2021-09-25, 16:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
sök på oculus wtc
Gjort det. Tror du verkligen att detta är en korrekt plattjordskarta? Det tror faktiskt inte jag.
Citera
2021-09-25, 17:37
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Gjort det. Tror du verkligen att detta är en korrekt plattjordskarta? Det tror faktiskt inte jag.

ej studerat den i detalj, tänkte göra det ikväll över en whisleypinne. hur som helst är symboliken och platsen intressant
Citera
2021-09-25, 17:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
ej studerat den i detalj, tänkte göra det ikväll över en whisleypinne. hur som helst är symboliken och platsen intressant
Vissa kontinenter är ju typ avbrutna på mitten. Tror du inte att folk skulle ha märkt det? Kartan må ha symbolik men någon korrekt karta är den definitivt inte.
Citera
2021-09-25, 17:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur går du tillväga när du ’studerar i detalj’?
Citera
2021-09-26, 17:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Varför ens studera? Räcker med 5 sekunder för att konstatera att den kartan med kontinenter som av avbrutna på mitten inte är en korrekt karta. Den som gjort den har garanterat inte ens funderat på den som en korrekt karta utan bara lagt in kontinenterna på ett sett som han eller hon tyckt se ballt ut. Eller så är det en karta över landet Narnia som hen ritat. Någon korrekt karta över jorden är det inte.
Senast redigerad av Jonas1968 2021-09-26 kl. 17:10.
Citera
2021-09-29, 23:18
Medlem
Citat:
och när avvikelser inträffar så faller tyvärr den vetenskapen.

btw har man målat en stor flat earth karta under wtc vid tunnelbanan. ett öga mitt i

varför gör dom på detta viset?

"Jorden är platt, och det bevisas av en målning i New Yorks tunnelbana."
Hör du inte själv hur skrattretande fånigt det är?
Citera
2021-09-29, 23:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur går du tillväga när du ’studerar i detalj’?
Otroligt kul kommentar. Jag vil också veta hur hen tänker "i detalj".
Citera
2021-09-30, 01:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
sök på oculus wtc
Jag får fram en vit vågaktig historia som ser ut som en Apple Store.

Du kanske kan länka mig till det du menar?
Citera
2021-10-02, 11:45
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltborjamedmej
Det enda jag bett är, ge mej en modell av plattjorden då, våra mammor kan diskutera nåt annat.

Varför ska du ha en modell?
En enkel visualisering är att solen är visaren på en klocka och går runt jorden. Men den går inåt mot mitten sen utåt igen. Årstider.

Skulle vilja att du beskrev globen lite kort och koncist med dina egna tankar, tack på förhand.
Citera
2021-10-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så när i tid tycker du man ska börja lära sig om dessa saker?

Ponera att jag vill bli skeppare, när tycker du det vore lämpligt att börja lära sig saker som att navigera utefter stjärnor, funktionen hos en gyrokompass, storcirklar och olika kartprojektioner? När är det dags att lära sig hur långt det är från Sydney till Kapstaden, när är det dags att lära sig hur lång en grad utefter latituden S30 är?

När du bestämmer dig för att bli skeppare.
Jag är snickare och jag lärde mig det när jag ville bli snickare.

En stor del med att vara människa är fri vilja och att få bestämma själv vad man ska fokusera på. Det är ju sektbeteende att börja propagera så tidigt.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-10-02 kl. 11:49.
Citera
2021-10-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vadå vilket material? Menar du vilka evidens för en sfärisk jord som finns?

Snälla du, starta en ny tråd för det om du vill veta. Du kommer få vettiga svar i mängder.

Den här tråden dock, där man ska få fram evidens för en platt jord, där lyser svaren med sin frånvaro, trots ett stort antal tusen inlägg.
Nu är du verkligen inne på off-topic. Testa frågor om era hjärnskador i något annat forum.

Vad ska jag bevisa. Att jorden ter sig platt och vatten inte kan böjas och hålla sig kvar på en glob. Det vet du väl?
Citera
2021-10-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Är lite nyfiken på vad ni FE-troende skulle diskutera med varandra om ni hade tråden för er själva. Kan du ge några exempel?

Skulle ni över huvud taget våga diskutera bristerna i era teser och påståenden? Eller skulle det råda en tystnadskultur där även de mest idiotiska påståendena får stå okritiserade?

Ta nedan påstående från dig som exempel.
Tror du verkligen det skulle bli någon vidare diskussion runt det påståendet?

Tror du en plattis skulle be om källor till "flygmanualerna" och kritiskt granska dina källor?
Tror du en enda plattis skulle lyfta fram exempel som visar att vi faktiskt navigerar efter kartor som bygger på en sfärisk jord? Tror du en enda plattis skulle påpeka att redan de gamla sjöfararna navigerade efter modeller som bygger på en sfärisk jord?

Jag är helt övertygad om att en tråd där bara plattisar är aktiva skulle bli totalt menlös. Ingen som helt kritisk granskning, inget som helst ifrågasättande. Ingen som helst verkshöjd.

Förstår du ens att ifrågasättande och kritik är en absolut nödvändighet för att komma vidare? Förstår du att kunskap och vetenskap bygger på att vi har kritiserat och avfärdat felaktiga hypoteser? Om du inte kan försvara dina teser från kritik är de dödsdömda, de kommer aldrig att bli annat än tomt och falsifierat pladder.

Ja eller så blir det som i de forum det diskuteras. Man kommer på experiment och visar det sig bevisa en rund jord så är det en rund jord. Är bara lite svårt att hitta konkreta bevis för det.
Det som fick mig att haja till var vattnet.
Kan du börja det runt en boll så är jag nöjd.
Har varit med och byggt långa långa broar och vi bygger exakt som vanligt. Inga konstigheter eftersom vattnet är platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in