Personskyddet använder EME617, ZAZ486 och PBS247. Förmodligen fler än dessa.
Första bilden visar ZAZ486.
Tack Rangen är tung i sig och bepansrad, jag gissar ca 3000 kg bilen är dessutom hög så med en sån miljövänlig klump ser inte jag som omöjlig att gå igenom räcket.
Wilks brott var att han ritade en hund med turban som han kallade profeten som rondellhund.
Samma ideologi dödade en hel redaktion serietecknare i Frankrike.
Som kristen så kan ja tycka illa om homojesusar o krusifix i piss konst. Men jag tycker mer synd om de stackare som skapat skiten. Att se dem dödade är helt främmande.
Livvakterna färdades i hög fart eskorterade av en målad polisbil.
I hög fart kör livvakterna över till mötande trafik och krockar med en lastbil. OLYCKA punkt.
Det andra är så dumt så det finns inte.
Skulle livvakten kört över med vilje? Nonsens
Skulle lastbilsföraren (Jihadist) planera att livvaktsbilen av en händelse skulle köra av och träffa just hans bil? Nonsens han är ingen Jihadist och ligger svårt skadad på sjukhus.
Skulle en bil bli prejad KNAPPAST med ett upplägg med eskort fordon som dessutom hindrar omkörning. Ibland önskar jag at folk hade kunskap i de frågor och resonemang de handlöst kastar sig in i så hade vi sluppit hjärndöda trådar.
Mycket möjligt att det kan vara iscensatt. Antagligen billigare att iscensätta detta och bli av med den ständiga kostnaden för staten med denna rigorösa övervakning av Lars Vilks.
Han är väl antagligen på någon hemlig ort, kanske i ett annat land.