snabb googling på "armoured range rover" dyker detta upp:
https://www.landrover.com/special-vehicle-operations/range-rover-sentinel/index.html

Denna bil ser identisk ut med bilen på filmen. Om vi antar att detta faktiskt är följebilen borde Vilks inte åkt i en sämre bil. De ser väldigt nya ut. Kan det ha installerats någon enhet i samband med tillverkningen som fjärrstyrt bilen över på motsatt körbana rakt igenom mitträcket?

Dessutom filmar de även på ett bilvrak i början av filmen. Den ser helt mosad ut. Kan en så bepansrad bil som detta ska ha varit ta så mycket stryk av en krock? I mina ögon ser det ut som något har detonerat. Dessutom ska det finnas uppgifter på en orimligt hög smäll vid krocken. Kan bilen varit riggad med någon typ av bomb också?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Man undrar lite hur statistiken ser ut och hur vanligt det är att bilar börjar brinna vid en kollision.
Jag skulle kunna tänka mig att det blivit vanligare med bilar fyllda med en massa litium batterier men tror detta var en ren bensinbil.
Denna olyckan kommer det ifrågasättas/konspireras mycket om allt från varför olyckan inträffade till att bilen hackats för att orsaka olyckan, jag är tveksam till att några detaljer om lyckan kommer att presenteras mer en an generell svepande förklaring.

Beror på hastigheten.
I krockar man kan överleva brinner bilar väldigt sällan, förmodligen så gott som aldrig.

I riktigt galna krockar, typ frontalkrockar i hög hastighet, då är det inte helt ovanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vet du vilken folkgrupp polisen tillhörde eller vad svamlar du om strax efter midnatt?🥲 ni tror SERIÖST att polisen jobbade typ för alqaida och tog livet av lars vilks med meningen och dog själva på köpet åxå.

Idioti på hög nivå
Hade det varit en ung muslimsk man som satt i förarsätet så vore det inte omöjligt att så var fallet, och med tanke på hur värdelösa SÄPO är som organisation så kan man inte utesluta den möjligheten.
Citera
2021-10-04, 00:08
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoaxwatch
Varför är det helt djävla otroligt att det skulle vara en olycka? Folk har så djävla ointressanta liv så att man måste konspirerar om fan allt..väx upp!

Så tusan heller att det var en olycka orsakad av bilen Vilks åkte med.
Kör man runt med landets mest hårdbevakade person lekar man inte Lewis Hamilton på vägarna. Dom ska skydda Vilks till varje pris. Det var ett attentat av islamisterna som flyttat fram positionerna ännu mer nu. Nästa gång kan det vara Jimmie Åkesson (vilket var den ena av de två jag tänkte på , och Vilks var den andre...,)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husam-al-din
Vilks mördad via ett fatva-kopplat självmordsattentat/mordattentat via en av de två poliserna som av olika spekulationer att döma ska ha varit av muslimsk härkomst?

Uteslutet är det kanske inte, dock givetvis oklart än så länge. Folk jag känner av arabiskt ursprung här i Skåne har berättat att ett antal poliser i yttre tjänst i Skåne har sin bakgrund i länder i Mellanöstern, finns även någon skvalleruppgift jag hört att Vilks haft någon livvakt med bakgrund i ett MENA-land, Palestina eventuellt.

Fatwa mot Vilks för teckningarna av profeten Mohammed utfärdades 2007 - och av muslimer jag känner i Sverige idag har fatvan fortfarande gällt 2021. Vilks har alltså sedan 2007 tvingats leva med ständigt skydd av polisen, fram till 3 oktober 2021...

Vad är det för fatwa du syftar på och vem utfärdade den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej, här ligger en hel kennel begravd. Hata slumpen, som GW brukar säga…..
Fatva ligger bakom "olyckan", menar du?
Citera
2021-10-04, 00:09
Medlem
Drozds avatar
Otroligt att LV fick en naturlig död. Trodde islamisterna skulle klippa honom. Men så blev det alltså inte...

RIP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in