2021-10-03, 19:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Är det någon annan på ipad som har problem att ”tangentbordet” hoppa ur när man skriver inlägg?
Citera
2021-10-03, 20:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiketFaller
Är det därför det är så ovanligt låg aktivitet på forumet? Tråar som i vanliga fall bara spottar ut nya inlägg är nu stagnerade.
Mycket möjligt. När man kör Tor Browser så blir man oftast utloggad efter en liten stund. Någon enstaka gång blir man kvar längre & kan posta lite mer. Men om man bara blir utloggad så skiter man i att försöka igen.
Citera
2021-10-03, 20:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mycket möjligt. När man kör Tor Browser så blir man oftast utloggad efter en liten stund. Någon enstaka gång blir man kvar längre & kan posta lite mer. Men om man bara blir utloggad så skiter man i att försöka igen.
Det där får du ta med dom bakom tor, att du blir utloggad beror på säkerhetsinställningarna som används.

Jag som inte använder tor har inga som helst problem med detta oavsett om jag använder firefox eller chrome.
Citera
2021-10-03, 20:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det där får du ta med dom bakom tor, att du blir utloggad beror på säkerhetsinställningarna som används.

Jag som inte använder tor har inga som helst problem med detta oavsett om jag använder firefox eller chrome.
Jag har använt Tor i åratal, det har aldrig varit något problem tidigare & inte heller har jag problem någon annanstans där det krävs inloggning.
Citera
2021-10-04, 10:41
Administrator
admins avatar
Citat:

Gäller det mobil eller desktop? Eller båda?

admin
Citera
2021-10-04, 10:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin

För mig är det på mobilen.

Fast i skrivande stund funkar inte Flashback överhuvudet taget på mobilen. Utseendet är helt annorlunda, som om ni bytt utseende på forumet. Den största nackdelen är dock att det inte går att klicka på något. Ingenting leder in i forumet.
Citera
2021-10-04, 10:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

admin
Jag kör enbart desktop. Alltid senaste versionen av Tor (har även testat alfa-versionen, men ingen skillnad). Blev just utloggad efter 3-4 minuter, men loggade in igen för att kunna svara.

Detta är det vanliga. Men kanske var 10:e gång förblir jag inloggad en längre tid, kanske en halvtimme.
Tidigare (någon månad sedan) så var jag i princip inloggad hela tiden, utan att bli utkastad.
Citera
2021-10-04, 11:16
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
För mig är det på mobilen.

Fast i skrivande stund funkar inte Flashback överhuvudet taget på mobilen. Utseendet är helt annorlunda, som om ni bytt utseende på forumet. Den största nackdelen är dock att det inte går att klicka på något. Ingenting leder in i forumet.

Gäller detta Tor Browser?

Citat:
Jag kör enbart desktop. Alltid senaste versionen av Tor (har även testat alfa-versionen, men ingen skillnad). Blev just utloggad efter 3-4 minuter, men loggade in igen för att kunna svara.

Tack för svar. Det finns vissa som haft detta problemet med mobil (och som inte använder Tor Browser), så ville kolla om det var den mobila uppkopplingen som spökar, eller ifall det är din browser är orsaken.

Är detta ett nytt problem, eller något som funnits under lång tid? Vet att det funnits problem med TOR Browser i evigheter, och att detta uppmärksammades på Flashback redan för sju år sedan.
"Vad kommer det sig att man blir utloggad här på FB i princip var och varannan minut när man använder sig av Tor browser
Ibland loggar man in och hinner inte ens skriva ett kort inlägg för att posta och då redan blivit utloggad?"

"TOR byter IP adress vid skilda tillfällen, då kan du åka ut."

(FB) Guide/Frågor/Tips/Support om tjänsten Tor
Orsaken till de historiska problemen med TOR beror på att din browser ständigt byter IP-adress, och att du därför blir utloggad. Så frågan nu är om detta problem försvann, och nu har kommit tillbaka. Eller om det funnits hela tiden.

admin
Citera
2021-10-04, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är detta ett nytt problem, eller något som funnits under lång tid? Vet att det funnits problem med TOR Browser i evigheter, och att detta uppmärksammades på Flashback redan för sju år sedan.
"Vad kommer det sig att man blir utloggad här på FB i princip var och varannan minut när man använder sig av Tor browser
Ibland loggar man in och hinner inte ens skriva ett kort inlägg för att posta och då redan blivit utloggad?"

"TOR byter IP adress vid skilda tillfällen, då kan du åka ut."

(FB) Guide/Frågor/Tips/Support om tjänsten Tor
Orsaken till de historiska problemen med TOR beror på att din browser ständigt byter IP-adress, och att du därför blir utloggad. Så frågan nu är om detta problem försvann, och nu har kommit tillbaka. Eller om det funnits hela tiden.

admin
Jag har kört Tor i minst 3-4 år tror jag, men det är först det senaste halvåret, eller lite kortare, som detta problem har dykt upp för mig. En period testa jag ett tips från användaren Regulus om att ställa in så att man alltid fick en svensk exit-node, men det gjorde ingen skillnad.

Säg till om du vill att jag skall testa något för att felsöka.
Citera
2021-10-04, 13:18
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Jag har kört Tor i minst 3-4 år tror jag, men det är först det senaste halvåret, eller lite kortare, som detta problem har dykt upp för mig. En period testa jag ett tips från användaren Regulus om att ställa in så att man alltid fick en svensk exit-node, men det gjorde ingen skillnad.

Säg till om du vill att jag skall testa något för att felsöka.
Hjälper det om du vid inloggningen på FB kryssar i "Kom ihåg mig"?
Citera
2021-10-04, 21:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Hjälper det om du vid inloggningen på FB kryssar i "Kom ihåg mig"?
Tror inte Tor ändå kommer ihåg något, men jag skall testa & rapporterar tillbaka.
Citera
2021-10-04, 21:59
Medlem
Bertil85s avatar
får ingen sådan där ikon där man läser citerade inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in