2021-10-02, 14:25
Medlem
"– Om han är oskyldig, varför tar han sig då inte till en polisstation så får vi det här överstökat, säger Christer Fuxborg, presstalesperson hos polisen i region Väst."

Är det inte ett lite märkligt uttalande från Polisen?

Börjar de vackla i att det verkligen är ML som är GM eller?
Citera
2021-10-02, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"– Om han är oskyldig, varför tar han sig då inte till en polisstation så får vi det här överstökat, säger Christer Fuxborg, presstalesperson hos polisen i region Väst."

Låter mer som ett bekräftande att det är han i mina öron.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Nej, det är ett sätt att pressa fram honom - och faktiskt också en rätt given slutsats.
Dock är han uppenbart sjuk, hästarna skenar i stallet och han ser myndigheter och omvärld som fiende - och därmed lär han inte kliva fram oavsett om han är oskyldig eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Mannen är en polsk sosse. Tänk dig Lech Walesa och du hittar rätt.

Verkligen? Lech Walesa gillade inte judar enl. uttalanden som han har gjort. Men du kanske bara menar rent politiskt då?
Citera
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:

De kanske försöker vagga in honom i falsk trygghet så att han ska komma in. Få honom att tro att de inte ha klara bevis när de I praktiken har det?
Citera
2021-10-02, 14:30
Medlem
Mina sympatier för denne Mark har faktiskt vuxit. Synd bara att oskyldiga drabbades av hans hämnd.

Har han tagit sig ur landet redan?
Citera
2021-10-02, 14:31
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabisabi
Bengt? Är det en bror till Mark?

Jag tror inte det framkommit något som tyder på att B*ngt Lorentzon har något med Mark Lorentzon att göra
utom att han säkert skulle vinna en look-alike tävling...
Citera
2021-10-02, 14:34
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Ju mer jag läser om Mark Lorentzon ju mer växer känslan fram att han är en hjälte. Är det någon mer som får känslan att han är en Hjälte? De flesta människor viker ner sig och går under när samhället utsätter dem för övergrepp men Mark tog inte skiten.

Visst, det ligger en hel del i vad du skriver, dock att han borde sprängt något annat ställe!
Citera
2021-10-02, 14:36
Medlem
bofhs avatar
Kan det vara så att han brunnit upp i samband med explosionen och man har inte hittat några rester av kroppen än?
Vad det gäller de vittnesmål som framkommit om att han visat sig efter explosionen så kanske de är felaktiga.
Citera
2021-10-02, 14:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Ju mer jag läser om Mark Lorentzon ju mer växer känslan fram att han är en hjälte. Är det någon mer som får känslan att han är en Hjälte? De flesta människor viker ner sig och går under när samhället utsätter dem för övergrepp men Mark tog inte skiten.

Ju mer jag läser om Mark Lorentzon desto mer växer bilden fram av en sjukligt modersbunden, psykiskt instabil rättshaverist.
Citera
2021-10-02, 14:41
Medlem
Snabb fråga bara:
Vet man hur lång han är?
Citera
2021-10-02, 14:43
Medlem
Är helt övertygad hans vän som intervjuades i Expressen vet var han är, och troligen hjälper honom gömma sig. Samt att han visste om planerna om sprängningen.

Svaret på frågan om han är förvånad över att MGM gjort detta säger allt. "Jag är förvånad att han kunde göra en såpass kraftig bomb". Ingen förvåning alls att han faktiskt gjort ett sprängdåd ! Som att han visste om hans planer, kanske hjälpt till bygga bomben men trodde kanske det bara skulle skapa lite materiella skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in