Så fort jag hörde om detta (ca 10 min sen) så fick jag direkt en känsla av att det ligger en hund begraven här. Kan inte förklara varför, men känns som detta inte var en olycka. Har dock svårt att tänka mig att vi vanliga dödliga kommer få någon förklaring som ens är nära sanningen tyvärr.
Varför skulle det vara så konstigt att det skett en olycka, det har varit halt underlag och regn hela dagen.
Nja att Lars Vilks skulle vara en av de få personer som dör i en trafikolycka är extremt osannolikt då det dog ca 200 personer 2020 dvs om det inte är så att de jagades alt blev utsatt för ett attentat av någon av poliserna i bilen.
Utvidgat självmord? Sett det bland piloter innan så om en svenskutbildad och från grunden söndercurlad stackars själ i polisyrket får ett psykbryt är inget märkvärdigt. Han kan mycket väl ha pressats till att utföra dådet. Hade varit intressant med en timeline den senaste tiden av förarens förehavanden men den kommer aldrig publiceras, tyvärr.
För att penetrera ett vajerräcke med bil så krävs det att man, aktivt, attackerar det!
Såg liveströmmen från Tv4 Nyheterna.
Förekommer en stillbild återkommande som är tagen ifrån någon som var i kön bakom räddningspådraget som är intressant....
Får intryck av att lastbilen som står tvärs över norrgående körfält och halvt i diket var på väg norrut.
Vajerräcket ser intakt ut men dock syns någon som ser ut som sladdspår i bildens nederkant som verkar ha startat från vajerräcket och ut i körbanan.
Båda olycksbilarna ser ut befinna sig i norrgående.
Kanske så att SÄPO touchat vajerräcket kastats tillbaka och hamnar framför lastbilen....?
Vägbanan bör ha varit torr vid olyckan då det ej regnat
Vilks hade varit på något evenemang i Stockholm under helgen och var på väg hem. Alltså färdades den bilen söderut.
Antar att det rör sig om en ”olycka” än en riktig olycka. Tragiskt när någon som står upp så mycket för yttrandefriheten dör. Men massor av islamister firar nog för fullt nu. Borde ju göras någon hylling till Vilks och yttrandefrihet.