2021-10-02, 17:20
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Rolig berättelse, men hur ska han klara sig i Polen? Jag tvivlar på att han har sparat så mycket av socialbidraget. I och med att han har bott i Sverige sedan tidigt 70-tal tvivlar jag på att han har släktingar i Polen som hjälper honom.

Intressant att du väljer den danska benämningen för Flensburg och den tyska för Szczecin.
Haha! Ingen agenda där! Förklaringen är att jag hade danska DSBs hemsida uppe för att kolla tågtider till Hamburg ("Flensburg") och att jag blev osäker på hur många "c" och "z" det var i "Szczecin" och därför valde den "gamla" stavningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masken5000
Det är nog en annan snubbe, som påminner en del till utseendet om Mark. Jag har sett honom ”göra rent” lyktstolpar, busshållplatser och elskåp med sin skrapa till och från under det senaste decenniet. Oftast i anslutning till Korsvägen.

Ok, då är det säkert denna man vi såg. Har du något signalement på "mannen som gillar göra rent elskåp" runt Korsvägen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenKaninen
Men då var det kanske han!?!? Jag såg inte vad det var för posters tyvärr, det verkligen öste ner och jag vågade faktiskt inte gå fram utan gick 30 meter bakom honom i ca 20 min samtidigt som jag ringde 112. Satt sedan på ett café för att möta upp polisen i ytterligare 20 minuter, men de dök inte upp så ringde 114 14 och gav dem mitt namn etc. Vad mer kan man göra? Hade jag varit 100% säker hade jag nog suttit kvar längre...

Bra gjort av dig.

Dom kanske är överringda av liknade just nu och trotts allt måste prioritera. Läste just på om det var GT att han har förändrat sitt utseende.
Citera
2021-10-02, 17:25
Medlem
Knutgunnars avatar
Jag vet inte varför mitt inlägg försvann, men kanske presenterade jag inte länken tillräckligt?
Det är alltså i Kvartals Veckopanel med Jörgen Huitfeldt, Tomas Mattson, Chang Frick och Klara Lidman som sprängdådet i Göteborg tas upp för diskussion ur många vinklar. Intressant och tänkvärt! Det börjar ca 16:45 in:

https://play.acast.com/s/d1cf6cce-c30d-5cf6-855a-e5500ef55598/0f6210bd-ccac-4093-9084-f42ed18643f7?seek=1001
Citera
2021-10-02, 17:25
Medlem
Den här mannen lär knappast lyfta Socialbidrag som heter ekonomiskt bistånd numera.

Han lär ju ha sjukersättning vilket motsvarar Förtidspension men det heter inte så längre. Vilket inte är sådär jättebra men inte heller pissdåligt. Typ lite lägre än det sämst betalda jobbet.
Citera
2021-10-02, 17:29
Medlem
Citat:
Men då var det kanske han!?!? Jag såg inte vad det var för posters tyvärr, det verkligen öste ner och jag vågade faktiskt inte gå fram utan gick 30 meter bakom honom i ca 20 min samtidigt som jag ringde 112. Satt sedan på ett café för att möta upp polisen i ytterligare 20 minuter, men de dök inte upp så ringde 114 14 och gav dem mitt namn etc. Vad mer kan man göra? Hade jag varit 100% säker hade jag nog suttit kvar längre...
Varit ute i Malmö vimlet
tänk här har jag sett minst tjugo sådana bohem-herrar som den nu eftersökte.
I Malmö skulle ingen komma på att tro att 50 åring långhårig bohem är eftersökte bombmannen..
Här kollar vi just nu efter polska försvunna Beata, och även gluttar om skånes egen gryningspyroman syns till med sina ljus o tändsticks -askar.
Den eftersökte har ett vanligt utseende och utmärker sig inte från alla wannabees.
Citera
2021-10-02, 17:31
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
https://www.expressen.se/gt/uppgifter-mark-lorentzon--kan-vara-utomlands/
Det var det jag sa
Han har gjort flera mindre utbetalningar till olika länder dom senaste månaderna.

Han har alltså skaffat sig en liten kassa till sig själv för att leva på. Troligtvis till ett bankkonto i Polen, men vilka andra länder kan det vara? Norge?

Han har planerat det här länge, det är uppenbart.
Citera
2021-10-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Varit ute i Malmö vimlet
tänk här har jag sett minst tjugo sådana bohem-herrar som den nu eftersökte.
I Malmö skulle ingen komma på att tro att 50 åring långhårig bohem är eftersökte bombmannen..
Här kollar vi just nu efter polska försvunna Beata, och även gluttar om skånes egen gryningspyroman syns till med sina ljus o tändsticks -askar.
Den eftersökte har ett vanligt utseende och utmärker sig inte från alla wannabees.

Ja, precis det jag sa till polisen också. Men man ringer ju ändå som läget är i Göteborg nu, motsatsen vore märkligt. Nu släpper jag det här. Flashback är inte mitt favorittillhåll.
Citera
2021-10-02, 17:33
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han har gjort flera mindre utbetalningar till olika länder dom senaste månaderna.

Han har alltså skaffat sig en liten kassa till sig själv för att leva på. Troligtvis till ett bankkonto i Polen, men vilka andra länder kan det vara? Norge?

Han har planerat det här länge, det är uppenbart.

Men han överger ju morsan
Citera
2021-10-02, 17:36
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Han har alltså skaffat sig en liten kassa till sig själv för att leva på.

Hurdå, menar du?
Citera
2021-10-02, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men han överger ju morsan

Han har ju redan sagt hejdå.
Citera
2021-10-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ja, precis det jag sa till polisen också. Men man ringer ju ändå som läget är i Göteborg nu, motsatsen vore märkligt. Nu släpper jag det här. Flashback är inte mitt favorittillhåll.
men du gjorde helt rätt och tar ansvar genom att ha ögona med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in