2020-07-05, 23:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Inte riktigt lika illa som hazarer, somalier och eritreaner, men fortfarande värre än juggarna.
Citera
2020-07-06, 01:00
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel222
Vad tycker ni svenskar om syrianer? Jag är själv syriansk och tycker att vissa syrianer är bra människor, andra är dåliga då dom är kriminella.

Vad tycker ni andra på forumet?

Alla syrianer jag träffat och i viss mån lärt känna har varit trevliga personer. Flera av dem i stadiga förhållanden med etniska svenskar, vilket för mig visat att de varit väl integrerade.

Men hur typiska är dessa för syrianer i allmänhet? Jag misstänker att de inte varit helt typiska. Dock tror jag verkligen att syrianer generellt sett är lättare att integrera i ett modernt västerländskt samhälle än muslimer. Av flera skäl.

Så jag antar att man kan säga att min bild av syrianer är förhållandevis positiv.

Gick förresten en kurs för länge sedan där jag lärde känna en tjej som var syrian. Vid ett tillfälle träffade vi en annan grupp där en av killarna också var det, och han slängde iväg frågan: "Är du möjligen syrian som jag?" Varpå hon svarade med att hålla upp ena handen och visa på sin förlovningsring. Vilket effektivt tog död på den konversationen... Jag borde ha frågat henne om det var sed bland syrianer att män bara pratar med kvinnor utanför släkten om de är intresserade av äktenskap... (Men andra syrianer jag mött har alltså gjort ett "modernare" intryck.)
Citera
2020-07-06, 01:21
Medlem
Jag har aldrig mött en otrevlig eller inkompetent syrian i alla fall. De är bra läkare och trots viss machokultur så hålls den på en acceptabel nivå - dvs skryt och spänn, inte misshandel och bilbränder.
Citera
2020-09-18, 20:37
Medlem
Tyvärr väldigt aggressiva, ocivilicerade och gapiga i grupp och lättkränkta .Macho kultur och en besatthet av "maffian", de vill gärna låtsas vara italienare pga mindervärdeskomplex.De är djupt religiösa samtidigt som de är dom största syndarna. En o en kan de va väldigt trevliga när man handlar hos dom.Deras mat och kebab hak brukar ha god mat.
Senast redigerad av Robban36 2020-09-18 kl. 20:41.
Citera
2020-09-18, 23:04
Medlem
Zilvios avatar
Den här diskussionen förs nog bättre på annan plats.

Integration och invandring --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2020-09-18, 23:28
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Nej jag tror dom flesta har kommit hit 2015 och framåt.
Dom ska hem och hjälpa sina länder att komma på fötter.Nu har dom fått hjälp och nu är det upp till bevis att dom själva också visar att dom kan hjälpa folk.

Syrianer och Syrier är inte samma sak. Syrianer/Assyrer har funnits mycket länge i Sverige. De du har i åtanke är araber. Säkerligen många kristna som kom runt 2015, men de flesta tror jag var araber.
Citera
2020-09-18, 23:35
Medlem
everyonethingwheres avatar
svenskar tycker väl lika mycket om syrianer som dom tycker om andra invandrare.
Citera
2020-09-21, 21:43
Medlem
De flesta syrianer och assyrier har varit i Sverige relativt länge.

De är kristna.

De är i allmänhet driftiga, och många har eget företag.
Citera
2020-09-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Syrianer måste vara ett mycket uppblandat folk i grund och botten. En del ser ut som mörka turkar eller araber, andra mer europeiska som italienare eller spanjorer.

Syrianer är ett av alla klanfolk från Mellanöstern. Respekt, heder och starka familjeband är väldigt centralt i deras kultur. Fina kläder, smycken och bilar är också mycket viktigt. Det är mått på framgång och respekt. Många syrianer är bra människor som arbetar hårt i restaurangbranschen. Men tyvärr är en stor del av dom också kriminella. Inte alla givetvis, men många. Vet av egen erfarenhet.

Nja... turkar är bland de ljusaste i Mellanöstern, de ser mer ut som européer än vad araber och syrianer/assyrier gör.
Min erfarenhet av syrianer/assyrier är att de är kriminella, fifflare som lurar den svenska staten.
De hatar vår kultur, nationalsång och flagga! De hatar oss svenskar och Sverige.
Citera
2021-10-03, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel222
Vissa syrianer har mycket mot muslimer. Dom skulle kunna hjälpa sverige och minska antalet muslimer till sverige, syrianer är inte dumma.

Men det är dom som sköter sig som är något bra.

Ni är samma skit som varje annan kamelryttare.

Dom skulle kunna hjälpa sverige och minska antalet muslimer till sverige, syrianer är inte dumma.🤣🤣
Citera
2021-10-03, 00:22
Medlem
Ha Ha - Syrianer - De Kristna Judarna (i positiv bemärkelse)

De är ambitiösa, plågar barnen att studare hårt o mycket - penningkåta - har en gammal (kristen) religion (äldre än Jesus) o är Guds Egendomsfolk o anser sig för meer än andra.

Dom är ofta bra att handla av - exempel Tidermans Södertälje, Vasakonditoriet Örebro,
Kafferosteriet Södertälje (förmodligen även Basta Falun o Gävle - troligen även den som
köpt Wallins konditori) Marcus Assistans är nog turksyrianer

Någon guldhandlare - o Kemi som säljer disk/tvättmedel till restauranger ligger utanför stockholm

Finns framgångsrika fastighetsägare i västsverige - gbg kanske

Hur är det med sönerna - får de ha Halsduken kvar (kallt i ankdammen) - runt schnabeln alltså.
Senast redigerad av SisterJones 2021-10-03 kl. 00:25.
Citera
2021-10-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Syrianer eller assyrier är Mellanösterns kristna men vänta bara för de är kristna betyder inte att de här löspack folket är något annorlunda än araber, turkar eller skillnad från andra folk i Mellanöstern. Utan de är samma skrot och korn.

Södertälje och Jönköping är de två städerna där assyrier/syrianer finns mest. Min egen erfarenhet av det här folket är att de är en av de äckligaste och vidrigaste bland de invandrargrupper vi har och göra med i Sverige. Hederskulturen är relativt stark hos denna folkgrupp, likaså som kusingifte. De är oftast väl kända inom de tunga kriminella organisationerna. Anledningen att de sällan syns på nutida brott är för att många av de sitter inne på kåken eller håller låg profil.

Vad har Flashbackare för erfarenhet av denna löspack?

Du har glömt Örebro - framgångsrika liknande södertälje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in