2021-10-02, 11:03
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
´
Jag tycker att du sammanfattar det bra. Det han gjort är hemskt, men det är svårt att inte känna viss sympati för en man som stängts av från kontakten med sin mamma och kämpat för att upprätthålla den så gott han kan.

Nu är det inte fastställt, att det är han som har gjort det. Skäligen misstänkt är dessutom den lägre misstankegraden.

Får inte riktigt ihop pusslet.

Det är något som inte stämmer här - trots överväldigande indicier.
Citera
2021-10-02, 11:04
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Man gör tydligen skillnad på folk och folk.
Inte ens dömd men de visar ändå bilder på han.
Men det passade väl agendan då han inte är den typiska förövaren i såna här våldsbrott..

Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Det är tystnadsplikt på brottsutredningar. Namnet är inte en gissning, polisen har en utredning. Läckan är inom polisen.

Jo, men är ju en sak att ha en läcka och en annan att publicera namn och bild på en person som inte dömts.
Tidningen kan ju veta namnet och välja att inte publicera det.
Jag kommer inte på något annat fall där de publicerat namn och bild på någon icke-dömd person.

Det kan ju vara för att de bedömer han vara en risk för allmänheten.
Men det har de ju sagt att de inte anser det.. (vilket är märkligt också i och med att han just sprängde ett helt jävla hus med oskyldiga...)
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Flykten till Polen är redan bekräftad (se tidigare inlägg i tråden). Dessutom har en tidigare vän till MGM för pressen uppgivit att han befinner sig långt bort, i Polen.

Ingen av oss kunde hitta inlägget där "flykten till Polen är bekräftad". Kan du göra oss en tjänst och länka?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Märkligt att det helt plötsligt är helt ok att visa en bombman med bild och namn. För det kan väl ändå inte vara så att det för en gångs skulle är en vit man och nu ska propagandamegafonerna minsann visa att "svenskar också begår brott"? Vad ger det för statistik? 1/100?
Ska vi gissa på att det inte blir de vanliga snyftartiklarna gällande hur synd det är om gm?
Löjligt.

Samtidigt så är det ett bevis på att samhället faller ihop som ett korthus, välfärdssamhället har brakat ihop fullständigt och personer som ML fångas inte upp alls. Tråkigt.
Men, återigen, de boende i området har röstat för samhällets förfall och fick ta konsekvenserna. Grattis.
Han är efterlyst och betraktas som farlig så det är inget konstigt alls att man kan visa honom i bild.
Det finns en mångårig programserie på TV3 som heter Efterlyst - där har man i trettio år visat bilder på Efterlysta.
Citera
2021-10-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Varje bildad människa som någon gång har suttit i en skolbänk - vet värdet av att underbygga sina påståenden - och bristen på detsamma avseende subjektiva utsagor utan grund. Klippet med Lennart, från igår :

https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/vannen-till-misstankte-bombmannen-kan-ha-givit-sig-av-langt-bort/

Lennart upplever jag som glasklar, empatisk, trovärdig och intressant i sin analys.

Däremot tycker jag mig ana microuttryck (i ansiktet) - när han ska svara på frågan om var ML kan befinna sig:
Han värjer sig, ansiktet ändrar karaktär, från öppet till ansträngt och tillslutet.

Kanske är MGM kvar i Gbg, trots allt.

Jag gav källhänvisning: Expressen
Jag förtydligade min källhänvisning till: Förstasidan på Expressen

Om du därifrån inte kan navigera dig fram till relevant informaton med hjälp av rubriken "Vännen till bombmannen..." så är det nog du som inte suttit tillräckligt i skolbänken.

Lennart är ju också en flumgubbe, solklart, och jag ser varför dom två udda figurerna har umgåtts.
Citera
2021-10-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Du skulle kunna säga samma sak om Rakhmat Akilov eller om ikeamördaren och eritreanen Abraham Ukbagabir som blev nekad asyl sju gånger. Fast dessa tycker ingen synd om. Vissa som ger sig på oskyldiga är det synd om och andra inte. Undrar varför?
Skillnaden ligger i att ML är vårt eget problem. Akilov, Ukbagabir, och alla andra tusentals mångkulturella förövare och mördare är ett importerat problem som aldrig skulle uppstått utan öppna gränser och en vanvettig politik.

Det hoppas jag verkligen att du inser.
Citera
2021-10-02, 11:07
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ingen av oss kunde hitta inlägget där "flykten till Polen är bekräftad". Kan du göra oss en tjänst och länka?

Finns inte. Baserat på nedan, möjligen.

Det är precis här i klippet (slutet) jag tror lojaliteten tar överhanden, och vännen svarar något som leder bort från honom. (?) Från att tidigare svarat avslappnat och uppriktigt:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/vannen-till-misstankte-bombmannen-kan-ha-givit-sig-av-langt-bort/
Citera
2021-10-02, 11:08
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Nu kan det ju ha ändrats sen dess, men dörrarna verkar inte vara säkerhetsdörrar utan vanliga i typ papp. Tål absolut ingenting.
Men vtf, källardörrarna kunde vara gjorda i tygtrasor liksom,
MEN, det är inte det som är poängen!
Om det sa boom i källaren så är det dom mest närliggande lägenheterna som far illa.
Slut på denna konversation.
Citera
2021-10-02, 11:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Jo, men är ju en sak att ha en läcka och en annan att publicera namn och bild på en person som inte dömts.
Tidningen kan ju veta namnet och välja att inte publicera det.
Jag kommer inte på något annat fall där de publicerat namn och bild på någon icke-dömd person.

Det kan ju vara för att de bedömer han vara en risk för allmänheten.
Men det har de ju sagt att de inte anser det..
Då har du selektivt minne.
Jag undrar, har du sett programmet Efterlyst någon gång?
Där förekommer det i princip i varenda program - och serien har sänts i trettio års tid.

Terroristen på Drottninggatan visades också med bild - för att ta ett känt fall i nutid.
Åmselemördarna klistrades på löpsedlarna dag efter dag tills de åkte fast.
Det finns fler exempel genom åren. Det är definitivt inget nytt att farliga efterlysta hamnar på löpsedlarna för att varna människor och för att få uppgifter om var personen kan vara.
Citera
2021-10-02, 11:09
Medlem
Citat:
Det är precis här i klippet (slutet) jag tror lojaliteten tar överhanden, och vännen svarar något som leder bort från honom. (?) Från att tidigare svarat avslappnat och uppriktigt:

Nu säger han att " jag anar att han kan ha flytt långt bort, kanske till Polen" och inte att han vet att han flytt till Polen.
Citera
2021-10-02, 11:10
Medlem
Citat:
Finns inte. Baserat på nedan, möjligen.

Att flumm-Lennart säger att han "tror" eller "känner på sig" eller "anar" eller vad fan formuleringen var är ju jävligt långt från en bekräftelse
Citera
2021-10-02, 11:10
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:

Tack för att du länkar. Vissa här klarar inte avattsöka själva.

OnTopic: misstänker du att vännen lägger ut ett villospår när han säger att han är långt bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in