2021-10-03, 19:02
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Det finns inget som heter en kaotisk snurrande jord. Den snurrar långsamt och värdigt.

Det är uppenbarligen alldeles förr svårt för dig att acceptera att Sydkorset, flygvägar på södra halvklotet och solens väg söder om ekvatorn är ett fullständigt bevis på att jorden är rund, att du på ett välbekant FE-sätt väljer att ignorera bevisen utan att ens försöka motargumentera.

Detta är inte förvånande, eftersom det inte finns några motargument. Men då skulle jag ge upp hela platt-teorin och erkänna att jag tyvärr har gjort ett misstag. Men sådan gör inte en troende plattis.

Du Antar mycket.
Jag kanske har lite högre standard för vad jag kan kategorisera som bevis.

Den viktigaste frågan är hur fysik ter sig annorlunda på grund av att det blir större.
Vi börjar där för utan att klargöra det är allt annat nonsens. Det är nog hägringar du hänvisar till om jag ska vara lika nonchalant som vattenskallar..
Citera
2021-10-03, 19:04
Medlem
Citat:
Söder kommer alltid att vara motsatt av norr. När du tittar norrut har du söderut precis bakom dig. Så här är det överallt på jorden. Det betyder att på en platt jord måste södern vara i många olika riktningar. Sör i Australien kan omöjligt vara i samma riktning som sör i Sydamerika eftersom dom är så långt ifrån varandra.

På en rund jord är södern alltid i samma riktning. Om du tittar mot norr är södern alltid i riktning mot sydpolen.

Södra korset står direkt i sör i Afrika, Sydamerika och Australien, utan att röra sig. Det är ett bevis på att södern är i samma riktning var du än är. Om Sydkorset hade flyttat sig hade det inte varit i söder hela tiden.
Här ovan antar du att jorden är sfärisk. Du observerar Södra Korset i himlen och drar slutsatser om jorden. Det skulle kunna vara en effekt av en sfärisk jord, men eftersom du saknar orsaken till effekten är det inget bevis.

Citat:
Jag antar ingenting. Jag kommer bara med fakta, och dom råkar hålla med en rund jord, medan dom inte på något sätt kan förklaras om jorden är platt. Du har precis bekräftat det.
Det är en effekt, utan orsak. Således inte fakta, bara spekulation.
Citera
2021-10-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Här ovan antar du att jorden är sfärisk. Du observerar Södra Korset i himlen och drar slutsatser om jorden. Det skulle kunna vara en effekt av en sfärisk jord, men eftersom du saknar orsaken till effekten är det inget bevis.

Här verifierar jag personligen hans antagande.

Citat:
Ursprungligen postat av leRoiSoleil
Hur verifierar du personligen att han gör ett antagande?

Länk till inlägg: https://www.flashback.org/sp77465678
Citera
2021-10-03, 19:10
Medlem
https://rokfin.com/post/43502/One-Shot-At-Redemption

16:47 visar en ganska tydlig bild av den platta jorden som efterfrågas hela tiden.
Citera
2021-10-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej cirklar på en platt yta blir längre och längre desto längre ut du kommer. Att cirkeln är som längst vid ekvatorn och att dom sedan blir kortare igen bevisar att latituderna inte är cirklar på en platt yta.

Ovan har jag presenterat bevis för att jorden inte är platt och jag och många andra har presenterat massor av bevis så du gör dig bara dum här.
Latituder är en del av ett rutsystem på en karta, de är inte fysiska objekt.
Citera
2021-10-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Du Antar mycket.
Jag kanske har lite högre standard för vad jag kan kategorisera som bevis.

Den viktigaste frågan är hur fysik ter sig annorlunda på grund av att det blir större.
Vi börjar där för utan att klargöra det är allt annat nonsens. Det är nog hägringar du hänvisar till om jag ska vara lika nonchalant som vattenskallar..
Så länge du inte har någon annan förklaring till de fenomen jag har nämnt, är de bevis så det håller.
Citera
2021-10-03, 19:19
Medlem
Citat:
Länk till inlägg: https://www.flashback.org/sp77465678
Fast det där var inget svar på frågan, bara en länk.

Citat:
Du gör ett antagandet att jorden är glob. Det är inte bevis, det är ett påstående.
Igen, hur verifierar du personligen att han gör ett antagande?

Bäst att du svarar utförligt denna gång istället för att tramsa, du brukar ju ofta bli bannad för ohörsamhet annars
Citera
2021-10-03, 19:19
Medlem
Citat:
Så länge du inte har någon annan förklaring till de fenomen jag har nämnt, är de bevis så det håller.

Dito med det jag nämnt.
Citera
2021-10-03, 19:24
Medlem
Citat:

Anledningen är att södern måste vara i en viss riktning, och det bevisar att jorden är rund, så länge du inte kommer med någon annan förklaring till fenomenet.

Du ser södra korset rakt söder från Australien, Afrika och Sydamerika och drar slutsatsen att jorden är platt? Det är bra gjort!

Jag har också nämnt ett par andra bevis, och dom stöder varandra, och ingen av dom är baserade på att jorden är rund. Det är vad du påstår.
Citera
2021-10-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Dito med det jag nämnt.
Om du är så säker på att du har rätt, varför inte komma med en annan förklaring till de fenomen jag har nämnt.
Citera
2021-10-03, 19:38
Medlem
Citat:
Om du är så säker på att du har rätt, varför inte komma med en annan förklaring till de fenomen jag har nämnt.

För att du inte verkar mottagligt för någonting då du inte ens reagerar på hur vatten ändrar dess egenskaper pga det blir större yta.

Hägring. Varenda människas psykes påverkan på verkligheten. Jag vet inte.
Men allt som har med återkommande stjärntecken att göra tycker jag pekar på en stationär jord.
Citera
2021-10-03, 19:43
Medlem
Citat:
Anledningen är att södern måste vara i en viss riktning, och det bevisar att jorden är rund, så länge du inte kommer med någon annan förklaring till fenomenet.

Du ser södra korset rakt söder från Australien, Afrika och Sydamerika och drar slutsatsen att jorden är platt? Det är bra gjort!

Jag har också nämnt ett par andra bevis, och dom stöder varandra, och ingen av dom är baserade på att jorden är rund. Det är vad du påstår.
Jag drar inte slutsatsen att jorden är platt, jag vet inte vad jorden har form. Du försöker bara projicera ditt misslyckade argument på mig.

Det finns inga bevis för att jorden är sfärisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in