2021-10-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Nepp. Sådant finns knappt. Utlänningar som bor i Sverige bor inte oftare fler generationer än två än vad riktiga svenskar gör.

Nehe okej. Isåfall har jag bott fel
Citera
2021-10-02, 13:46
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vi vet inte ett skit! Inte du och inte jag. Du tror att du vet! Men det gör du inte oavsett hur duktig du tror att du är. Man måste kunna tänka åt flera håll. Man får inte vara naiv och enkelspårig. Du tycker att jag tolkar konstigt? Med det sagt så förstår jag att du har en väldigt dålig livserfarenhet.

Skillnaden är att jag utgår från fakta (MGM:s märkliga och högst avvikande beteende gentemot boendet). Och tolkar den i relation till detta fallet.

Medan du endast har framfört allmänna resonemang om att svensk äldrevård är dålig. Och därifrån tolkat det i en milsvid tolkning, till att MGMs avvikande beteende är helt förståeligt pga ”oro”.

Om du hade rätt ovan, så skulle vi ju se anhöriga överallt som klättrade in på olika äldreboenden…. 🤣 För det är ju helt normalt, ju!

Om jag har rätt, så är det mest sannolika att MGM är rätt gärningsman, att hans avvikande beteende mot boendet, är en pusselbit i att förstå hans avvikande psykologi, som fick honom att bli rättshaverist samt bomba ett lägenhetshus.

Jag tippar på att jag har rätt…
Citera
2021-10-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Hur såg ditt boende ut?

Snacka inte skit om Uffe!!! Det finns teknisk bevisning som styrker att han har uttalat sig och till och med varit på bombplatsen:
GöteborgsPosten: Gubbe i fickformat konverserar med polske bombmannens grannar

Det var jag, exman, exmans bror, hans mamma, hennes man och hennes mamma. I perioder även exmans kusiner. Så 3 generationer. Alla var över 25. Förutom jag just då. Rörigt, men kul!
Citera
2021-10-02, 14:05
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tror att det boeendet har hög beläggning av "ursvenskar" därför detta bråk, hade det varit ett boeende i förorten kanske dom låtit honom få träffa sin mor och det här fruktansvärda dådet aldrig hänt.

Bara en tanke.

Sprid inte desinformation, är du snäll. Tack. 🙏

I början av pandemin fick han som alla andra besöka sin mamma ute på gården med plexiglas och visir. Men det struntade han i. Så till slut fick han inte besöka henne på gården längre, eftersom han inte följde restriktionerna utan skulle krama henne och vara i ansiktet.

En liten, men ack så viktig distinktion. MGM fick alltså träffa henne, förutsatt att han följde reglerna. Han valde tyvärr själv att inte följa reglerna och därefter bli arg för att inte specialregler kunde gälla för enbart honom.

Ingen får specialregler i en pandemi. Det var hans egna handlingar som ledde till allt som har skett. Ingen annans. Tyvärr är det ju så. ”Everybody has a sad story”, som man brukar säga. Men man får inte bomba för det.

https://www.expressen.se/gt/tidigare-anstalld-vi--fick-porta-lorentzon--fran-aldreboendet/
Citera
2021-10-02, 14:07
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Du förstår inte hur många gånger man än förklarar.

I korthet: det är varken din, eller MGM:s rättighet att bestämma över hur mycket ni vill riskera till exempel min mammas liv, på ett äldreboende.

Om man tycker annorlunda som du och till synes MGM, så får man bosätta sig i vildmarken med sin egen mamma och vårda henne själv. Man kan inte bo i ett samhälle, om man är så otroligt vårdslös med andras liv.

Uppenbarligen var MGM ju då exakt lika vårdslös med andras liv i själva bombdådet, (om han nu är rätt person).

Jag blir helt jävla mörkrädd när jag läser dina verklighetsfrånvända inlägg.
Du tänker exakt som en gärningsman av farliga brott. Huvaligen! Hoppas inte du också har bensin och grejer i källarn… 😱

Lägg av. Vi talar om situationen med besöken och inte att jag rättfärdigar sprängningen.
Då är vi två som blir mörkrädda. Du tycks ha det svårt att relatera till andra. Du är dömande och tar sig rätten att förolämpa andra. Så du och verksamhetsansvarige förstår varandra säkert.
Bespara dig fler personangrepp nu för jag kommer inte förklara mer då du inte förstår. Ta väl hand om dina äldre anhöriga - gissar att du besöker dem riktigt ofta
Allt gott
Citera
2021-10-02, 14:11
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tror att det boeendet har hög beläggning av "ursvenskar" därför detta bråk, hade det varit ett boeende i förorten kanske dom låtit honom få träffa sin mor och det här fruktansvärda dådet aldrig hänt.

Bara en tanke.

Möjligt. Ursvenskar är mer benägna att gömma (och glömma) dementa farmor på hemmet när hon inte duger som barnvakt längre.
Citera
2021-10-02, 14:15
Medlem
Ju mer jag läser om Mark Lorentzon ju mer växer känslan fram att han är en hjälte. Är det någon mer som får känslan att han är en Hjälte? De flesta människor viker ner sig och går under när samhället utsätter dem för övergrepp men Mark tog inte skiten.
Citera
2021-10-02, 14:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Suckarnas kaj går nog att bryta sig in i en båt vid utan att någon märker.
Jag tycker han verkar ganska planerad så jag tror han fixat ett svartkontrakt och sitter och trycker någonstans. Vore ju festligt om han gömmer sig på Brunnsgatan eller nåt.

Han hade inget att fly ifrån - och inget att fly till.

Det sista han hade kvar var tak över huvudet. Det berövades han.

Högst sannolikt finns han inte längre med oss.
Citera
2021-10-02, 14:18
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Lägg av. Vi talar om situationen med besöken och inte att jag rättfärdigar sprängningen.
Då är vi två som blir mörkrädda. Du tycks ha det svårt att relatera till andra. Du är dömande och tar sig rätten att förolämpa andra. Så du och verksamhetsansvarige förstår varandra säkert.
Bespara dig fler personangrepp nu för jag kommer inte förklara mer då du inte förstår. Ta väl hand om dina äldre anhöriga - gissar att du besöker dem riktigt ofta
Allt gott

Ja - vi talar om situationen med besöken och om den totala likgiltigheten inför att riskera andras liv.

Som både du och MGM ju tycks ha gemensamt. Och som du viftar bort med en axelryckning. Med såna ”tyck synd om den stackars gärningsmannen”-inlägg som dina här idag, så förstår man verkligen varför det ser ut som det gör i dagens samhälle. Med sån otrolig brist på respekt för värdet av människoliv. Inte konstigt då att såna här brott uppstår och accepteras. Tragiskt! Hoppas rätten inte har samma psykopatiska tankegångar, utan dömer MGM till minst 20+ års fängelse. Såna där farliga ska inte gå lösa ute.

Ha det bra du med, tänker inte heller förklara mer för någon som saknar empati.
Och lyd äldrevårdens personal, bryt inte reglerna, utan värna istället de äldres liv! Tack 🙏👍
Citera
2021-10-02, 14:18
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Ju mer jag läser om Mark Lorentzon ju mer växer känslan fram att han är en hjälte. Är det någon mer som får känslan att han är en Hjälte? De flesta människor viker ner sig och går under när samhället utsätter dem för övergrepp men Mark tog inte skiten.

Skiten = betala hyra och följa coronarestrektioner på ett äldreboende. Vilken hjälte!

Alvarligt, lägg ner
Citera
2021-10-02, 14:20
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion

När hade han ett arbete sist sa du?
Citera
2021-10-02, 14:24
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Är benägen att hålla med, ens förtroende för Kling och Klang är ju inte det högsta, direkt.

Dock kan jag inte låta bli att tänka på att det nog krävs en hel del tankekraft, viljestyrka, intelligens och planerande, för att hålla sig undan en hel nations (förvisso undermåliga) poliskår, i flera dagar…. 🤔

Det gör ju onekligen att man funderar över hur mycket planerande som har föregått dådet..!

Han måste ha samlat på sig en ansenlig mängd vätska/gas för att få till en sådan sprängkraft. Han måste ha planerat detta en längre tid. Grannarna har ju också varit oroliga och anmält konstiga lukter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in