2021-10-03, 21:17
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag står fast vid att det är märkligt att ingen kan bekräfta hans närvaro. LP,AB,polis,kroppen osv i all ära. För mig går det inte ihop att alla missar SE.

Ingen är väl att ta i? JA bekräftar hans närvaro under en fotovisning i maj 1986.

SE missar inte AB dock. Någon som har en teori om varifrån han fått all information om AB?
Citera
2021-10-03, 21:18
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Läs i tråden.
Använd sökfunktionen.

Har redan läst tråden, och den innehåller en massa dynga. Du kan alltså inte ge någon källhänvisning?
Citera
2021-10-03, 21:26
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
SE's exfru tillfrågas om detta i något av hennes nio förhör, vill minnas att en nära kollega på Skandia frågades om detta 2017-2020, minns ej hans namn på rak arm. SE hade fast månadslön, han var anställd för att leverera till dead line. Hur han lade upp arbetet, var lite upp till honom, var han tvungen att arbeta över kvällstid, stod det honom fritt. Men extrapengar fick han inte. Men det hade ju ryktats under många år, att man vill bli av med SE på Skandia, just för att han "var som han var". Dock var det ju svårt, med tanke på att han arbetat så länge på firman, samt att han oftast levererade arbetena i tid, om än på håret, med övertid in på mållinjen. Men kunderna var visst nöjda som regel

Går det att få en sidhänvisning till den passage i det förhör som bekräftar detta, så man kan se huruvida det inte är ännu en fantasifull tolkning.
Citera
2021-10-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ingen är väl att ta i? JA bekräftar hans närvaro under en fotovisning i maj 1986.

SE missar inte AB dock. Någon som har en teori om varifrån han fått all information om AB?

Det finns flera möjligheter. Om SE är GM så har han de facto passerat AB på väg fram till mordplatsen. Låt säga att SE skyndar före LoP till reklampelaren och väntar in dem där något skymd. Då kan han iakta hur AB vinglar runt och letar efter sina kompisar med blicken. Sen smyger han upp bakom LoP när de har passerat. Och då kommer han fram mellan AB och LoP. En av många möjligheter till att SE som GM har sett AB.

Eller du kanske tänker på hur SE kan ha rätt på att AB raglar runt och upprepar "äre Palme?".?
För det stämmer ju på pricken!?
Citera
2021-10-03, 21:35
Medlem
Citat:
Då noterar vi att assistenten är irrelevant. Jag tycker ändå att det kan vara värt att notera det han sade.

Men det finns utmärkta sammanställningar över vittnesuppgifter i excelark.

Vad en enskild polisassistent sagt anser jag är helt irrelevant.

Han var inte på mordplatsen och hans uppgifter bygger inte på någon sammanställning av vittnesuppgifter.
Utan mer något lösryckt.
Citera
2021-10-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Har redan läst tråden, och den innehåller en massa dynga. Du kan alltså inte ge någon källhänvisning?

Läs tex boken som sosseförfattaren skrev. Den innehåller många felaktiga analyser och slutsatser men det tas upp att SE var en pedant och arbetade långsamt enligt flera av varandra oberoende personer.
Citera
2021-10-03, 21:42
Medlem
Citat:
Jag står fast vid att det är märkligt att ingen kan bekräfta hans närvaro. LP,AB,polis,kroppen osv i all ära. För mig går det inte ihop att alla missar SE.

När det sker tex en trafikolycka är allt fokus på olyckan.

Vem minns om det stod en kvinna med barnvagn, en gubbe eller tonåring och tittade på?

Har varit med om många allvarliga incidenter och jag kan själv säga att jag efteråt inte ens vet vilka av mina kollegor som stod ens en meter bort.

Man får tunnelseende.

Så det är inget konstigt i sig.

Sedan att SE hade en grandios självbild och ville vara mer än vad han var har flera av hans vänner gång på gång bekräftat.
Senast redigerad av DrMurdoch 2021-10-03 kl. 21:45.
Citera
2021-10-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
SE's exfru tillfrågas om detta i något av hennes nio förhör, vill minnas att en nära kollega på Skandia frågades om detta 2017-2020, minns ej hans namn på rak arm. SE hade fast månadslön, han var anställd för att leverera till dead line. Hur han lade upp arbetet, var lite upp till honom, var han tvungen att arbeta över kvällstid, stod det honom fritt. Men extrapengar fick han inte. Men det hade ju ryktats under många år, att man vill bli av med SE på Skandia, just för att han "var som han var". Dock var det ju svårt, med tanke på att han arbetat så länge på firman, samt att han oftast levererade arbetena i tid, om än på håret, med övertid in på mållinjen. Men kunderna var visst nöjda som regel

Han hade väl vissa problem med övergången till digital teknik om jag minns rätt.

Hans var noggrann och duktig men för mycket av perfektionist.
Citera
2021-10-03, 21:46
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Läs tex boken som sosseförfattaren skrev. Den innehåller många felaktiga analyser och slutsatser men det tas upp att SE var en pedant och arbetade långsamt enligt flera av varandra oberoende personer.

Mycket möjligt att det stämmer, men det vore mer intressant att se de originaldokument där dessa "av varandra oberoende personer" uttalar sig. Var dessa personer anställda på Skandia 1986 och åren dessförinnan?
Citera
2021-10-03, 21:49
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
I huvudsak dessa

Grand:

MP
vittnet Stark
LK
HF
A-B
BW
MS
AK

Sveavägen östra-mordplatsen :

NF
LP
LL
HJ
AH

Flyktvägen :

GS
A-CR
vittnet på Sturegatan

IM är ett huvudvittnen av själva skjutningen, märkligt att inte dom initialerna fanns med.
Givetvis kan jag hela namnet men mycket mer än så vet jag inte, personen i fråga har velat vara anonym och inte synts i media.

Lyssnar man på komiker Robert så är det här större än att en vanlig dåre skjuter Palme.
Citera
2021-10-03, 21:56
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Det finns flera möjligheter. Om SE är GM så har han de facto passerat AB på väg fram till mordplatsen. Låt säga att SE skyndar före LoP till reklampelaren och väntar in dem där något skymd. Då kan han iakta hur AB vinglar runt och letar efter sina kompisar med blicken. Sen smyger han upp bakom LoP när de har passerat. Och då kommer han fram mellan AB och LoP. En av många möjligheter till att SE som GM har sett AB.

Eller du kanske tänker på hur SE kan ha rätt på att AB raglar runt och upprepar "äre Palme?".?
För det stämmer ju på pricken!?

Det stämmer inte att AB var "högljudd" och "märkbart berusad"?

Flera andra vittnen lägger då, av någon anledning, märke till honom -- precis som SE.

Har tyvärr inte hunnit läsa förhören med AB ännu. Hur rör sig "Tensonmannen" minuterna fram till skotten?
Citera
2021-10-03, 21:56
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
IM är ett huvudvittnen av själva skjutningen, märkligt att inte dom initialerna fanns med.
Givetvis kan jag hela namnet men mycket mer än så vet jag inte, personen i fråga har velat vara anonym och inte synts i media.

Lyssnar man på komiker Robert så är det här större än att en vanlig dåre skjuter Palme.

Fast jag är ganska övertygad om att IM:s dekorimaman var AB , visst IM såg en glimt av den riktiga GM också precis vid skjutningen men det var på rätt så långt avstånd och i mörker/motljus.

https://i.imgur.com/XAO7CJv.jpg
Senast redigerad av HAARP 2021-10-03 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in