2021-10-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Jo, lite sanning ligger det i detta uttalande…

Vurpor vi minns från förra säsongen - Rukas jaktstart, Linn Svahn skogstokig! - Faluns 10km klassiskt, Ebba vurpar mot slutet i tätklungan… - VM:s 30km, Ebba vurpar i nedförsbacke och drar med sig Frida som gör att Heidi Weng kör över Fridas arm…

Men, vi älskar Ebba iallafall!

Linn Svahn har lovat att träna/öva Ebba i backkörning…

Jo visst har hon varit inblandad i en del men vet inte om det är så mycket värre än andra. Ta Linn som exempel, det var ju hon som föll i Ruka (och var med och skapade situationen), inte Ebba. Sen har vi ju Ulricehamnsvurpan som väl var på egen hand. Sen glömmer man ju inte den kolsvarta blicken vid en tidigare vurpa på upploppet. Kanske Linn som behöver lektioner av Ebba

Otaktisk?
var med och skapade problemet i Ruka (och hon som vurpade, inte Ebba) tycker samtidigt att det är o
Citera
2021-10-02, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sponti
Jo visst har hon varit inblandad i en del men vet inte om det är så mycket värre än andra. Ta Linn som exempel, det var ju hon som föll i Ruka (och var med och skapade situationen), inte Ebba. Sen har vi ju Ulricehamnsvurpan som väl var på egen hand. Sen glömmer man ju inte den kolsvarta blicken vid en tidigare vurpa på upploppet. Kanske Linn som behöver lektioner av Ebba

Otaktisk?
var med och skapade problemet i Ruka (och hon som vurpade, inte Ebba) tycker samtidigt att det är o

Nja, nu kommer du med obekräftade uppgifter…

Både Linn & Maja ansåg att Ebba var vållande till vurpan i Ruka…

Ulricehamn? Där blev ju Linns ena skida träffad av en av norskorna - oskyldig!

Vurpan i sprinten i Planica 2020, där var Stina Nilsson vållande till Linns vurpa!

Det är få som har sådan balans och kontroll som Linn, men, precis som i hockey, en tripping är en tripping!
Senast redigerad av ErrkaP 2021-10-02 kl. 20:14.
Citera
2021-10-02, 21:24
Medlem
Citat:

Vurpan i sprinten i Planica 2020, där var Stina Nilsson vållande till Linns vurpa!

Det är få som har sådan balans och kontroll som Linn, men, precis som i hockey, en tripping är en tripping!

Vurpan i Planica var Svahn minst lika skyldig till. Och gällande Ruka finns det inga bekräftade uppgifter alls, varken åt det ena eller andra hållet. Sen om du väljer att tro på de som föll och vill hitta en syndabock får stå för dig.
Citera
2021-10-02, 21:58
Medlem
Citat:

Ruka > Japp obekräftat, en egen tolkning från intervjuerna. Och det kan väl knappast bli en sanning för att både Linn och Maja anser en sak?

Ulricehamn > Nja, nu fritolkar du ordentligt. Linn ligger ju rakt bakom norskan. Oklart om skidorna kommer åt varandra men gör dom det så måste det ju vara Linns eget fel.

Planica > Då hade väl Stina blivit diskad? Dom var nog lika skyldiga båda två. Stina är ju på väg om och skidorna slår ihop.

Men absolut, jag håller i övrigt med om att Linn brukar ha bra balans och koll men ibland hjälper inte det
Citera
2021-10-03, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ruka > Japp obekräftat, en egen tolkning från intervjuerna. Och det kan väl knappast bli en sanning för att både Linn och Maja anser en sak?

Ulricehamn > Nja, nu fritolkar du ordentligt. Linn ligger ju rakt bakom norskan. Oklart om skidorna kommer åt varandra men gör dom det så måste det ju vara Linns eget fel.

Planica > Då hade väl Stina blivit diskad? Dom var nog lika skyldiga båda två. Stina är ju på väg om och skidorna slår ihop.

Men absolut, jag håller i övrigt med om att Linn brukar ha bra balans och koll men ibland hjälper inte det

Jag har rullat bägge inspelningarna jag har från både Planica och från Ulricehamn - Linn är definitivt inte skyldig till någon av fallen där!

Har du kollat själv? Spelat slowmotion framåt/bakåt?

Sedan att det kan kallas ”Race Incident” är väl rätt - i sprint är det ju mer närkontakt än i distans, så, tillfällen uppstår när man inte diskar fällningar…
Citera
2021-10-03, 09:14
Medlem
Citat:
Jag har rullat bägge inspelningarna jag har från både Planica och från Ulricehamn - Linn är definitivt inte skyldig till någon av fallen där!

Har du kollat själv? Spelat slowmotion framåt/bakåt?

Sedan att det kan kallas ”Race Incident” är väl rätt - i sprint är det ju mer närkontakt än i distans, så, tillfällen uppstår när man inte diskar fällningar…

Yes kollat båda flera ggr. Hur du kan få det till att fallet i Ulricehamn kan vara någon annans fel än Linns är helt obegripligt för mig. För det första så är det svårt att se att hon har kontakt med någon annans skida och för det andra så om det är någon kontakt så är det ju med norskan framför. Hon kan väl i så fall inte rå för att Linn åker på hennes skida (om dom nu har kontakt)?

I Planica är det ju en annan sak men ändå svårt att säga vems fel det är. Tycker ändå att Linn lite får skylla sig själv där. Både i sista stigningen och in mot upploppet så positionerar hon sig en bit ut från innerspåret för att ta så stor plats som möjligt. När det då kommer starkare åkare som vill förbi så är det klart att öppningen mot innerspåret är attraktiv. Först var det Jonna som fick klämma sig förbi när Linn började tröttna och senare Stina och då gick skidorna ihop.
Citera
2021-10-03, 09:58
Bannlyst
Citat:
Yes kollat båda flera ggr. Hur du kan få det till att fallet i Ulricehamn kan vara någon annans fel än Linns är helt obegripligt för mig. För det första så är det svårt att se att hon har kontakt med någon annans skida och för det andra så om det är någon kontakt så är det ju med norskan framför. Hon kan väl i så fall inte rå för att Linn åker på hennes skida (om dom nu har kontakt)?

I Planica är det ju en annan sak men ändå svårt att säga vems fel det är. Tycker ändå att Linn lite får skylla sig själv där. Både i sista stigningen och in mot upploppet så positionerar hon sig en bit ut från innerspåret för att ta så stor plats som möjligt. När det då kommer starkare åkare som vill förbi så är det klart att öppningen mot innerspåret är attraktiv. Först var det Jonna som fick klämma sig förbi när Linn började tröttna och senare Stina och då gick skidorna ihop.

Jo, vi är oeniga, that’s klart som korvspa’ 😂😂😂😂

Med Ulricehamn, jag menar inte att norskan fällde Linn Svahn, men, Linn föll inte på en sten, en stock eller en tuva - det var en Race Incident - allt handlade ju från början om Ebbas oförmåga att hålla sig på benen, och jag anser Linn har koll…
Citera
2021-10-03, 21:11
Medlem
Har det sagts att "Tjuvstarten" som skulle gå i Idre 30-31 oktober är inställd? Den enda riktiga tävlingen(100m/4.5km i all ära) på schemat före Gällivare tre veckor senare. Lite luddigt varför men om jag förstår det rätt verkar man rädda för att slita för mycket på förhållandena inför skidskytte-tävlingarna i november.
Citera
2021-10-03, 21:14
Medlem
Grattis till Ida Ingemarsdotter som fött en pojke.
Citera
2021-10-04, 13:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Pliggen lämnar och ersätts av okände Jan Wall.
Citera
2021-10-04, 13:33
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Pliggen lämnar och ersätts av okände Jan Wall.
Låter bra, men då Wall redan varit i landslagsystemet misstänker jag att han jobbar på Pliggens företag så tveksamt om något förbättras.
Citera
2021-10-04, 13:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Låter bra, men då Wall redan varit i landslagsystemet misstänker jag att han jobbar på Pliggens företag så tveksamt om något förbättras.

Står i pressmeddelandet att han byggt upp Norrlandskliniken i Umeå (som såldes under 2021) och jobbar nu på Umeå sjukhus (?) som gynekolog. Så tveksamt om han har någon koppling till Pliggens företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in