Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Är lite nyfiken på vad ni FE-troende skulle diskutera med varandra om ni hade tråden för er själva. Kan du ge några exempel?
Skulle ni över huvud taget våga diskutera bristerna i era teser och påståenden? Eller skulle det råda en tystnadskultur där även de mest idiotiska påståendena får stå okritiserade?
Ta nedan påstående från dig som exempel.
Tror du verkligen det skulle bli någon vidare diskussion runt det påståendet?
Tror du en plattis skulle be om källor till "flygmanualerna" och kritiskt granska dina källor?
Tror du en enda plattis skulle lyfta fram exempel som visar att vi faktiskt navigerar efter kartor som bygger på en sfärisk jord? Tror du en enda plattis skulle påpeka att redan de gamla sjöfararna navigerade efter modeller som bygger på en sfärisk jord?
Jag är helt övertygad om att en tråd där bara plattisar är aktiva skulle bli totalt menlös. Ingen som helt kritisk granskning, inget som helst ifrågasättande. Ingen som helst verkshöjd.
Förstår du ens att ifrågasättande och kritik är en absolut nödvändighet för att komma vidare? Förstår du att kunskap och vetenskap bygger på att vi har kritiserat och avfärdat felaktiga hypoteser? Om du inte kan försvara dina teser från kritik är de dödsdömda, de kommer aldrig att bli annat än tomt och falsifierat pladder.
Ja eller så blir det som i de forum det diskuteras. Man kommer på experiment och visar det sig bevisa en rund jord så är det en rund jord. Är bara lite svårt att hitta konkreta bevis för det.
Det som fick mig att haja till var vattnet.
Kan du börja det runt en boll så är jag nöjd.
Har varit med och byggt långa långa broar och vi bygger exakt som vanligt. Inga konstigheter eftersom vattnet är platt.